مقایسه دستبند سلامتی می بند 7 و می بند 7 پرو

مقایسه دستبند سلامتی می بند 7 و می بند 7 پرو

مقایسه مچ بند هوشمند Mi Band 7 و Mi Band 7 Pro

غول فناوری چینی شیائومی، مچ‌بندهای هوشمند سلامت و تناسب اندام خود را ارتقا داده است و با نسخه‌های می بند 7 و می بند 7 پرو در بازار حضور خود را پررنگ کرده است. مچ بند هوشمند می بند 7، در اوایل ژوئن 2022 با صفحه نمایش بزرگ‌تر از نسل قبلی، حسگر SpO2 برای کنترل اکسیژن خون، حالت‌های ورزشی چهار برابر شده و امکانات دیگر رونمایی شد.

به طور کلی، شیائومی محصولات مچ‌بند هوشمند خود را به ترتیب اعداد نامگذاری می‌کرد اما برای اولین بار، این شرکت از نسخه پرو برای محصول جدید خود استفاده کرده است. در این مقاله به بررسی و مقایسه مچ بند هوشمند شیائومی می بند 7 و مچ بند هوشمند می بند 7 پرو خواهیم پرداخت.

طراحی و مشخصات فنی مچ بند هوشمند می بند 7 ومی بند 7 پرو

مچ بند هوشمند شیائومی می بند 7 با صفحه نمایش 1.62 اینچی AMOLED از نسخه 6 با صفحه نمایش 1.56 اینچی کمی بزرگ‌تر است. به علاوه همچنان از طراحی قرص شکل برای نسخه می بند 7 استفاده شده است و حالت کلاسیک خود را حفظ کرده است. همچنین، صفحه نمایش از قابلیت همیشه روشن برخوردار است که اگر مایل به حفظ عمر باتری برای ساعت بیشتری باشید، این قابلیت را می‌توانید غیرفعال کنید.

اما نسخه می بند 7 پرو، از طراحی کلاسیک می بند 7 برخوردار نیست و تغییراتی داشته است. مچ بند هوشمند می بند 7 پرو از نمایشگر 1.64 اینچی برخوردار است و تقریبا بیشتر از مچ بند هوشمند یا ردیاب سلامت به ساعت هوشمند شباهت دارد. در واقع شیائومی برای طراحی می بند 7 پرو از حالت قرص کلاسیک استفاده نکرده و از حالت مربع بهره برده است. برای شاسی فلزی با قاب طلایی در اطراف نمایشگر و در نسخه‌ای دیگر، از قاب فلزی استفاده شده است که البته حدود 20 گرم به وزن این مچ بند هوشمند اضافه کرده است.

مقاومت در برابر آب هر دو دستگاه فوق العاده است و می‌توانید تا عمق 50 متری از مچ بند هوشمند می بند 7 و می بند 7 پرو استفاده کنید. لازم است بدانید که مقاومت در برابر آب برای دستگاهی که به منظور ردیابی سلامت و تناسب اندام 24 ساعته استفاده می‌کنید ضروری است.

سنسورها و عمر باتری می بند 7 و می بند 7 پرو

شیائومی برای Mi Band 7 و می بند 7 پرو از سنسورهای سلامتی و تناسب اندام یکسان استفاده کرده است و هر دو از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور نوری ضربان قلب و SpO2 دارند. البته در مقایسه با نسل‌های قبلی، نسخه‌های می بند 7 و می بند 7 پرو اکسیژن خون شما را در تمام طول شبانه روز ردیابی می‌کند.

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که در نسخه می بند 7 پرو شاهد هستیم، اضافه شدن سنسور نور محیط است که از آن برای تنظیم خودکار روشنایی صفحه با محیط می‌توانید استفاده کنید. قابلیت دیگر اضافه شده در نسخه 7 پرو، اتصال ماهواره‌ای داخلی برای پشتیبانی از 5 سیستم، GPS، GNSS، GQSS، Galileo و GLONASS است که به مچ بند هوشمند اجازه دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ای را می‌دهد؛ از این قابلیت می‌توانید برای ورزش در فضای باز استفاده کنید.

