ترفندهای راه اندازی، اتصال، شارژ و ریست کردن هندزفری های بلوتوثی

ترفندهای راه اندازی، اتصال، شارژ و ریست کردن هندزفری های بلوتوثی

هندزفری های بلوتوث به دلیل تازه بودن دارای مشکلاتی هستند که ما عموما راه حلش را نمی‌دانیم. لذا در این مقاله قصد داریم به همه مشکلات و ترفندهای هندزفری ها مخصوصا هندزفری های بلوتوث بپردازیم. اگر تا به حال هندزفری بلوتوث خریده باشید حتما با تعدادی از مواردی که در ادامه می‌گوییم رو به رو شده‌اید.

مقاله ترفندهای هندزفری بلوتوث از چندین مقاله مجزا تشکیل شده که هر کدام گوشه‌ای از مشکلات هندزفری را به طور مفصل پوشش می‌دهند. بنابراین برای اینکه بتوانید راحت تر از این مقاله استفاده کنید باید بدانید که

1) مشکلتان مربوط به چه بخشی است : راه اندازی، شارژ، بلوتوث یا ریست کردن

2) سپس به لینکی که در انتهای هر بخش قرار داده شده بروید

3) داخل این لینک می‌توانید راه حل مشکلتان را به طور مفصل با راه حل های گام به گام پیدا کنید


راه اندازی و اتصال هندزفری بلوتوث


اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی کار بسیار راحتی است. هر برند متفاوت هندزفری هم که داشته باشید روش آن خیلی فرقی نمی‌کند و طبق مسیر زیر است:

اتصال هندزفری بلوتوث بی سیم به گوشی

ابتدا هندزفری ها را از کیس شارژر خارج کنید. سپس بلوتوث گوشی را روشن کرده و به دنبال اسم هندزفری در لیست بگردید. روی آن کلیک کنید و گزینه Pair را بزنید.

اتصال هندزفری بلوتوث سیمی به گوشی

ـــــــــــــ برای وصل کردن هندزفری بلوتوث گردنی به گوشی باید ابتدا کلید پاور آن را بزنید. بسته به برند گوشی ممکن است لازم باشد فقط یک بار آن را بزنید یا برای چند ثانیه نگهش دارید.

ــــــــــــ با زدن کلید پاور چراغ LED روی بدنه روشن می‌شود و چشمک می‌زند. حالت چشمک زن به معنای در حال Pair شدن است. به بلوتوث گوشی بروید و اسم هندزفری را پیدا کرده و با آن Pair شوید.

اتصال هندزفری بلوتوث به اپلیکیشن

با اینکه وصل کردن هندزفری به اپلیکیشن کاملا ضروری نیست اما معمولا قابلیت هایی را برایتان فراهم می‌کند که اجازه می‌دهد استفاده بهتری از هندزفری داشته باشید. به طور کلی قابلیت های زیر تنها از طریق اپلیکیشن هندزفری بلوتوث در دسترس است:

ــــــــــــ ایکولایزر Equalizer: برای تنظیم و تقویت صدای دو گوش هندزفری

ــــــــــــ فرمان های لمسی: برای تنظیم کلیدهای لمسی هندزفری و تعیین فرمان ها

ــــــــــــ سنسورهای قطع آهنگ: بعضی از هندزفری ها به محض خارج شدن از گوش آهنگ را قطع می‌کنند. این کار به کمک سنسورهای روی هندزفری انجام می‌شود که در اپلیکیشن قابل فعال یا غیرفعال شدن است.


مشکلات Pairing هندزفری بلوتوث


یکی از کاربردی ترین ترفندهای هندزفری های بلوتوث مربوط به مشکلات اتصال و Pairing آن‌هاست. از آنجایی که خیلی از ما بعد از خرید هندزفری با سوالات زیادی رو به رو می‌شویم که جواب آن‌ها را نمی‌دانیم این راهنما می‌تواند مشکلات زیادی را حل کند. متداول ترین سوالات پیرامون مشکل اتصال هندزفری بلوتوث موارد زیر است:

ــــــــــــ گوشی هندزفری بلوتوث را شناسایی نمی کند

ــــــــــــ هندزفری مدام قطع و وصل می شود.

ــــــــــــ گوش چپ و راست هندزفری باهم Pair نمی شوند

ــــــــــــ فقط از یک گوش هندزفری صدا شنیده می شود

ــــــــــــ صدای هیس از هندزفری شنیده می شود

- گوش راست هندزفری بلوتوث روشن نمی شود

ما در مقاله زیر یک راهنمای جامع برای همه مشکلات اتصال هندزفری بلوتوث نوشته‌ایم که به همه سوال های بالا پاسخ می‌دهد.

بررسی مشکل اتصال و Pairing هندزفری های بلوتوثی


شارژ کردن هندزفری بلوتوث


ترفندهای شارژ کردن هندزفری بلوتوث می‌تواند از نحوه شارژ شدن تا مشکلات باتری را در بربگیرد. به همین دلیل ما در این مقاله به تمام سوالاتی که در رابطه با شارژ کردن هندزفری بلوتوثی مطرح می‌شود پاسخ داده‌ایم. با مطالعه مقاله زیر جواب سوالات زیر را می‌گیرید:

1) چطور هندزفری بلوتوثی را شارژ کنیم؟

2) از چه شارژری استفاده کنیم؟

3) چطور بفهمیم درصد شارژ هندزفری و کیس چقدر است؟

4) گذاشتن هندزفری داخل داک شارژ باعث خراب شدن آن می شود؟

5) اگر کیس شارژر را گم کردیم باید چه کنیم؟

6) دلایل شارژ نشدن هندزفری چیست؟

7) چطور طول عمر باتری هندزفری را افزایش دهیم؟

نکات و ترفندهای مربوط به شارژ کردن هندزفری بلوتوثی


ریست کردن هندزفری بلوتوث


این ترفند هندزفری های بلوتوث اکثر اوقات کارمان را راه می‌اندازد. زیرا بسیاری از مشکلات هندزفری مربوط به جفت شدن، قطعی صدا، قطع و وصلی سیگنال و .. با ریست کردن حل می‌شوند.

اما مشکل اینجاست که نحوه ریست کردن هندزفری های بلوتوثی در هر برند و مدلی متفاوت بوده و عموما در دفترچه راهنمای محصول ذکر شده است. از این رو ما چند روش کلی پیدا کردیم که روی اکثر هندزفری های بلوتوثی جواب می‌دهند. به این ترتیب شما می‌توانید با مطالعه مقاله زیر هر نوع هندزفری بلوتوثی که دارید را ریست کنید.

5 روش ریست کردن هندزفری بلوتوثی مناسب همه برندها