همه چیز در مورد Share کردن صفحه موبایل روی تلویزیون با کابل لایتنینگ

همه چیز در مورد Share کردن صفحه موبایل روی تلویزیون با کابل لایتنینگ

اتصال موبایل به تلویزیون با کابل لایتنینگ

حتما تا به حال این اتفاق برایتان پیش آمده است که تعدادی عکس یا فیلم در گوشی همراهتان داشته باشید و بخواهید دسته جمعی آنها را تماشا کنید، اما تعداد زیادی از افراد نمی‌توانند عکس‌ها را صفحه گوشی تماشا کنند.
حتما در این مواقع فکر اتصال گوشی به تلویزیون با کابل شارژر به فکرتان می‌زند، اما از چگونگی انجام آن مطلع نیستید.
حالا اگر تلفن همراهتان آیفون هم باشد، ممکن است سوالات بیشتری درباره نحوه اتصال موبایل به تلویزیون با کابل لایتنینگ نیز برایتان ایجاد شود.
در این مطلب قصد داریم تمام چیزی را که باید راجع به نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با کابل لایتنینگ بدانید، با شما در میان بگذاریم. اگر سیستم عامل گوشی همراه شما نیز iOS است و چیزی درباره اتصال آن به تلویزیون نمی‌دانید، حتما تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

به طور کلی برای متصل کردن گوشی آیفون خود به تلویزیون و مشاهده عکس و فیلم‌ها در ابعاد بزرگتر، گزینه‌های مختلفی پیش رویتان قرار دارد:

شما با استفاده از تمام راهکارهای بالا می‌توانید صفحه موبایل خود را با تلویزیون share کنید و از پخش فیلم از گوشی روی تلویزیون با ابعاد بزرگتر لذت ببرید.
قبل از هرچیز باید بدانید امکان اتصال گوشی به تلویزیون با کابل شارژر به تنهایی ممکن نیست، چرا که در این صورت تلویزیون گوشی شما را به عنوان یک رم یا ‌هارد شناسایی می‌کند و بنابراین فقط می‌توانید عکس و فیلم‌هایی را مشاهده کنید که در حافظه‌تان وجود دارند.
اما برای اینکه بتوانید به طور کلی صفحه گوشی آیفون خود را به تلویزیون انتقال دهید، نیاز به انجام یکی از راهکارهای بالا را دارید.
در این مطلب قصد داریم اتصال گوشی به تلویزیون با کابل hdmi را به طور کامل توضیح دهیم و ببینیم چگونه این کار انجام می‌شود.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل شارژ HDMI

اولین و بهترین راهکاری که می‌توانید برای share کردن صفحه موبایل روی تلویزیون به کار ببرید، استفاده از کابل hdmi است.
این کابل وضوح و کیفیت تصویر و صدا را به خوبی منتقل می‌کند و بهترین گزینه برای پخش فیلم از گوشی روی تلویزیون است.
برای انجام این کار، موارد زیر را نیاز دارید:

آداپتور محتوای دیجیتال لایتنینگ یک مبدل است که کابل لایتنینگ را به hdmi متصل می‌کند. یک سمت این آداپتور دارای کابل لایتنینگ برای اتصال به گوشی آیفون و سمت دیگر آن دارای پورت hdmi برای قرار گرفتن کابل در آن است.
همچنین این آداپتور در کنار پورت hdmi یک پورت لایتنینگ اضافه نیز دارد که از آن برای شار گوشی همراه حین انتقال صفحه به تلویزیون انجام می‌شود. البته انجام این کار ضرورتی ندارد. در ضمن، بد نیست بدانید این آداپتور برای کار کردن نیازمند برق نیست.
البته دقت داشته باشید که برای این کار، تلویزیونتان باید دارای پورت hdmi باشد. در غیر این صورت، اگر تلویزیونتان قدیمی‌ و فاقد پورت hdmi است، باید از کابل VGA استفاده کنید.

حالا برای اتصال موبایل به تلویزیون با کابل لایتنینگ، کافی است مراحل ساده زیر را طی کنید:

قابلیت اتصال موبایل به تلویزیون با کابل لایتنینگ مختص چه گوشی‌هایی است؟

برای این که بتوانید از قابلیت اتصال گوشی به تلویزیون با کابل hdmi استفاده کنید، نیاز به سیستم عامل یا ورژن خاصی از گوشی آیفون ندارید.
بلکه تمام گوشی‌ها یا آیپدهای آیفون که قابلیت شارژ شدن با کابل لایتنینگ دارند را می‌توان با این روش به تلویزیون متصل و عکس‌ها و فیلم‌ها را در ابعاد بزرگتری مشاهده کرد.

اتصال گوشی اپل به تلویزیون بدون کابل HDMI

تا اینجا نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با کابل برا برایتان شرح دادیم، اما ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شود که آیا آیفون یا آیپد قابلیت اتصال بی سیم یا وایرلس را به تلویزیون در اختیار کاربران قرار داده است؟
جواب این سوال مثبت است. بهتر است بدانید اگر تلویزیونتان Apple TV است، با آیفون یا آیپد خود می‌توانید بدون هیچ سیم و آداپتوری به آن متصل شوید. البته برای این کار باید نسخه آیفونتان با اپل تی وی سازگاری داشته باشد.
برای این کار کافی است آیفون یا آیپد و تلویزیون را به یک شبکه اینترنت مشترک متصل کنید. سپس در کنترل سنتر آیفون، گزینه AirPlay Mirroring و بعد از آن Apple TV را انتخاب کنید.
پس از گذشت چند ثانیه، مشاهده خواهید کرد که ارتباط بین آیفون و تلویزیونتان برقرار شده است و صدا و تصویر گوشی یا آیپد از تلویزیون پحش می‌شود.

معرفی بهترین کابل های HDMI

اگر برای پخش فیلم از گوشی روی تلویزیون نیاز به کابل HDMI دارید تا به آداپتور متصل کنید، در ادامه تعداد از بهترین مدل‌های این کابل را معرفی کردیم که می‌توانید با اطمینان از جنس و کیفیت آنها را خریداری کنید:

سخن نهایی
نحوه اتصال گوشی به تلویزیون با کابل یکی از موضوعاتی است که اکثر کاربران آیفون و آیپد برای انجام آن ابهام دارند.
در این مطلب اتصال گوشی به تلویزیون با کابل hdmi و همچنین روش‌های دیگر بی سیم و وایرلس را برای share کردن صفحه موبایل روی تلویزیون بررسی کردیم. همچنین گفتیم اتصال موبایل به تلویزیون با کابل لایتنینگ به تنهایی ممکن نیست و باید از آداپتور استفاده کرد.


برچسب: کابل HDMI