آیا پاوربانک به شارژ اولیه نیاز دارد؟

آیا پاوربانک به شارژ اولیه نیاز دارد؟

عمده کاربران در زمان خرید گوشی و تلفن همراه ، به این موضوع می اندیشند که جهت افزایش طول عمر باتری و زمان نگهداری بیشتر شارژ باتری آن ، باید در اولین شارژ چه مدت زمان آن را شارژ کنیم؟

همانطور این سوال هم برای کاربران پس از خرید پاوربانک یا همان شارژر همراه یا شارژر مسافرتی در ذهنشان نقش می بندد.خارج از این موضوع که امروزه گوشی ها و اسمارت فون های جدید دیگر به دلیل تغییر در ساختار باتری آن ها ، به طور محسوسی همانند گذشته نیاز به شارژ اولیه ندارند ، اما پاوربانک ها باید در اولین شارژ مدت زمان به مراتب طولانی تری شارژ شوند.

اغلب پاوربانک های موجود در بازار ، دارای چهار چراغ LED به عنوان نمایشگر وضعیت باتری می باشند.این چراغ ها زمانی که به طور کامل هر 4 عدد روشن شوند و ثابت باشند ، به منظور کامل بودن شارژ پاوربانک بوده و اینکه در نیازی به شارژ ندارد ، اما اگر چراغ ها پس از روشن شدن چشمک زن باشند ، شارژ پاوربانک کامل نبوده و نیاز به شارژ دارد تا باتری آن کاملا شارژ شود.

از لحاظ تئوری به این موضوع دقت کنید که شارژ اولیه معمولا بین 5 الی 15 درصد بیشتر از دفعات بعدی زمان بیشتری نیاز به زمان دارد.

نکاتی که باید در زمان شارژ پاوربانک به آن توجه کنید:

نکته : اغلب پاوربانک های موجود در بازار ، از ظرفیت اسمی خود تقریبا بین 50 الی 70 درصد بازدهی دارند ، بنابراین در زمان خرید به این موضوع نیز توجه کنید.