آموزش اتصال ساعت های شیائومی به گوشی با برنامه Xiaomi Wear

آموزش اتصال ساعت های شیائومی به گوشی با برنامه Xiaomi Wear

آموزش اتصال ساعت ها و دستبندهای شیائومی به گوشی

وصل کردن ساعت شیائومی می واچ به گوشی از طریق اپلیکیشن Xiaomi Wear انجام می‌شود. در واقع هر برندی یک اپلیکیشن مخصوص برای لوازم هوشمند خود دارد تا بتواند آن‌ها را به دستگاه‌های دیگر متصل کند. از طرفی ساعت های هوشمند بر خلاف بسیاری از هندزفری های بلوتوث نمی‌توانند مستقیما به بلوتوث گوشی وصل شوند و به یک اپلیکیشن واسطه نیاز پیدا می‌کنند. ترفندهای ساعت های هوشمند را یاد بگیرید.

بنابراین پیش از شروع راهنمای وصل کردن ساعت می واچ به گوشی باید به نکته‌های زیر توجه کنید:

 - یادتان باشد که پیش از اتصال می واچ به گوشی از طریق اپلیکیشن هرگز آن را مستقیما به بلوتوث گوشی وصل نکنید. در صورتی که چنین کاری کردید به تنظیمات بلوتوث رفته و آن را از لیست Forget یا Delete کنید.

- نکته مهم بعدی انتخاب کشور یا ریجن اکانت و برنامه است. زمانی که می‌خواهید Mi Account بسازید، برنامه دو بار از شما می‌خواهد که کشورتان را انتخاب کنید. حواستان باشد که در هیچ کدام از این دفعات ایران را نزنید. باز اول (ریجن اکانت) می‌توانید آمریکا را انتخاب کنید اما بار دوم (ریجن برنامه) حتما باید UK یا CN را انتخاب کنید. در مورد ساعت Redmi Watch 2 Lite ممکن است نیاز باشد که ریجن برنامه را حتما Deutsch یا German انتخاب کنید.

- نکته آخر هم اینکه زبان گوشی نباید فارسی باشد. هنگام ساخت حساب Xiaomi Wear در صورت فارسی بودن زبان گوشی حتما آن را به انگلیسی تغییر دهید.


این آموزش مربوط به ساعت های شیائومی است. برای ساعت هایی که تحت برند شیائومی (امازفیت، هایلو، میبرو، ایمیلب و..) تولید می‌شوند آموزش هایی جداگانه تهیه کرده‌ایم که می‌توانید در بلاگ مسترکالا مطالعه کنید.

منظور از ساعت های شیائومی که این آموزش برای آن‌ها نوشته شده لیست زیر است:

Xiaomi Mi Watch

Xiaomi Mi Watch Lite

Xiaomi Mi Watch Color

Xiaomi Mi Watch Color Sport (Mi Watch SportsWear)

Redmi Watch

Mi Smart Band 5

Mi Smart Band 6

Redmi Band


بیشتر بدانید: آموزش اتصال ساعت هایلو به گوشی


چگونه ساعت هوشمند شیائومی را به گوشی وصل کنیم؟

برای اینکه جواب این سوال را بدهیم باید چند مرحله مهم را با هم پیش ببریم. تمام این مراحل باید طبق این آموزش و با در نظر گرفتن مراحل بالا انجام شوند.

پیش از شروع باید به این موضوع اشاره کنیم که این آموزش هم برای گوشی های اندروید هم برای گوشی های آیفون قابل استفاده است. البته اپلیکیشن مورد استفاده برای گوشی های آیفون Xiaomi Wear Lite است. این آموزش با گوشی اندرویدی تهیه شده و ممکن است کمی از لحاظ ظاهر کاربری با ایفون متفاوت باشد، اما مراحل طی شده یکی هستند.

مرحله اول) ابتدا وارد برنامه Xiaomi Wear شوید. شما می‌توانید از طریق گوگل پلی یا اپ استور این برنامه را دانلود و نصب کنید. در لحظه ورود برنامه از شما می‌خواهد تا با شرایط و قوانین آن موافقت کنید. گزینه Agree را بزنید تا به صفحه Sign In منتقل شوید.



مرحله دوم) در صورتی که از قبل حساب کاربری Xiaomi Wear داشته‌اید می‌توانید ایمیل و رمز عبورتان را در این قسمت وارد کنید و سپس sign in را بزنید.

