راهنمای خرید بهترین پاوربانک برای شارژ لپ تاپ

راهنمای خرید بهترین پاوربانک برای شارژ لپ تاپ

بهترین پاوربانک مناسب لپ تاپ چیست؟

فرض کنید در حال کار بر روی پروژه‌ی مهمی هستید، ناگهان برق قطع می‌شود و شما متوجه این قطعی نشدید و به کارتان ادامه می‌دهید! درست در همان لحظه که کارتان به پایان رسیده و می‎خواهید آن را ذخیره کنید، ناگهان لپ تاپ‌تان خاموش می‌شود و تمام کارهایی که کردید نیز از بین می‌رود. چه احساسی خواهید داشت؟

اگر نمی‌خواهید این حس را تجربه کنید و بدون نیاز به پریز برق در هرجایی به کارتان ادامه دهید، بهترین راه حل استفاده از یک پاور بانک باکیفیت برای لپ تاپ است.
اما چگونه می‌توان یک پاور بانک باکیفیت و قیمت مقرون به صرفه برای لپ تاپ پیدا کرد؟
در این مقاله هر آنچه که باید در مورد بهترین پاور بانک لپ تاپ‌ بدانید را برای شما به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

برای خرید پاور بانک لپ تاپ، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

با توجه به پاوربانک‌­های زیادی که در بازار است، باید بهترین پاور بانکی که ارزش پول شما را داشته باشد، خریداری کنید. در ادامه نکاتی که به هنگام خرید باید به آن توجه کنید را برای شما توضیح خواهیم داد.

بررسی ظرفیت پاوربانک لپ تاپ
دانستن ظرفیت پاور بانک لپ‌تاپ یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی است که هنگام خرید، باید به آن توجه کنید؛ زیرا کمک می‌­کند که میزان انرژی الکتریکی که می‌تواند ذخیره کند، متوجه شوید.
به طور کلی ظرفیت پاور بانک‌ها 5 تا 50 هزار میلی آمپر ساعت است، البته لازم به ذکر است، معمولا میان ظرفیت اعلام شده از طرف شرکت ( به اصطلاح به آن ظرفیت اسمی گفته می‌شود ) و ظرفیت واقعی آن تفاوتی وجود دارد.

بررسی توان پاور بانک لپ تاپ
به عبارتی هر چقدرحاصلضرب شدت جریان در ولتاژی که پاوربانک به دستگاه منتقل می‌کند بالاتر باشد، سرعت و توان پاور بانک لپ تاپ نیز بالاتر خواهد بود. حداقل توان شارژ پاور بانک لپ تاپ 30 وات است، این در حالی است که بیشتر پاور بانک‌های بازار بین 10 تا 18 وات توان دارند که بیشتر مناسب شارژ موبایل هستند. اگر به اشتباه پاور بانکی برای لپ تاپتان خریداری کنید که توانی پایین‌تر داشته باشد آن را شارژ نخواهد کرد. اما هر چقدر که توان آن بالاتر باشد شارژ آن سریع‌تر خواهد بود.

بررسی پورت‌های موجود در پاور بانک لپ تاپ
پاور بانک‌های زیادی در بازار وجود دارد اما پیدا کردن یک پاور بانک مناسب برای لپ تاپ نیاز به دقت دارد. به عنوان مثال باید به این نکته دقت داشته باشید که پاور بانک خریداری شده شما برای لپ تاپ باید حداقل یکی از این پورت‌های زیر را داشته باشد.

1- پورت AC: این پورت شبیه پریزهای برق دو شاخه و یا سه شاخه است، امکان اتصال آداپتور لپ تاپ به آن وجود دارد.
2- پورت USB-C : اگر پاور بانک خریداری شده شما قدرت شارژ سریع را داشته باشد معمولا این پورت نیز در آن وجود دارد.
3- پورت DC: همانند سوکت مودم یا لپ تاپ است، امکان استفاده به عنوان خروجی و ورودی جریان برق را دارد.

