تفاوت هارد وسترن دیجیتال my passport و elements چیست؟

تفاوت هارد وسترن دیجیتال my passport و elements چیست؟

تفاوت هارد اکسترنال وسترن دیجیتال my passport و elements چیست؟

معرفی برند هارد وسترن دیجیتال

کمپانی وسترن دیجیتال در سال 1970 فعالیت خود را در حوزه تولید لوازم جانبی کامپیوتر آغاز کرد. این شرکت یکی از بزرگترین تولید کنندگان هارد اکسترنال ، قطعات شبکه و... است. هارد های اکسترنال وسترن دارای 2 مدل elements و my passport است. در ادامه شما بیشتر با این دو مدل هارد دیسک های اکسترنال آشنا خواهید شد.

قابلیت های هارد اکسترنال وسترن elements

هارد اکسترنال المنت دارای یک طراحی بسیار ساده است که عموما برای کنسول های بازی از این هارد استفاده می شود. اگر هم به دنبال راه حل ساده ای برای حمل راحت بازی های کنسول خود هستید بهتر است که یک هارد اکسترنال وسترن المنت برای خود تهیه نمایید.
همچنین اگر به دنبال بکاپ گیری و امنیت هستید بهتر است از هارد My Passport استفاده کنید زیرا هارد المنت دارای اپلیکیشن امنیتی و بکاپ گیری مخصوص WD نیست. این هارد اکسترنال با پورت USB3.0 و بدون هیچ گونه اقلام همراهی وارد بازار می شود وعموما شما می توانید برای انتقال داده های معمولی و ساده خود از این هارد اکسترنال وسترن استفاده نمایید.

ویژگی های هارد اکسترنال وسترن my passport

هارد دیسک مای پاسپورت محصولی از شرکت وسترن دیجیتال یا همان WD است که در گروه های هارد دیسک اکسترنال قرار گرفته است. این هارد دیسک از طریق رابط USB3.0 که می توانید اطلاعات را با سرعت زیاد به رایانه انتقال دهید. ابعاد و وزن کم این هارد دیسک ها طوری طراحی شده است که به راحتی می توانید در همه جا با خود حمل نمایید.
همچنین این هارددیسک ها تا 4 ترابایت ظرفیت دارند که برای کسانی مناسب است که بخواهند فضای ذخیره سازی زیادی را برای اطلاعات خود داشته باشند. با این هارد علاوه بر ذخیره سازی اطلاعات خود می توانید از دیگر امکانات این هارد از جمله بک آپ گیری و رمزگذاری استفاده نمایید.

تفاوت my passport و elements چیست ؟

هر دو هارد اکسترنال دیجیتال وسترن از پورت USB3.0 پشتیبانی می کند. از لحاظ شکل ظاهری مای پاسپورت جدیدتر و دارای تنوع رنگی بیشتری است. تفاوت اصلی هارد وسترن مای پاسپورت و المنت این است که امکانات امنیتی و بک آپ گیری که در my passport است در elements نیست. از هارد المنت وسترن دیجیتال معمولا برای ذخیره سازی داده های معمولی استفاده می شود ولی در مدل مای پاسپورت به غیر از ذخیره سازی اطلاعات می توانید از امکانات دیگر این هارد هم استفاده نمائید.

معرفی انواع هارد اکسترنال وسترن مای پاسپورت و المنت

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Western Digital My Passport ظرفیت 2 ترابایت

هارد وسترن My Passport دو ترابایت دارای یک نرم افزار پشتیبان‌گیری است که می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که به طور خودکار طبق برنامه از اطلاعات شما نسخه بکاپ یا پشتیبان تهیه کند. این هارد دارای رمزگذاری سخت افزاری 256 بیتی AES بوده که با تنظیم توسط نرم افزار می‌توانید رمز عبور برای هارد خود تعریف کنید.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Western Digital My Passport ظرفیت 4 ترابایت

هارد وسترن My Passport چهار ترابایت دارای یک نرم افزار پشتیبان‌گیری است که می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که به طور خودکار طبق برنامه از اطلاعات شما نسخه بکاپ یا پشتیبان تهیه کند.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Western Digital Elements ظرفیت 1 ترابایت

وسترن دیجیتال شرکتی نام آشنا در صنعت تولید تجهیزات ذخیره اطلاعات است. هارد اکسترنال یک ترابایت Western Digital Elements از جمله هارد‌های معروف این شرکت بوده که این بار با ظاهری جدید و نازک تر از گذشته روانه بازار شده است.