نحوه راه اندازی و اتصال ایرتگ به آیفون

نحوه راه اندازی و اتصال ایرتگ به آیفون

نحوه راه اندازی و اتصال ایرتگ

دستگاه هایی که دارای سیستم عامل آی او اس 14.5 و بالاتر هستند امکان استفاده از ایرتگ را دارند. فقط کافیست ایرتگ را به اپل آی دی گوشی آیفون وصل کنند تا مال خودشان شود. قبلا در مورد ایرتگ و نحوه استفاده از آن توضیح داده‌ایم و می‌دانیم که برای پیدا کردن ایرتگ گمشده به اپلیکیشن Find My نیاز خواهیم داشت. پس مراحل زیر را با هم طی می‌کنیم تا ببینیم راه اندازی ایرتگ چگونه است:


جعبه ایرتگ را باز کنید و پوشش روی آن را بردارید.



برای فعال کردن باتری باید زبانه را بیرون بکشید. صدای بیپی که می‌شنوید نشانه فعال شدن باتری است.



حالا ایرتگ را نزدیک آیفون قرار دهید و گزینه Connect را روی گوشی بزنید. اگر چند ایرتگ دارید و با گزینه Multiple Airtag Detected مواجه شدید، بهتر است فقط یک ایرتگ را در نزدیکی آیفون نگه دارید و بقیه را دور کنید.

همچنین می‌توانید وارد اپلیکیشن Find My شده و با زدن گزینه Add item ایرتگ را اضافه کنید.

بیشتر بدانید: ایرتگ ابزاری برای جاسوسی یا ردیابی اشیا



یک اسم برای ایرتگ انتخاب کنید که به وسیله تگ شده به آن مربوط باشد. اینطوری کمتر احتمال دارد ایرتگ‌ها را باهم قاطی کنید. ایموجی دلخواه‌تان را هم انتخاب کنید و Continue را بزنید.



حالا باید Apple ID خود را وارد کنید تا ایرتگ به آیفون رجیستر شود. Continue را بزنید. اگر ایرتگ به اسم کسی دیگری رجیستر شده باید ابتدا آن را حذف کنید و سپس به گوشی خود اضافه کنید.

بیشتر بدانید: مشکلات ایرتگ در ایران کدامند؟



گزینه Done را بزنید تا مراحل راه اندازی ایرتگ به پایان برسد.

می‌توانید ایرتگ را به کیف یا هر وسیله‌ای وصل کنید و از مکان دقیق آن مطلع باشید.


تغییر اسم یا شکلک ایرتگ

در داخل اپلیکیشن تب Items را انتخاب کنید.



روی ایرتگی که می‌خواهید اسمش را عوض کنید کلیک کنید.



به پایین صفحه اسکرول کنید و گزینه Rename Item را بزنید.



با لمس قسمت نوشتاری اسم دلخواه را انتخاب کنید. از میان شکلک ها هم می‌توانید ایموجی موردعلاقه‌تان به اسم اضافه کنید تا با آن نمایش داده شود.

لازم به ذکر است که شکلک روی بدنه ایرتگ ها فیچری است مثل رنگ گوشی که باید هنگام خرید انتخاب کنید. اما چون در ایران نمی‌توانیم ایرتگ را مستقیما از فروشگاه اپل تهیه کنیم امکان تغییر این طرح وجود ندارد و فقط حالت پیش فرض آن در دسترس است.

بیستر بدانید: ترفندهای ایزتگ را یاد بگیرید


ایرتگ به آیفون وصل نمی شود؟

- اطمینان حاصل کنید که گوشی یا آیپد شما آماده اتصال است.

- اگر چند ایرتگ دارید حواستان باشد که فقط یکی از آن‌ها در محدوده بلوتوث گوشی باشد. پس یکی از ایرتگ ها را نزیدک آیفون نگه دارید و دیگری را به اتاق دیگر ببرید.

- خارج کردن باتری ایرتگ می‌تواند کمک کند. پس یک بار دیگر آ‌ن را جا بزنید.

- اگر جواب نداد باید دست به دامن ریست کردن ایرتگ شوید.


ردیاب های هوشمند دیگری به غیر از ایرتگ هم وجود دارند که کاربران گوشی های اندروید می‌توانند از آن استفاده کنند. مثلا اسمارت تگ سامسونگ و تایل دو تا از گزنیه های دیگر مب‌شاند که کمی با ایرتگ تفاوت دارند. برای آشنایی بیشتر با این تفاوت ها مقاله مقایسه ردیاب هوشمند ایرتگ با تایل و اسمارت تگ را بخوانید.