البته این قابلیت‌ها در Mi Band 7 Pro باعث شده تا در صورت اتصال به گوشی هوشمند، عمر باتری کم‌تر از 7 روز داشته باشد. به طور کلی از می بند 7 پرو می‌توانید به مدت 12 روز در صورتی که به بلوتوث گوشی هوشمندتان متصل نیست استفاده کنید و در صورت متصل بودن تا 6 روز می‌توانی از آن استفاده کنید. از می بند 7 با باتری 180 میلی آمپر ساعتی می‌توانید تا 15 روز در صورت عدم اتصال و تا 9 روز در صورت اتصال به گوشی هوشمند با یک بار شارژ بهره‌مند شوید.

تفاوت‌هایی که در طول عمر باتری وجود دارد به دلیل اندازه نمایشگر این دستگاه‌ها است و حتی اندازه بزرگ‌تر باتری نسخه پرو نتوانسته این مشکل را برطرف کند.

عملکرد مچ بند هوشمند می بند 7 و می بند 7 پرو

تفاوت‌های آشکاری برای توانایی‌های مچ بندهای هوشمند سری 7 وجود ندارد و هر دو از امکانات یکسانی برخوردار هستند؛ از جمله توانایی‌های یکسان آن‌ها:

از مچ بندهای هوشمند سری 7 شیائومی می‌توانید با برنامه‌های Zepp Life یا Mi Fitness متصل شوید و استفاده کنید؛ البته استفاده از Mi Fitness به نظر آسان‌تر است. به طور کلی در نسخه پرو اندازه صفحه نمایش بزرگ‌تر شده و از اتصال ماهواره‌ای برخوردار است که این امکان را می‌دهد که هنگام استفاده در فضای باز، نیاز نیست گوشی هوشمندتان همراه شما باشد.

هر دو دستگاه برخی عملکردهای هوشمند مانند تلفن من را پیدا کنید، تایمر شمارش معکوس، کرونومتر، ساعت جهانی، چراغ قوه، مزاحم نشوید، حالت بی‌صدا گوشی هوشمند، باز کردن قفل گوشی هوشمند، اعلان‌های تماس ورودی، آب و هوا، هشدارهای مربوط به مدت زمان طولانی نشستن، یادآوری رویدادها و موارد دیگر دارد.

نتیجه نهایی مقایسه می بند 7 و می بند 7 پرو

در حالت کلی، انتخاب بین مچ بند هوشمند می بند 7 و می بند 7 پرو سخت خواهد بود و دلیل آن، یکسان بودن امکانات در هر دو مدل است. تقریبا تنها تفاوت بزرگ که بین این دو مدل وجود دارد، طراحی و اندازه صفحه نمایش آن‌ها است. اگر تمایل دارید از یک مچ بند هوشمند سبک که در حین انجام حرکات ورزشی شما را اذیت نمی‌کند استفاده کنید، طراحی می بند 7 برای شما مناسب است. اما اگر در کنار استفاده ورزشی، ظاهر محصول برای شما اهمیت دارد مدل می بند 7 پرو را به شما پیشنهاد می‌دهیم که صفحه نمایش بزرگ با قاب فلزی زیبا دارد.

مورد بعدی، بزرگ بودن صفحه نمایش می بند 7 پرو است که عمر باتری آن را از می بند 7 کم‌تر کرده است. قابلیت GPS داخلی در نسخه پرو می‌تواند این امکان را به شما بدهد که بدون نیاز به گوشی هوشمندتان از امکانات ورزشی مچ بند در فضای باز استفاده کنید. در آخر لازم به ذکر است که هر دو دستگاه از عملکرد هوشمند مشابه و قابلیت سفارشی‌سازی با تسمه‌های رنگی مختلف و مجموعه‌ای از صفحه‌های ساعت را دارند.

در آخر در صورتی که جزو افرادی هستید که به لوازم جانبی اهمیت می‌دهید باید بگوییم که در حال حاضر، لوازم جانبی می بند 7 بیشتری در بازار موجود است و می‌توانید برای خرید از مسترکالااقدام کنید.