آموزش تست سلامت باتری اندروید و آیفون | همه برندها

آموزش تست سلامت باتری اندروید و آیفون | همه برندها

تست سلامت باتری گوشی اندروید و آیفون

اگر شارژ گوشی زود خالی می‌شود، هنگ می‌کند یا شاهد داغ شدن گوشی هستید، همه‌ی اینها نشانه‌ی پایان عمر باتری موبایل شماست. البته دلایل دیگری هم وجود دارد که شاید در این مشکلات تاثیرگذار باشد. برای اینکه از پایان عمر باتری موبایل خود مطمئن شوید، باید ببینید چقدر از آن استفاده کرده‌اید و وضعیت سلامتی آن در چه حدی است.

باتری موبایل مانند سایر سخت‌افزارها، عمر محدودی دارد و پس از چند سال کارایی خود را از دست می‌دهد. عمر باتری موبایل با توجه به اینکه چه مقدار از گوشی استفاده کرده‌اید، متفاوت است. با اتمام عمر باتری، سرعت پردازش برنامه‌ها کم می‌شود و دائما شاهد هنگ کردن گوشی خواهید بود. در این صورت باید خیلی سریع به فکر خرید باتری موبایل باشید تا به سایر سخت‌افزارهای گوشی شما آسیبی وارد نشود.

همچنین، تست سلامت باتری گوشی به شما کمک می‌کند عمر باقیمانده باتری را متوجه شوید. برای تست سلامت باتری اندروید و آیفون روش‌های متعددی وجود دارد که در ادامه به بررسی این روش‌های می‌پردازیم.


چطور سلامت باتری آیفون را تست کنیم؟

قبل از اینکه به معرفی روش‌های تست سلامت باتری گوشی های اندروید بپردازیم (که خیلی هم مفصل است) باید در چند جمله‌ی کوتاه روش تست سلامت باتری گوشی های آیفون را معرفی کنیم.

1) وارد منوی «تنظیمات» (Setting) آیفون شوید و روی گزینه «باتری» (Battery) اشاره کنید.

2) اگر کمی صبر کنید، ایفون وضعیت استفاده از باتری (Battery Usage) شما در 24 ساعت و 10 روز گذشته را به ریز جزئیات نمایش می‌دهد.

3) حالا گزینه «Battery Health» را لمس کنید و وارد این بخش شوید تا وضعیت سلامت باتری با درصد به شما نمایش داده شود. رو به روی عبارت Maximum Capacity عددی نوشته شده که عمر باقیمانده باتری آیفون شماست.

4) اگر از عمر باتری شما کمتر از 60% باقی مانده بهتر است هرچه سریع‌تر به فکر خرید باتری آیفون اورجینال برای گوشی خود باشید. حتما باتری گوشی را از فروشگاه‌های مطمئن خریداری کنید تا نسخه‌ی اصل باتری آیفون را به شما بدهند.

خرید باتری اورجینال آیفون از فروشگاه مسترکالا

 

چطور سلامت باتری گوشی های اندروید را تست کنیم؟

روش اول - تنظیمات گوشی اندروید

یک روش کلی برای تست سلامت باتری گوشی های اندرویدی وجود دارد که فرقی نمی‌کند گوشی شما توسط کدام کمپانی ساخته شده و تنها با چند حرکت می‌توانید وضعیت سلامت باتری را متوجه شوید.

1) وارد بخش «تنظیمات» (Setting) موبایل خود شوید و به دنبال واژه «باتری» (Battery) باشید. ممکن است این کلمه کمی پایین‌تر قرار داده شده باشد، پس کمی هم اسکرول کنید و به پایین صفحه بروید

2) وقتی وارد بخش «باتری» شدید و اطلاعات مورد نیاز در خصوص باتری را مشاهده نکردید، دنبال گزینه‌ای با مضمون «میزان استفاده از باتری» (Battery Usage) باشید.

3) در این قسمت می‌توانید وضعیت مصرف باتری موبایل در 24 ساعت گذشته را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید ببینید کدام اپلیکیشن‌ها باتری بیشتری مصرف کرده‌اند. می‌توانید به صورت دستی، خیلی از برنامه‌هایی که مصرف باتری زیادی دارند را حذف یا غیرفعال کنید.

4) برخی از برندها مانند گوشی‌های شیائومی، جزئیات بیشتری درباره باتری به شما می‌دهند تا تست سلامت باتری گوشی شما کامل‌تر باشد. به عنوان مثال گوشی‌های سری پوکو (Poco) شیائومی دمای باتری موبایل را هم به شما نشان می‌دهند.

