7 راهکار برای رفع سرعت پایین انتقال با فلش در ویندوز 11

7 راهکار برای رفع سرعت پایین انتقال با فلش در ویندوز 11

افزایش سرعت انتقال فایل از ویندوز به فلش

زمان بر بودن بیش از حد معمول انتقال فایل فلش در ویندوز 11 گاهی اوقات می‌تواند اعصاب خرد کن باشد. در حالی که عوامل زیادی می‌توانند باعث ایجاد این مشکل شوند، اما حل کردن آن کار سختی نیست.
البته این را هم در نظر بگیرید که در صورت استفاده از فلش‌های تقلبی یا ارزان قیمتی که از فروشگاه‌های نامعتبر خریداری کرده‌اید، توقع سرعت خیلی بالایی نیز نباید از آنها داشته باشید.
اما در صورتی که از کیفیت بالای فلش مطمئن هستید اما با این وجود سرعت انتقال فایل آن به طور ناگهانی کاهش پیدا می‌کند، باید نگاه دقیق‌تری به کامپیوتر یا لپ تاپ خود داشته باشید.
در این مقاله به تعدادی از پربازده‌ترین راهکارهایی اشاره کرده‌ایم که به شما در افزایش سرعت انتقال فایل به فلش کمک زیادی خواهند کرد. اگر شما هم مشکل کندی سرعت را با فلش مموری خود تجربه می‌کنید، حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

1- درگاه یو اس بی دیگری را امتحان کنید
امتحان کردن یک درگاه یو اس بی متفاوت فکر خوبی برای افزایش سرعت انتقال فایل از ویندوز به فلش است. درگاه‌های ناسازگار یا خراب یکی از اصلی‌ترین دلایلی هستند که باعث کاهش سرعت انتقال فایل فلش در ویندوز می‌شوند.
بنابراین بهتر است فلش مموری خود را به یک پورت دیگر وصل کنید تا ببینید مشکل از درگاه است یا خود فلش.
بیشتر کامپیوترها مجهز به پورت‌های USB 2.0 و USB 3.0 هستند، اما باید دقت کنید که حتما فلش USB 3.0 را در پورت 3.0 قرار دهید تا سرعت انتقال بیشتری را تجربه کنید. پورت‌های USB 3.0 آبی رنگ هستند، اما پورت‌های دیگر علامت SS را کنار خود دارند.

2- تنظیمات درایو یو اس بی را تغییر دهید
ویندوز 11 به طور پیش فرض از تنظیمات Quick Removal یا خارج کردن سریع برای تمام فلش مموری‌ها استفاده می‌کند. گرچه این ویژگی به شما اجازه می‌دهد فلش مموری را بدون جدا کردن آن از سیستم خارج کنید، اما از طرف دیگر باعث کاهش سرعت انتقال دیتا نیز خواهد شد.
تغییر تنظیمات یو اس بی کامپیوتر به Better Performance می‌تواند باعث افزایش سرعت انتقال فایل به فلش یا برعکس شود. برای انجام این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

3- مطمئن شوید فلش مموری اختلالی ندارد
اختلالاتی که در فلش مموری ایجاد می‌شوند، ممکن است باعث افت سرعت انتقال فایل فلش در ویندوز شوند. برای این که مطمئن شوید دستگاه فلش مموری شما هیچ مشکلی ندارد، می‌توانید حافظه آن را به روش زیر اسکن کنید.

اگر در این فرآیند ویندوز هر مشکلی در درایو شما پیدا کرد، از دستورالعمل‌هایی که میبینید پیروی کنید تا اختلالات از بین بروند.

4- فرمت فلش مموری را به NTFS تغییر دهید
یکی دیگر از نکاتی که برای افزایش سرعت انتقال فایل به فلش باید به آن توجه کنید، فرمتی است که فلش مموری شما استفاده می‌کند.
به عنوان مثال اگر فرمت آن FAT32 باشد، فلش برای انتقال فایل به ویندوز و همچنین دریافت فایل از آن نیاز به زمان بیشتری دارد. در این صورت می‌توانید فرمت فلش را از FAT32 به NTFS تغییر دهید تا سرعت بیشتری را تجربه کنید.
از آن جایی که برای این کار حتما باید فلش مموری را فرمت کنید، مطمئن شوید یک بک آپ از تمام محتویات فلش مموری خود دارید.

بعد از فرمت کردن درایور یو اس بی خود و تغییر فرمت آن به NTFS file system ، باید شاهد افزایش سرعت انتقال فایل به فلش یا برعکس باشید

5- سرویس Optimize Drives را راه اندازی مجدد کنید
Optimize Drives یک سرویس ویندوز است که با بهینه سازی فایل‌ها در درایوهای حافظه، به سیستم کمک می‌کند عملکرد بهتری داشته باشد.
اگر این سرویس از کار بیافتند، ممکن است شاهد کاهش سرعت انتقال فایل در ویندوز 11 باشید. برای انجام این کار، مراحل زیر را طی کنید:

پس از انجام این مراحل، کامپیوتر خود را ری استارت و مجددا فلش مموری را به آن وصل کنید. سپس امتحان کنید و ببینید سرعت انتقال فایل فلش افزایش قابل توجهی داشته است یا خیر.

6- گزینه Drive Indexing را غیرفعال کنید
Drive Indexing یکی از گزینه‌های بسیار کاربردی است که به شما اجازه می‌دهد به سرعت فایل‌های مورد نظر خود را در‌هارد اکسترنال جستجو کنید.
البته این ویژگی از طرف دیگر می‌تواند باعث کاهش سرعت انتقال فایل فلش در ویندوز شود. برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید با انجام مراحل زیر ویژگی drive indexing را غیرفعال کنید.

7- درایورهای یو اس بی را به روزرسانی کنید
درایوهای یو اس بی خیلی قدیمی ‌یا خراب نیز از عوامل دیگری هستند که می‌توانند باعث کاهش سرعت فلش مموری در ویندوز شوند. در این صورت، بروزرسانی فلش مموری می‌تواند در حل مشکل کندی سرعت کمک کننده باشد.

بعد از انجام این کار، دستورالعمل‌هایی را که روی صفحه می‌بینید انجام دهید تا فرآیند تکمیل شود. اگر کامپیوتر شما چندین پورت یو اس بی دارد، چندین گزینه به اسم USB Root Hub خواهید دید. در این صورت، باید هر کدام از آنها را به شکل جداگانه با استفاده از مراحل بالا بروزرسانی کنید.

سخن نهایی
فلش مموری‌هایی که سرعت انتقال فایل پایینی دارد، می‌توانند زمان با ارزش شما را تلف کنند و وقتتان را بگیرند.
اما جای نگرانی نیست، زیرا اگر با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید حداقل یکی از راهکارهای ذکر شده در این لیست می‌توانند مشکلتان را حل کرده و منجر به افزایش سرعت انتقال فایل به فلش شوند.