مقایسه Mi band 7 و Amazfit band 7

مقایسه Mi band 7 و Amazfit band 7

تفاوت و شباهت های Mi Band 7 و Amazfit Band 7

حدود 5 ماه پیش شیائومی از mi band 7 و مدل PRO آن رونمایی کرد مدل PRO این بند شباهت زیادی به ساعت‌های هوشمند دارد اما مدل معمولی آن مانند ورژن‌های قبلی مشخصات یک مچ بند هوشمند را دارد که برای کسانی که می‌خواهند فعالیت فیزیکی خود را تحت نظر داشته باشند یکی از بهترین گزینه‌ها است.

مچ‌بند Amazefit Band 7 هم در همان زمان در بازار عرضه شد و مورد استقبال بسیاری قرار گرفت این مچ‌بند توسط هوامی یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شیائومی تولید شده و یکی از رقبای اصلی mi band 7 محسوب می‌شود و با توجه به قیمت مناسب آن بسیای می‌خواهند بدانند که کدام یک از این دو مچ‌بند بهترین انتخاب برای آن‌هاست. به همین علت ما قصد داریم در این مقاله به مقایسه این دو محصول بپردازیم تا شما درست‌ترین تصمیم را در مورد خرید یکی از این دو مچ‌بند بگیرید پس با ما همراه باشید.

دیزاین و صفحه نمایش

مچ‌بند mi band 7 شیائومی یکی از بهترین دیزان‌ها را بین مچ‌بندهای هوشمند دارد این به خاطر ظاهر بیضی شکل و همچنین اندازه نسبتاً کوچک آن است که mi band 7 را تبدیل به یکی از پر درخواست‌ترین مچ‌بندهای هوشمند در بازار کرده. طراحی بیضی شکل mi band 7 باعث شده تا این مچ بسیار ارگونومیک باشد. بر خلاف mi band 7 مچ‌بند Amzefit band 7 طراحی مستطیل شکل دارد که از جذابیت بصری این مچ‌بند می‌کاهد هر دو این مچ‌بندها داری بند سیلیکونی با چندین رنگ هستند و همچنین قابلیت ضد آب بودن تا عمق 50 متر را دارند.

این دو مچ‌بند هر دو دارای صفحه لمسی هستند و هیچ دکمه‌ فیزکی ندارند، همچنین سنسورهای آن‌ها در عقب این مچ‌بند قرار دارند که باعث می‌شود هنگامی که این دو مچ‌بند روی دست کاربر قرار می‌گیرند قابل مشاهده نباشند. صفحه نمایش mi band 7 و Amazefit band 7 با هم تفاوت‌های قابل توجهی دارند صفحه نمایش Amazefit band 7 به خاطر طراحی مستطیل گونه‌اش دسترسی به اپلیکشن‌ها را ساده می‌کند. mi band 7 از نظر دسترسی به اپلیکشن‌ها به خاطر طراحی بیضی شکلش و صفحه نمایش کوچک‌ترش محدودیت بیشتری دارد اما صفحه نمایش این مچ‌بند دارای تراکم رنگ بسیار بالاتری نسبت به Amazefit band 7 است.

برای کسانی که از مچ‌بند‌های هوشمند به عنوان فیتنس‌ترکر استفاده می‌کنند بسیار مناسب‌تر است. mi band 7 و Amazefit band 7 هر دو از صفحه نمایش AMOLED استفاده می‌کنند که در کیفیت آن‌ها تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

امکانات و نرم افزارها

با اینکه مچ‌بندهای mi band 7 و Amazefit band 7 با نرم افزارهای متفاوت در بازار عرضه می‌شوند اما با هم نکات مشترک زیادی دارند و این به خاطر وجود سنسور PPG است که ضربان قلب و همچنین اکسیژن خون یا SpO2 را به طور شبانه روزی مانیتور می‌کند.

همچنین هر دو دستبند از مانیتوریگ خواب به صورت پیشرفته و مانیتورینگ چرخه قاعدگی پشتیبانی می کنند. اما Amazfit Band 7 دارای قابلیت مانیتورینگ استرس به طور شبانه روزی است و همین قابلیت کفه ترازو را برای کسانی به طور مداوم در حال بررسی وضعیت سلامتی خود هستند به سمت Amazfit Band 7 می‌برد.

مچ‌بند mi band 7 در ورژن جهانی خود 110 نوع ورزش و فعالیت بدنی را ارائه می‌دهد و قابلیت تشخیص اتوماتیک 5 ورزش را دارد. Amazfit Band 7 در ورژن جهانی خود 120 نوع ورزش و فعالیت بدنی را ارائه می‌دهد و قابلیت تشخیص اتوماتیک 4 فعالیت بدنی را دارد. این دو مچ‌بند دارای ماژول GPS نیستند، اما می توانند از GPS تلفن متصل برای ردیابی فعالیت بدنی استفاده کنند. Amazfit Band 7 و mi Band 7 از اتصال بلوتوث 5.2 پشتیبانی می کنند و می توانند هم به گوشی های اندروید و هم به آیفون متصل شوند.

باتری
با نگاهی به این دو مچ‌بند، اگر چیزی در مورد باتری ها بدانید، به راحتی می توانید متوجه شوید که کدام یک از آن‌ها بیشترین عمر باتری را دارند. mi band 7 نسبت به Amazfit Band 7 سایز کوچکتری دارد، بنابراین کاملاً واضح است که عمر باتری آن باید کمتر باشد. mi band 7 با یک بار شارژ می‌تواند تا 14 روز دوام بیاورد، این در حالی است که عمر باتری Amazfit Band 7 می‌تواند تا 18 روز ادامه اشته باشد. و این بدلیل بزرگتر بودن اندازه باتری Amazfit Band 7 است.

بررسی نهایی
اگر بخواهیم در مورد این دو مچ‌بند و قابلیت‌هایشان یک جمع بندی نهایی انجام دهیم باید بگوییم که mi band 7 و Amazefit band 7 به طور کلی بجز ظاهر و تعدادی از قابلیت‌ها با هم تفاوت چندانی ندارند که بتوان به طور قطعی یکی از این مچ‌بندها را فرسنگ‌ها بهتر از آن یکی خواند. به همین علت در نهایت انتخاب بین این دو مچ‌بند بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد تا برتری یکی از این مچ‌بند‌ها بر دیگری، چون هر دوی این مچ‌بندها توسط یک کمپانی ساخته شده‌اند و بیشتر از این که با هم تفاوت داشته باشند به هم شباهت دارند.
در پایان ما یک لیست ازنکات مثبت و منفی mi band 7 و Amazefit 7 قرار دادیم تا شما بتوانید به راحتی آن مچ‌بندی که برای شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید.

نکات مثبت و منفی mi band 7

نکات مثبت

نکات منفی

نکات مثبت و منفی mi band 7

نکات منفی