راهنمای خرید میکروفون رومیزی

راهنمای خرید میکروفون رومیزی

بهترین میکروفون رومیزی چه ویژگی هایی دارد؟

در این مقاله سعی داریم ابتدا به توضیح کوتاهی از میکروفن های رومیزی، و نکات مهم در هنگام خرید آن بپردازیم و در آخر چندین میکروفون رومیزی مناسب را به شما معرفی کنیم.
همانطور که میدانید میکروفون ها وسیله‌ای برای ضبط صدا هستند. انواع مختلفی از میکروفون رومیزی در بازار موجود بوده که می توانید با توجه به نیاز و کارای آن، میکروفون مورد نظرتان را تهیه کنید.

کاربری میکروفون های رومیزی

امروزه با همه گیری اینترنت و فضای مجازی بازار تولید محتوا و استریم بازی بسیار داغ شده است. بیشتر افرادی که به انجام استریم گیم و تولید محتوا می پردازند به کیفیت و ظاهر میکروفون اهمیت بالایی می دهند. کیفیت میکروفون که مهمترین ویژگی یک میکروفون بوده و اهمیت بسیار بالایی دارد؛ چون که اگر کیفیت صدای ضبط شده شما پایین باشد محتوایی تولید شده و یا استریم بازی بازخورد خوبی نخواهد داشت و جدا از این مسئله نبود کیفیت مناسب در صدا دور از حرفه‌ای گری است. چون اگر خودتان نیز به تماشای محتوا و یا استریم بازی بنشینید که صدای مناسب و بالایی نداشته باشد به احتمال فراوان تا انتهای آن ویدئو به تماشا نخواهید پرداخت. پس مهمترین مسئله در هنگام خرید میکروفون های رومیزی برای تولید محتوا و استریم بازی کیفیت صدای آن میکروفون است.

نکات مهم در خرید میکروفون رومیزی

یکی از مهمترین ویژگی های میکروفون قابلیت کاهش نویز است. همه ی میکروفون ها به دلیل استفاده از قطعات و مسائل فیزیکی، دارای نویز داخلی می باشند. بعلاوه فضای اطراف شما هم دارای صدا و نویزهای هستند که باعث می شود در کیفیت صدای ضبط شده ی شما تاثیر بگذارد. به همین دلیل در تولید میکروفون ها از قابلیت کاهش نویز هوشمند استفاده می شود. این قابلیت باعث حذف نویزهای اطراف شده و باعث می شود صدای شما با وضوح و کیفیت بهتری ضبط شود. واحد این قابلیت دسی بل (dB) بوده و بهتر است شما در هنگام خرید میکروفون به این نکته توجه کنید.

حساسیت میکروفون از نکات مهم در هنگام خرید میکروفون است. حساسیت در میکروفون به معنی مقدار توان تبدیل انرژی صوتی به انرژی الکتریکی می باشد. بالا بودن حساسیت میکروفون دلیل بر بهتر بودن آن از میکروفون های با حسیاست پایین نبوده و میزان حساسیت، به کاری که میخواهید با میکروفون انجام دهید بستگی دارد. به طور کلی هرچقدر حساسیت میکروفون بالاتر باشد صداهای ریز اطراف با کیفیت بالاتری ضبط خواهد شد. پیشنهاد ما برای میکروفون های رومیزی، میکروفونی با حساسیت متوسط است.

ضبط صدا به صورت 360 درجه و همه جانبه نیز یکی از نکات مهم دیگر در هنگام خرید میکروفون رومیزی است. ضبط صدای همه جانبه و 360 درجه باعث می شود شما هنگام ضبط صدا، صورت خود را به میکروفون نزدیک نکرده و میکروفون می تواند به صورت 360 درجه صداها را ضبط کند؛ به صورت کلی با این قابلیت دیگر نیاز به نزدیک شدن و چرخاندن میکروفون برای ضبط صدای با کیفیت نخواهد بود.