بررسی وزن و جنس پاور بانک مناسب لپ تاپ
دلیل خرید لوازم جانبی لپ تاپ، آسان‌تر شدن شرایط استفاده از آن است به همین دلیل حمل آسان و مستحکم بودن بدنه از مواردی است که به هنگام خرید پاور بانک باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

داشتن فناوری شارژ سریع
به این فناوری به Power Delivery به اختصار PD گفته می‌شود. این فناوری توان مورد نیاز برای شارژ لپ تاپتان را تشخیص داده و سپس به صورت ایمن فرآیند جریان خروجی را به هنگام شارژ کنترل کرده که از این طریق باتری لپ تاپ با سرعت بیشتری شارژ خواهد شد.

توجه به نوع باتری به هنگام خرید پاور بانک برای لپ تاپ
قطعا شما به دنبال خرید پاور بانکی هستید که تا مدت‌ها بتوانید از آن استفاده کنید به همین دلیل بهتر است به هنگام خرید، به نوع باتری توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشید. به طور کلی بهترین نوع باتری برای پاور بانک لپ تاپ، باتری‌های لیتیوم یونی (نیازی به شارژ شدن صد در صد آن نیست) یا لیتیوم پلیمری (ویژگی بارز آن وزن سبک است) است.

معرفی چند مدل پاوربانک مناسب لپ تاپ

1-پاوربانک 12000 ایکس او XO BS100 توان 100 وات

توان خروجی این دستگاه 100 وات است و دارای 1 خروجی AC و 2 خروجی USB و 4 خروجی DC است. همچنین این پاور بانک دارای چراغ قوه نیز هست. جنس بدنه آن از پلاستیک ABS و پلاستیک ضد حریق PC و آلیاژ آلومینیوم است.

2-پاوربانک 10000 و شارژر دیواری بیسوس Baseus Power Station 4 PPHD010001 87W CN توان 87 وات با کابل

ظرفیت این پاور بانک 10000 میلی‌آمپر ساعت بر ساعت است، همچنین دارای کابل Type-C است. توان 87 واتی این پاوربانک بیسوس نوید این را می‌دهد که توانایی شارژ اکثر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار را دارد.
این پاور بانک لپ تاپ مقاوم در برابر حرارت، نوسانات ولتاژست. همچنین دارای قابلیت شارژ ایمن است که این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا آسیبی به لپ تاپ به هنگام شارژ وارد نشود.

3- پاوربانک 20000 بیسوس Baseus Blade PPDGL-01 توان 100 وات با کابل

این پاور بانک دارای فناوری شارژ سریع است و داری نمایشگر LED است که از طریق آن متوجه خواهید شد که آن چقدر شارژ دارد. همچنین دارای 4 پورت خروجی و توان خروجی کلی 100 وات است. وزن این پاور بانک 490 گرم است که می‌توان آن را جز پاور بانک‌های سبک لپ تاپ دسته بندی کرد.

4- پاوربانک 20000 فست شارژ بیسوس Baseus Elf Digital Display PPJL000001 توان 65 وات با کابل متصل تایپ سی

پاوربانک‌های بیسوس معمولا کیفیت بالایی دارند و این پاوربانک نیز از این قاعده مستثنی نیست. در پاوربانک Elf بیسوس یک کابل همیشه متصل تایپ سی وجود دارد که می‌تواند دستگاه شما را تا توانی معادل 65 وات شارژ کند. این پاوربانک همچنین دارای سه خروجی است. لپ‌تاپ‌هایی مثل مک‌بوک که توانی حدود 61 وات نیاز دارند می‌توانند به راحتی از این پاوربانک استفاده کنند.

5- پاوربانک 20000 فست شارژ شیائومی Xiaomi Mi 50W Power Bank 20000 PB2050SZM PD3.0 توان 50 وات

شیائومی که دیگر جای تعریف ندارد! اسم شیائومی خودش تعریف است. این پاوربانک توانی معادل 50 وات دارد و نمی‌تواند تمام لپ‌تاپ‌هایی که در بازار هستند را شارژ کند اما لپ‌تاپ‌هایی مثل لپتاپ خود شیائومی در بازار هستند که با این پاوربانک به راحتی شارژ می‌شود.

همچنین می‌توانید از اینجا تمام پاوربانک‌های موجود مناسب شارژ لپ‌تاپ را مشاهده کنید