آموزش فعال سازی نوتیفیکیشن ساعت های آمازفیت

آموزش فعال سازی نوتیفیکیشن ساعت های آمازفیت

راهنمای جامع فعال سازی نوتیفیکیشن ساعت های آمازفیت

همه ما به دنبال ترفندهای ساعت هوشمند خودمان می‌گردیم تا زیر و بمش را در آوریم. مخصوصا در مورد ساعت های شیائومی که به نظر می‌رسد در این زمینه کمی پیچیده‌تر و گنگ‌تر هستند. اگر از من بپرسید کاربرد اصلی اسمارت واچ ها در چیست، جوابم چک کردن سریع پیام ها و تماس هاست. این مسئله باعث می‌شود تا نیاز به فعال سازی نوتیفیکیشن های ساعت امیزفیت را کاملا حس کنیم. 

گاهی اوقات ساعتی که می‌خریم در حالت پیش فرض اعلانات گوشی را نشان نمی‌دهد و ما فکر می‌کنیم ایرادی دارد. اما هیچ ایرادی وجود ندارد و فقط کافیست گزینه دریافت اعلانات را در تنظیمات ساعت عوض کنیم.

البته فعال سازی اعلانات ساعت امازفیت یکی از آن تنظیماتی است که نیاز به اپلیکیشن ساعت دارد. پیش از این در راه اندازی ساعت های امازفیتتوضیح دادیم که اپلیکیشن Zepp برنامه اصلی اتصال این ساعت ها به گوشی است و قابلیت های خیلی زیادی دارد.

این راهنما روی تمام ساعت های هوشمند شیائومی امیزفیت جواب می‌دهد. فقط ممکن است بسته به مدل ساعت و سیستم عامل گوشی ظاهر برنامه متفاوت باشد.


مراحل فعال سازی اعلانات در ساعت هوشمند آمازفیت

در این بخش می‌خواهیم روش فعال سازی نوتیفیکیشن ها در ساعت Amazfit را بررسی کنیم. شما با کمک اپلیکیشن Zepp و بسته به مدل ساعتی که دارید، می‌توانید اعلانات زیر را در ساعت فعال کنید:

1) اعلانات مربوط به پیامک و SMS

2) اعلان پیام های مربوط به برنامه های گوشی

3) اعلان مربوط به تماس ها

گام اول: پس از نصب برنامه Zepp و اتصال ساعت شیائومی امیزفیت به گوشی، وارد تب Profile شوید.



گام دوم: در بخش My Device تمام ساعت هایی که به اپلیکیشن Zepp وصل شده‌اند. روی اسم ساعتتان کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید.



گام سوم: در این منو هم می‌توانید واچ فیس ساعت امیزفیت را تغییر دهید و هم تنظیمات نوتیفیکیشن را انجام دهید. اول از همه گزینه More در انتهای لیست را بزنید تا تمام تنظیمات مربوط به اعلانات را به شما نشان دهد.



گام چهارم: حالا بر روی گزینه Incoming SMS کلیک کنید تا وارد صفحه جدیدی شوید. همانطور که می‌بینید در این مرحله از فعال کردن نوتیفیکیشن ساعت امازفیت باید تنظیمات را به صورت دستی انجام دهیم، چون پیش فرض برنامه آن‌ها را غیرفعال کرده است.

بنابراین کار ما این است که Incoming SMS Alerts را در این صفحه فعال کنیم. اما چون برنامه Zepp دسترسی های لازم برای این کار را ندارد، باید اول از همه به آن دسترسی بدهیم.

پس روی Can't Access Notifications کلیک کنید و گزینه Allow را در پایین صفحه بزنید.



گام پنجم: با زدن Allow برنامه به طور خودکار به تنظیمات گوشی هدایت می‌شود و از شما می‌خواهد که دسترسی Zepp را فعال کنید. کلید را بزنید تا آبی شود.



گام ششم: بعد از فعال سازی نوتیفیکیشن پیام ها در Zepp دوباره به صفحه SMS برگردانده می‌شوید. در این قسمت باید چراغ Incoming SMS Alerts روشن باشد، در این صورت یعنی کار فعال کردن نوتیف SMS را درست انجام داده‌اید.



بیشتر بدانید: پاسخ به سوالات متداول ساعت های هوشمند


گام هفتم: بک را بزنید و دوباره به صفحه نوتیفیکیشن ها برگردید. این بار روی گزینه App Alert کلیک کنید تا نوتیفیکیشن مربوط به برنامه ها را فعال کنیم. در این قسمت هم باید چراغ جلوی App Alerts را آبی کنید. 

با انجام این گام هر پیامی که از برنامه هایی مثل واتس اپ یا تلگرام دریافت کنید روی ساعت هم نمایش داده می‌شود.