محدوده پاسخگویی فرکانسی از دیگر نکات قابل اهمیت در میکروفون های رومیزی است. واحد اندازه گیری محدوده فرکانسی هرتز بوده و رقمی که در میکروفون برای آن در نظر گرفته می شود نشان دهنده ی میزان پوشش صدای زیر و بم خواهد بود.
از دیگر نکات مهم در میکروفون های رومیزی، پایه قابل تنظیم خواهد بود. اگر شما در هنگام استفاده از میکروفون نیاز به تغییر زاویه و جهت دارید باید هنگام تهیه میکروفون رومیزی، به قابلیت تنظیم زاویه پایه آن توجه کنید. چون تنظیم زاویه مناسب میکروفون در ضبط صدای با کیفیت بسیار تاثیر گذار است.

نورپردازی RGB نیز برای اشخاصی می تواند جذابیت داشته باشد. بعضی از میکروفون های رومیزی دارای حالت نورپردازی و تنظیم نورپردازی هستند و شما می توانید برای جذابیت و جذب مخاطب از این نوع میکروفون ها استفاده کنید.
از دیگر نکات قابل اهمیت در هنگام خرید میکروفون رومیزی، می توان به تاخیر کم و سرعت پاسخگوی بالا اشاره کرد؛ بعلاوه در بعضی از میکروفون های رومیزی چند دکمه برای تنظیم اکو و صدا وجود دارد که می تواند کارای و کاربرد بسیاری برای برخی استریمرها و تولیدکنندگان محتوا داشته باشد.
اما به طور کلی نیاز است در هنگام خرید، اول شما نیازتان را شناسایی کرده و متناسب با آن به خرید میکروفون رومیزی بپردازید. این کار باعث خواهد شد شما بهترین و مناسب ترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

در ادامه به معرفی چند میکروفون رومیزی مناسب برای تولید محتوا و استریم خواهیم پرداخت که می توانید از سایت مسترکالا این محصولات را تهیه کنید.

میکروفون رومیزی سیمی میشن Meetion MT-MC13

کانکتور USB، پایه شلنگی قابل تنظیم در تماس زوایا، نورپردازی RGB، دریافت صدا به صورت 360 درجه با حساسیت بالا، تاخیر کم و سرعت پاسخگویی خوب

میکروفون رومیزی سیمی میشن Meetion MT-MC14

کانکتور USB، پایه شلنگی قابل تنظیم در تماس زوایا، کلید چرخان تنظیم میزان صدا، نورپردازی RGB، دریافت صدا به صورت 360 درجه با حساسیت بالا، تاخیر کم و سرعت پاسخگویی خوب

میکروفون رومیزی سیمی میشن Meetion MT-MC20

کانکتور USB، پایه قابل تنظیم، پایه شلنگی قابل تنظیم در تماس زوایا، کلیدهای تنظیم صدا و میزان اکو، دریافت صدا به صورت 360 درجه با حساسیت بالا، دارای کاهنده نویز صدا، تاخیر کم و سرعت پاسخگویی خوب، دارای دیافراگم داخلی که باعث ضبط صدا با حساسیت بالا می شود، بازه فرکانس برابر 40Hz تا 18000Hz

میکروفون رومیزی سیمی میشن Meetion MT-MC15

کانکتور USB، پایه شلنگی قابل تنظیم در تمام زوایا، نورپردازی RGB، کلیدهای تنظیم قطع وصل صدا و RGB، دارای کاهنده نویز هوشمند، دریافت صدا به صورت 360 درجه با حساسیت بالا، تاخیر کم و سرعت پاسخگویی خوب، حساسیت 38 دسی بلی، بازه فرکانس برابر 50Hz تا 10000Hz

میکروفون رومیزی سیمی میشن Meetion MT-MC12

کانکتور USB، پایه شلنگی قابل تنظیم در تمام زوایا، دارای کاهنده نویز هوشمند، دریافت صدا به صورت 360 درجه با حساسیت بالا، دارای کلیدی برای قطع و وصل ضبط صدا، تاخیر کم و سرعت پاسخگویی خوب، حساسیت 42 دسی بلی، بازه فرکانس برابر 30Hz تا 16000Hz