پیدا کردن گوشی اندروید با اپلیکیشن Find My Device

پیدا کردن گوشی اندروید با اپلیکیشن Find My Device

ردیابی گوشی اندرویدی از طریق جیمیل

گوشی ها در حال حاضر یکی از اعضای جدانشدنی زندگی ما هستند و کمتر کسی پیدا می‌شود که بتواند گم شدن گوشی‌اش را برای چند ساعت هم که شده تاب بیاورد. اما فرقی نمی‌کند که گوشی تان را داخل تاکسی جا گذاشته باشید یا جایی از جیبتان افتاده باشد، چون در هر صورت گوشی های اندرویدی با اپلیکیشن Find My Phone قابل ردیابی هستند.

فقط باید توجه داشته باشید که استفاده از این برنامه به چهار فاکتور زیر نیازمند است:

- نصب برنامه Find My Phone

- روشن بودن سیستم مکان یابی گوگل

- روشن بودن گوشی گمشده

- متصل بودن یک حساب کاربری جیمیل به گوشی اندورید

پس اگر گوشی تان را زیاد اینور و آنور جا می‌گذارید حواستان باشد که حتما دو مورد بالا را رعایت کنید تا در صورت گم شدن بتوانید پیدایش کنید.

مشکلی که خود من با این روش داشتم این بود که چون روشن نگه داشتن لوکیشن مصرف باتری را زیاد می‌کند، معمولا آن را خاموش می‌کردم. بنابراین وقتی موبایلم را گم کردم استفاده از این روش خیلی به دردم نمی‌خورد. اما پیشنهاد من به شما این است که وقتی بیرون یا جای شلوغی می‌روید حتما لوکیشن را روشن نگه دارید تا فکر اینجاها را هم کرده باشید.


ردیابی گوشی گم شده با اپلیکیشن Find My Device گوگل

خبر خوب اینکه گوگل حواسش با اندروید هست و پیدا کردن گوشی گمشده با نرم افزار Google Find My Device ممکن است. این برنامه روی اکثر گوشی های با سیستم عامل اندروید و پیکسل ها وجود دارد، اما بعضی گوشی ها مانند سامسونگ ممکن است از برنامه دیگری به نام Find My Mobile سامسونگ هم استفاده کنند. پس برای شروع آموزش باید اول چک کنید که کدام برنامه در گوشی تان فعال است:

1) به تنظیمات گوشی رفته و در تب Security به دنبال Find My Device بگردید.

2) اگر خاموش بود آن را فعال کنید. اگر برنامه را نداشتید می‌توانید به گوگل پلی رفته و آن را نصب کنید.


حالا نوبت فعال کردن لوکیشن است. همانطور که گفتیم کاری که این برنامه می‌کند پیدا کردن گوشی از طریق جیمیل و Google Maps است، پس لازم است که Location گوشی حتما روشن باشد.

- به تنظیمات گوشی و سپس به بخش Security بروید.

- زیر تیتر Privacy می‌توانید تب Location را پیدا کنید. فعالش کنید.

حالا هم برنامه را نصب کرده‌اید و هم سرویش مکان یابی تان روشن است پس می‌توانید به راحتی برای پیدا کردن گوشی گم شده با Find My اقدام کنید.

برای ردیابی گوشی اندروید مرورگرتان را باز کنید و بنویسید Find My Device. در اینجا گوگل کروم از شما اجازه می‌خواهد تا به مکانتان دسترسی داشته باشد.

بیشتر بدانید: با ردیاب های هوشمند ایرتگ، اسمارت تگ و تایل هیچ چیزی را گم نکنید


نتیجه سرچ گوگل مکان گوشی شما را نشان می‌دهد. می‌توانید با انتخاب گزینه Ring کاری کنید تا گوشی زنگ بخورد و هر جایی که هست خودش را نشان دهد.

اگر نمی‌خواهید صدای گوشی را در آورید می‌توانید روی لینک لوکیشن کلیک کنید. صفحه‌ای که باز می‌شود شما را به سرویس Google Find My Device می‌برد. در اینجا می‌توانید:

1) اسم گوشی را انتخاب کنید.

2) آخرین باری که گوشی به اینترنت وصل شده را ببینید.

3) اسم وای فایی که به آن وصل شده را مشاهده کنید.

4) میزان باتری باقی مانده آن را چک کنید.

آخرین مکانی که گوشی شما توسط گوگل شناسایی شده در نقشه نشان داده می‌شود. البته طبق تجربه شخصی باید بگویم که خیلی دقیق نیست.


حالا که از مکان گوشی تان مطلع شده‌اید سه راه دارید:

یا پینگش کنید

یا قفلش کنید

یا اطلاعاتش را پاک کنید

شما می‌توانید این سه گزینه را در سمت چپ با عنوان های Play Sound، Secure Device و Erase Device مشاهده نمایید.

پینگ کردن گوشی گم شده: با انتخاب این گزینه گوشی شما برای 5 دقیقه (حتی اگر روی سایلنت باشد) زنگ می‌خورد. این روش بیشتر مناسب زمان هایی است که گوشی گم نشده و فقط نمی‌دانید آن را در کدام اتاق گذاشته‌اید.

قفل کردن گوشی گم شده: با زدن این گزینه موبایل قفل شده و اکانت گوگل آن Sign Out می‌شود تا از اطلاعاتتان حفاظت کند. با انتخاب این مورد حتی می‌توانید پیامی (شماره تلفن یا آدرس) را روی صفحه قفل شده گوشی به نمایش درآورید، تا اگر کسی گوشی را پیدا کرد به شما تحویلش دهد.

در این حالت هنوز قادر خواهید بود که مکان گوشی را ردیابی کنید.

پاک کردن اطلاعات گوشی گم شده: با انتخاب این روش همه اطلاعات گوشی از رویش پاک می‌شود و دیگر توسط شما قابل ردیابی هم نخواهد بود. اگر مطمئنید که گوشی‌تان دزدیده شده و اطلاعاتش در خطر است، این روش بهترین کار ممکن است. در غیر این صورت بهتر است تا مجبور نشده‌اید از آن استفاده نکنید.

حالا که در مورد پیدا کردن گوشی های اندوریدی صحبت کردیم، بیایید نگاهی هم به برنامه Find My ایفونو ردیاب هوشمند اپل ایرتگ بیاندازیم.