تفاوت Haylou GT1 با GT1 Pro ، GT1 Plus و GT2 | کدام پیروز میدان است؟

تفاوت Haylou GT1 با GT1 Pro ، GT1 Plus و GT2 | کدام پیروز میدان است؟

مقایسه هندزفری بلوتوث شیائومی هایلو GT1 و GT1 Plus و GT1 Pro و GT2

هایلو یکی از زیرمجموعه های شرکت بزرگ شیائومی است که تابحال 4 هندزفری بلوتوث کاملا بی سیم تولید کرده است. این مدل ها GT1، GT1 Pro، GT1 Plus و GT2 هستند که تشابهات زیاد با یکدیگر دارند و انتخاب بین آنها کمی سخت است. خصوصا زمانی که آن ها را در کنار یکدیگر تست نکرده ایم. اول از همه باید بگوییم که هایلو هرچقدر در قیمت گذاری کالاهای خود خوب است، در نام گذاری خوب نیست! 

چیپست

چیپست به کار رفته در تمام مدل ها Realtek می باشد البته بجز مدل GT1 Plus که هایلو در ساخت آن استثنا قائل شده و از چیپست کوالکام استفاده کرده است. این پردازنده قابلیت aptX را به هندزفری اضافه می کند که در ادامه توضیح خواهیم داد.

برنده این بخش: GT1 Plus

قابلیت استفاده از دو گوش جداگانه

در مدل GT1 به دلیل اینکه هر هندزفری دارای بلوتوث چیپ جداگانه نیست نمی توانید هرکدام را بصورت جداگانه استفاده کنید و صرفا یکی از هندزفری ها را می توان بصورت تک گوش استفاده کرد. اما در تمام مدل های دیگر قابلیت استفاده هر دو گوش بصورت هندزفری های جداگانه وجود دارد. 

وزن

در اینجا نیز مثل مقایسه قبلی است. تمام مدل ها مشابه یکدیگر است اما GT1 بعنوان اولین مدل تنها یک دهم گرم از باقی مدل ها سنگین تر است. همه مدل ها 3.9 گرم و مدل اولیه 4 گرم است.

بلوتوث

نسخه بلوتوث در همه مدل ها ورژن 5 می باشد که در مصرف کمتر باتری به کار می رود. همچنین سرعت اتصال به هندزفری ها به گوشی نیز در نسخه 5 بالاتر از نسخه های پیشین است. 

پروتوکول صدا

در مدل GT1 و GT1 Pro شاهد پروتوکول صدای AAC هستیم. این استانداردترین حالت ممکن در هندزفری ها است. در مدل GT1 Plus علاوه بر AAC از فرمت صدای aptX نیز استفاده شده است. این پروتوکول صدا در واقع صدا را با جزئیات بیشتر و کمترین تاخیر به گوش کاربر می رساند. در مدل GT2 اما از LHDC/SBC/AAC استفاده شده است که به نسبت aptX سرعت بالاتری دارد.

برنده این بخش: GT2

ظرفیت باتری داک شارژ

باتری داک شارژ مدل های GT1 و GT1 Plus هردو 310 میلی آمپر هستند. مدل GT2 ظرفیتی معادل 380 میلی آمپر و GT1 Pro ظرفیت بسیار بالای 800 میلی آمپری دارد.همچنین در تمام مدل ها هندزفری ها دارای باتری 43 میلی آمپری هستند.

برنده این بخش: GT1 Pro

مدت زمان استفاده

مدل های GT1 Pro و GT2 هردو دارای 4 ساعت کارکرد باتری هستند. مدل GT1 تا 3 ساعت دوام باتری دارد و مدل GT1 Plus به رغم داشتن چیپست کوالکام 5 ساعت دوام باتری دارد.

برنده این بخش: GT1 Plus

مدت زمان استفاده با داک شارژ

در هایلو GT1 می توانید با استفاده از داک شارژ 12 ساعت، GT1 Plus نیز 18 ساعت، GT2 تا 15 ساعت و مدل GT1 Pro با باتری قوی تر می تواند 26 ساعت از هندزفری ها استفاده کرد.

برنده این بخش: GT1 Pro


تفاوت های دیگر نیز مدل GT2 دارای کلید فیزیکی است و مدل های دیگر پنل لمسی دارند. کیس شارژ تنها در مدل GT2 بدون درب طراحی شده و باقی مدل ها دارای درب آهنربایی هستند. همچنین مدل GT1 دارای چراغ نشانگر LED برای نمایش باتری نیست. 


برچسب: هندزفری Haylou