آیا فرمت کردن فلش و هارد به آن آسیب میزند؟

آیا فرمت کردن فلش و هارد به آن آسیب میزند؟

فرمت کردن فلش و هارد دیسک آسیبی به آن می زند؟

فرمت کردن فلش و هارد دیسک یکی دیگر از روش های پاک کردن اطلاعات است. با فرمت کردن داده های شما سازمان دهی می شود و در عین حال فضای بیشتری را برای ذخیره سازی داده ها و اطلاعات در اختیار شما قرار خواهد داد. در اینجا قرار است بررسی کنیم که آیا فرمت کردن هارد به درایو آسیب می رساند یا خیر ، پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آیا فرمت کردن زیاد فلش و هارد دیسک را خراب می کند؟

نه، مگر اینکه هارد دیسک از قبل خراب باشد. چندین بار فرمت کردن هارد باعث ایجاد مشکل اضافی برای هارد دیسک نمی شود و باعث کندتر شدن هارد دیسک نمی شود. در هر صورت، پس از فرمت شدن و نصب مجدد نرم افزار، هارد دیسک باید سریعتر اجرا شود.

آیا فرمت کردن به درایوهای فلش USB آسیب می رساند؟

با فرمت کردن کامل درایو فلش ممکن است که طول عمر آن کاهش یابد. برای فرمت کردن بهتر است از فرمت سریع برای پاک کردن اطلاعات درایو کاملا ایمن است و بیش از استفاده معمولی از آن استفاده نمی کنند.

آیا خاموش کردن هارد در هنگام فرمت کردن بد است؟

بله ، در هنگام فرمت کردن هارد اگر هارد دیسک خود را خاموش کنیم باعث می شود که سکتور های درایو دچار مشکل شود و همچنین طول عمر هارد دیسک کمتر شود.

وقتی فلش مموری را فرمت می کنید چه اتفاقی می افتد؟

با فرمت کردن هارد و فلش هیچ گونه آسیبی به هارد و فلش وارد نمی شود. بلکه تمامی اطلاعات از روی درایو هارد و فلش مموری پاک خواهد شد. این را هم باید در نظر داشت شما همیشه نمی توانید از ویروسی شدن سیستم خود با خبر شوید و با وصل کرد هارد و فلش به سیستم ممکن است به برخی از فایل های مهم درایو آسیبی وارد شود و باعث خراب شدن فلش شود.

علت خراب شدن هارد و فلش چیست؟

یک فلش و هارد ممکن است به دلایل های مختلفی خراب شود . یکی از دلایلی که باعث خراب شدن هارد و فلش می شود نواسانات برقی است زمانی که هارد و فلش خود را به سیستم متصل می کنید باید بعد از اتمام کار فلش و هارد خروج USB را بزنید. اگر فلش و هارد را بردون خروجی از دستگاه جدا کنید باعث می شود که فلش و هارد شما خراب شود.

آیا با فرمت کردن فلش مموری ویروس ها پاک می شوند ؟

این سوال همیشه دربین کاربران وجود دارد که آیا با فرمت کردن فلش مموری ویروس پاک خواهد شد؟ بله ویروس ها پاک می شود درصورتی که سیستم های شما دارای ویروس نباشد.

جمع بندی
فرمت کردن به معنی پاک کردن یا حذف کردن اطلاعات است. برای فرمت کردن درایو فلش و هارد دیسک بهتر است ازفرمت سریع برای حذف اطلاعات استفاده شود این نکته را هم باید توجه داشت که چند بار نمی توانید از این نوع فرمت برای فلش و هارد خود استفاده کنید زیرا با چند بار استفاده کردن ممکن است که به درایو حافظه های جانبی آسیبی وارد شود. همچنین با فرمت کردن فلش و هارد شما خراب نمی شود بلکه فضای بیشتری برای ذخیره سازی اطلاعات در اختیار شما قرار می گردد.