راهنمای خرید هاب برای لپ تاپ

راهنمای خرید هاب برای لپ تاپ

راهنمای خرید بهترین هاب برای لپ تاپ

هاب چیست؟

هاب ها اصولا وسیله‌های بوده که توسط یک پورت USB و یا تایپ سی به سیستم شما متصل شده و باعث می شوند چندین قطعه و دستگاه به صورت همزمان به لپ تاپ شما متصل شوند.
با وجود اینکه تعداد درگاه های USB در لپ تاپ ها افزایش یافته است اما شاید هنوز پاسخگوی نیازهای روزانه شما نباشند. برای اتصال چندین دستگاه به لپ تاپ بهترین روش استفاده از هاب است.

امروزه انواع مختلفی از هاب ها در شکل ها و جنس‌های مختلف توسط شرکت های معتبر و نام آشنا ساخته شده که این امر باعث کمک به کاربران شده است. نکته‌ای که بسیار مهم بوده، تهیه هاب از برندهای معتبر و معروف است. علت این امر نیز کیفیت و امنیت مناسب این نوع هاب خواهد بود. همانطور که اشاره کردیم انواع مختلفی هاب وجود داشته که شما می توانید با توجه به نیازتان و کاربرد آن از این هاب ها استفاده کنید.

هاب ها برق مورد نیاز خود را از طریق کابلی که به پورت سیستم شما متصل می شود تامین می کند. اما هاب های هستند که برای اتصال هاردها دارای درگاه جداگانه برای تامین برق مورد نظر هارد می باشند.
هاب ها انواع مختلفی داشته و دارای درگاه‌های متفاوت و زیادی هستند. به همین علت شما باید نیاز خود را شناسایی کرده و متناسب با آن هاب مورد نظر خود را تهیه کنید. چون قیمت هاب ها متناسب با درگاه ها و امکانات آن متفاوت است. پس اگر نیاز شما فقط در حد اتصال کیبورد و موس است باید هابی با چند درگاه USB تهیه کنید.
هاب ها برای افزایش کارای و راحتی کاربران مورد استفاده قرار میگیرد؛ پس شما در هنگام خرید هاب با توجه به نیازتان باید به تعداد و نوع پورت هاب توجه کنید. ما در ادامه به قابلیت های مختلف هاب ها و درگاه های آن خواهیم پرداخت.

پورت USB: در اکثر هاب ها پورت USB2.0 و USB3.0 وجود دارد که به شما امکان اتصال دستگاه های مختلف مانند پرینتر، موس، کیبورد و … خواهد داد. بعلاوه شما می توانید با استفاده از این پورت به تبادل اطلاعات (با فلش یا گوشی موبایل و …) با سرعت بالا بپردازید؛ البته باید هاب مورد نظر شما از این قابلیت پشتیبانی کند.

پورت کارت حافظه TF و SD: در بعضی از هاب ها درگاه یا پورت کارت حافظه (SD یا TF) وجود دارد؛ این درگاه می تواند برای افرادی که بیشتر اوقات از کارت حافظه استفاده می کنند قابل اهمیت باشد. شما با کمک این درگاه می توانید به تبادل اطلاعات با سرعت بالایی بپردازید.

پورت AUX: وجود درگاه AUX یا جک 3.5 میلی متری می تواند بسیار کاربردی باشد و با کمک این درگاه به انتقال صدا از لپ تاپ به اسپیکر و … بپردازید.

پورت تایپ سی (Type C): وجود درگاه تایپ سی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. اصولا وجود درگاه Type C می تواند 2 کاربرد مختلف داشته باشد. اولین کاربرد، اتصال دستگاه های مانند گوشی موبایل و تبلت برای شارژ کردن آن ها است. بعضی از این درگاه ها قابلیت شارژ سریع و توان بالایی دارند. دومین کاربرد درگاه تایپ سی، برای اتصال هارد به سیستم و لپ تاپ شما می باشد؛ چون برای اتصال هارد به لپ تاپ اتصال هارد به هاب برق کافی برای تبادل اطلاعات را تامین نکرده و نیاز است که از طریق پورت تایپ سی برق مورد نیاز آن تامین شود.

پورت LAN یا شبکه RJ45: شما با استفاده از این پورت می توانید از طریق کابل به اینترنت متصل شوید. اصولا اتصال به اینترنت با کابل بسیار پایدارتر و سریع تر از اتصال بی سیم (WiFi) خواهد بود. بیشتر پورت LAN در هاب ها از سرعت 10/100Mbps پشتیبانی می کنند.

پورت HDMI: پورت یا درگاه HDMI برای انتقال تصویر لپ تاپ شما به مانیتور، ویدیو پرژکتور و یا تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. البته وضوح و کیفیت انتقال تصویر در هاب ها متفاوت بوده و اگر می خواهید که با بالاترین کیفیت و وضوح تصاویر لپ تاپ شما به مانیتور یا تلویزیون منتقل شود باید حتما به این نکته (پشتیبانی از انتقال تصویر با کیفیت 4K) در هنگام خرید هاب توجه داشته باشید.

پورت VGA: درگاه VGA نیز برای انتقال تصویر است؛ اما این پورت برای نسل قبلی تلویزیون ها و لپ تاپ ها بوده و این پورت ها عموما دارای کیفیت 1080p می باشند.

شارژ وایرلس: در برخی از هاب ها، بر روی آن نقطه‌ای برای شارژ وایرلس گوشی های موبایل تعبیه شده که باعث می شود شما بتوانید موبایل های خود را بی سیم و به صورت وایرلس شارژ کنید.

همانطور که در این مقاله اشاره شد، تا حد ممکن سعی کنید برای خرید هاب از برندهای معتبر استفاده کنید. در ادامه به معرفی چند هاب کاربردی برای لپ تاپ می پردازیم؛ و شما می توانید این هاب ها را از سایت مسترکالا تهیه کنید.

هاب 7 پورت لنوو Lenovo LX0807G کانکتور تایپ سی
هاب 5 پورت Type c مک دودو Mcdodo HU-1120
هاب 3 پورت لنوو Lenovo XL0807-H Multifunctional Type C Hub
هاب 16 پورت بیسوس Baseus Working Station Multifunctional Type-C CAHUB-BG0G همراه با تبدیل
استند و هاب 12 پورت ایکس او XO HUB010
هاب 5 پورت انکر Anker 332 5 IN 1 USB-C HUB
هاب 8 پورت بیسوس Baseus Metal Gleam 8 in 1 Multifunctional Type-C HUB CAHUB-CV0G توان 100 وات