توجه داشته باشید که اگر از قبل از لوازم هوشمند شیائومی استفاده کرده و Mi Account ساخته اید دیگر نیازی به ساخت حساب کاربری شیائومی نیست. اما از آنجایی که اکثر کاربران برای بار اول قصد اتصال ساعت می واچ به گوشی را دارند ما نحوه ثبت نام در برنامه Xiaomi Wear را هم توضیح می‌دهیم.

بدین منظور در زیر کلید نارنجی رنگ Sign in گزینه Create Account را انتخاب کنید. (خیلی زیر و کوچک نوشته شده)



مرحله سوم) با انتخاب این گزینه شما به صفحه ساخت اکانت شیائومی منتقل می‌شوید. برای انتخاب Country/Region باید حواستان باشد که کشوری جز ایران را انتخاب کنید. ما در این آموزش کشور United States را انتخاب کردیم. بعد از انتخاب کشور باید ایمیلتان را وارد کنید تا حساب کاربری به آن متصل شود.

حتما از یک ایمیل فعال استفاده کنید که رمز آن را بدانید، زیرا بعدا باید به آن رجوع کنید.



مرحله چهارم) حالا تیک کوچک پایین صفحه را بزنید و بر روی کلید Create Mi Account کلیک کنید. در این مرحله اپلیکیشن برای اینکه بتواند تشخیص دهد شما ربات نیستید ممکن است با یک کد reCAPTCHA رو به رو شوید.


بیشتر بدانید: آموزش اتصال ساعت آمازفیت به اپلیکیشن Zepp


مرحله پنجم) حالا پسوردی که می‌خواهید برای حساب کاربری Mi Account بگذارید را در این دو باکس بنویسید. کلید Submit را بزنید.

به ایمیلتان رجوع کنید و لینکی که از طرف Mi Corporation برایتان فرستاده شده را بزنید. مراحلی که از شما می‌خواهد را طی کنید تا هویتتان را تایید کند. حواستان باشد که بدون داشتن ایمیل فعال نمی‌توانید حساب کاربری بسازید و نتیجتا ساعت می واچ را به گوشی وصل کنید.



مرحله ششم) از ایمیل خارج شده و دوباره وارد برنامه Xiaomi Wear شوید. ایمیل و پسوردی که ساخته اید را وارد کنید و Sign in را بزنید. فراموش نکنید که تیک I've read and agreed to the User Agreement and Privacy Policy را بزنید.



مرحله هفتم) پس از اینکه توانستید با موفقیت وارد حساب کاربری شیائومی شوید باید مراحل ثبت نامتان را تکمیل کنید. در این مرحله از راهنمای اتصال ساعت شیائومی می واچ لایت به گوشی خیلی مهم است که کشور/ریجن را درست انتخاب کنید.

همانطور که در نکات بالا هم گفته‌ایم انتخاب ریجن در این قسمت حتما باید کشور United kingdom باشد.



مرحله هشتم) پس از انتخاب کشور اپلیکیشن بعضی از اطلاعات شخصی مانند سن، قد، وزن و .. را از شما می‌گیرد. آن ها را وارد کنید و Next را بزنید. به محض ورود به برنامه پیامی روی صفحه ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد Location را فعال کنید. Turn On را بزنید.

سپس به تب پروفایل رفته و گزینه Add Device را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود ساعتتان را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

در صورتی که ساعت شما در لیست Add Device مشاهده نشد، ریجن را در مرحله هفتم از UK به China تغییر دهید و سپس دوباره امتحان کنید.

نکته: ساعت می واچ و می واچ لایت دارای سیستم عامل Wear OS هستند به همین دلیل امکان اتصال Mi Watch به گوشی با اپلیکیشن Google Wear OS نیز ممکن است.



مرحله نهم) برنامه دوباره اجازه دسترسی به بلوتوث می‌خواهد که باید با زدن Allow اجازه بدهید. در اینجا گوشی شروع به گشتن می‌کند تا ساعت شما را پیدا کند. زمانی که می واچ را پیدا کرد، پیامی حاوی یک کد روی صفحه به نمایش در می‌آید. در این لحظه همین کد روی صفحه ساعت نیز دیده می‌شود بنابراین Pair را بزنید تا ساعت می واچ به گوشی وصل شود.



با طی این مرحله کار شما تمام شده و توانسته‌اید با موفقیت ساعت شیائومی می واچ را به گوشی وصل کنید. اگر ساعت Mibro Air دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای اتصال ساعت میبرو به گوشی را مطالعه کنید.


برای مشاهده نسخه ویدیویی آموزش اتصال ساعت های شیائومی به Xiaomi Wear می‌توانید ویدیو زیر را ببینید.