 

روش دوم - کدهای دستوری

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای اطلاع از سلامت باتری، استفاده از کدهای دستوری است. گوشی‌های اندروید می‌توانند با استفاده از کدهای دستوری شامل عدد و ستاره و هشتگ اطلاعات خاصی را به کاربران خود بدهند. برای تست سلامت باتری گوشی اندروید هم این موضوع صادق است. البته ممکن است این کد روی گوشی شما کار نکند پس ناراحت نشوید و روش‌های دیگر را هم امتحان کنید.

شماره‌گیر گوشی خود را اجرا کنید

1) کد دستوری *#*#4636#*#* را وارد کنید. (ستاره مربع ستاره مربع 4636 مربع ستاره مربع ستاره)

2) با تایید این کد، اطلاعات باتری گوشی شما در پنجره‌ای جداگانه به شما نمایش داده می‌شود. اگر وضعیت باتری گوشی شما در حالت خوبی باشد، عبارت «Good» را مشاهده خواهید کرد.

3) اگر کد دستوری بالا برای شما کار نکرد، با توجه به نوع گوشی خود، می‌توانید یکی از کدهای زیر را هم امتحان کنید:

کد تست سلامت باتری گوشی شیائومی: *#*#6485#*#* - ستاره مربع ستاره مربع 4685 مربع ستاره مربع ستاره

کد تست سلامت باتری گوشی هواوی: *#*#2846579#*#* - ستاره مربع ستاره مربع 2846579 مربع ستاره مربع ستاره

کد تست سلامت باتری گوشی اچ تی سی: #0228#* - ستاره مربع 0228 مربع

کد تست سلامت باتری گوشی ال جی: *#*#4636#*#* - ستاره مربع ستاره مربع 4636 مربع ستاره مربع ستاره

کد تست سلامت باتری گوشی سونی: *#*#7378423#*#* - ستاره مربع ستاره مربع 7378423 مربع ستاره مربع ستاره

 

روش سوم - مخصوص گوشی های سامسونگ

کمپانی سامسونگ از طریق برنامه Samsung Members وضعیت سلامت باتری گوشی‌هایش را به کاربران نشان می‌دهد. این برنامه به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های سامسونگ وجود دارد.

1) وارد برنامه Samsung members شوید و گزینه «Get Help» را لمس کنید.

2) در این قسمت روی گزینه «Interactive Checks» اشار کنید و وارد تنظیمات آن شوید.

3) در صفحه‌ای که باز می‌شود گزینه «Battery» را انتخاب کنید. حالا می‌توانید ببینید که این برنامه به باتری گوشی شما چه امتیازی می‌دهد.


روش چهارم - اپلیکیشن ها

برنامه‌های زیادی در گوگل پلی وجود دارند که به صورت رایگان، وضعیت سلامت و عمر مفید باتری گوشی را به شما نشان می‌دهند اما از این بین، پیشنها ما اپلیکیشن AccuBattery است که تقریبا روی تمام مدل گوشی‌ها به درستی کار می‌کند. قبل از هر چیز بهتر است این اپلیکیشن را دانلود کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن AccuBattery از گوگل پلی

بعد از نصب این برنامه روی گوشی باید به نکاتی که جزو قوانین آن است احترام بگذارید. به عنوان مثال، طبق بررسی‌های محققانی که این اپلیکیشن را توسعه داده‌اند، کارایی باتری گوشی شما در حالتی که آن را تا 80% شارژ می‌کنید، بیشتر از زمانیست که تا 100% شارژ می‌شود. بنابراین نوتیفیکیشن‌هایی دارد تا در زمان شارژ، به شما هشدار بدهد که باتری را بیش از حد شارژ نکنید. این اپلیکیشن با محاسبه چرخه‌های شارژ باتری، وضعیت سلامت آن را اندازه‌گیری کرده و به شما اعلام می‌کند.

 

روش‌های متعددی برای تست سلامت باتری گوشی های اندروید وجود دارد که قطعا حداقل یکی از این روش‌ها برای گوشی شما قابل استفاده است. خوشبختانه گوشی‌های آیفون به صورت نرم‌افزاری از قابلیت بررسی عمر باقیمانده باتری گوشی پشتیبانی می‌کنند و امیدواریم این قابلیت به تمام گوشی‌های اندرویدی هم انتقال پیدا کند. شما کدام روش تست سلامت باتری گوشی را انجام داده‌اید؟ آیا روش دیگری را سراغ دارید؟ در بخش دیدگاه‌ها نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


برچسب: باتری Baseus