نکته: اپلیکیشن زپ برای اینکه هر پیام را چند بار در گوشی و ساعت نبینید یک گزینه دیگر هم در اختیارتان گذاشته است. با فعال کردن Only receive when the screen is off فقط زمان هایی که صفحه گوشی‌تان خاموش است (یعنی حواستان به گوشی نیست) اعلانات را در ساعت دریافت می‌کنید. 

شما می‌توانید این آپشن را هم فعال کنید و لیست برنامه‌هایی که این قانون رویشان اعمال می‌شود را هم اضافه کنید.


گام هشتم: مرحله بعدی از فعال سازی نوتیفیکیشن ساعت شیائومی Amazfit مربوط به اعلانات تماس است. پس دوباره به لیست برگردید و روی Incoming Calls کلیک کنید. اگر ساعتتان به گوشی وصل است ولی موقع تماس هیچ نوتیفی دریافت نمی‌کنید مشکل دقیقا از همین بخش است. زیرا گزینه incoming calls alerts که معنی اعلان تماس دریافتی است به طور پیشفرض در Zepp غیرفعال بوده و باید فعال شود.



گام نهم: پس باید گزینه Incoming Call Alerts را روشن کنید، اما ممکن است با پیغام زیر رو به رو شوید.


این پیام از شما می‌خواهد که به برنامه Zepp اجازه دهید تا در پس زمینه گوشی فعالیت کند. زیرا برای دریافت اعلانات در ساعت امیزفیت نیاز است که برنامه در بک گراند روشن باشد. اما شما در مرحله 5 این دسترسی را داده‌اید و دیگر مشکلی وجود ندارد. Got it را بزنید.


گام دهم: اگر هنوز دسترسی صادر نشده باشد، می‌توانید روی Allow Access to Phone (که با اخطار نارنجی رنگ مشخص شده) کلیک کرده و مراحلی که برنامه از شما می‌خواهد را طی کنید.



بدین ترتیب شما توانسته‌اید با موفقیت اعلانات ساعت آمازفیت شیائومی را فعال کنید. اگر مدل ساعت های حافظه دار امازفیت را دارید در مقاله انتقال آهنگ به ساعت GTS 2 / GTR 2 می‌توانید مرحله به مرحله یاد بگیرید که چطور از گوشی آیفون یا اندروید در ساعت موزیک ذخیره کنید.


داود محمدی ۱۴۰۱/۴/۱ ۰۰:۵۳:۴۱
سلام ، پیامک ها در جی تی آر 2 در ساعت ماندگاری ندارند؟ منظورم اینکه وقتی پیامک میاد در ساعت بعد 5 دقیقه خودبخود محو میشن، راهکاری نداره؟ من می 5 داشتم اینطوری نبود.

Hasti ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۱۸:۲۱:۵۴
سلام وقت ب خیر. ببخشید چگونه ساعت هوشمند bip u pro global پیام های واتس آپ و شبکه های اجتماعی را روی صفحه ساعت نشان می دهد؟ من تمام مراحل بالا را انجام دادم ولی همچنان پیام های واتس آپ و بقیه شبکه های اجتماعی را روی صفحه ساعت نشان نمیدهد علت چیست؟

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۰۹:۵۱:۵۴
سلام. تو مرحله هفتم اون نکته سبز رنگی که نوشتیم رو انجام دادین؟ باید اپلیکیشن های تلگرام و واتس اپ رو به لیست اضافه کنین.

Hasti ۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۳:۰۰:۱۸
بله مرحله هفتم را هم انجام دادم ولی متاسفانه پیام های شبکه های اجتماعی را روی ساعت نشان نمیدهد.

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۰/۱۱/۱۹ ۰۹:۳۱:۰۰
به خود برنامه zepp هم دسترسی دادین که نوتیفیکیشن ها رو نشون بده؟

مهسا ۱۴۰۰/۱۲/۳ ۰۹:۵۶:۰۹
از قسمتی که گفتین تو zeppبرنامه های واتساپ و اینا رو ادد کردم اما باز نوتیفیکیشن نمیاد

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۰/۱۲/۴ ۱۷:۱۵:۰۳
در تنظیمات گوشی دنبال گزینه Notification Access بگردین و به برنامه zepp دسترسی بدین.

... ۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۱۲:۲۳:۵۴
سلام ببخشید برنامه zeep من اون قسمت Incoming Calls رو نداره چرا مشکل چیه ولی اس ام اس هارو داره؟؟؟

نویسنده مسترکالا ۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۰۹:۴۰:۰۷
سلام. ساعت GTS 2 امکان مکالمه بلوتوثی داره و نمیشه که گزینه تماس رو نداشته باشه. تو قسمت Notification and Reminders رو چک کنین. حتما یه گزینه برای دریافت تماس هست.