راهنمای خرید ماشین ریش تراش و معرفی 4 شیور برتر

راهنمای خرید ماشین ریش تراش و معرفی 4 شیور برتر

نکاتی برای خرید ماشین ریش تراش

با ماشین ریش تراش می‌توانید در مدت زمان کوتاه اصلاح کنید و پوست صاف داشته باشید؛ همچنین با استفاده مداوم از ماشین اصلاح صورت، دیگر با لکه‌های ناشی از تیغ روبرو نخواهید شد. اما برای انتخاب و خرید شیور صورت خوب، باید به نکاتی مانند اینکه چرخی یا فویل باشد؟ سیمی یا بی‌سیم باشد و یا به صورت خیس یا خشک قابل استفاده باشد را در نظر بگیرید.

به علاوه، برخی از ویژگی‌های دیگر می‌تواند در انتخاب و خرید ماشین اصلاح و ریش تراش مانند اینکه ترجیح می‌دهید شانه ریش داشته باشد یا اینکه بتوانید در حمام از آن استفاده کنید؟ در این مقاله به شما نکاتی برای خرید بهترین ماشین اصلاح صورت با قیمت مناسب خواهیم گفت که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

نکات مثبت استفاده از ریش تراش

به طور کلی، استفاده از ریش تراش برقی از تیغ راحت‌تر است و شما برای اصلاح صورتتان به آب یا خمیر ریش و فوم اصلاح صورت نیاز ندارید. به علاوه می‌توانید از ماشین اصلاح صورت در حمام و زیر دوش یا در محیط غیر از حمام استفاده کنید و اصلاح تمیزی را تجربه کنید. به راحتی می‌توانید ماشین اصلاح را در چمدان خود جای دهید و در مدت زمان سفر کاری یا تعطیلات از آن استفاده کنید و ظاهری مرتب داشته باشید.

نکات منفی ماشین اصلاح صورت

ماشین ریش تراش برقی با مشخصات معمولی را می‌توانید با بودجه زیر یک میلیون تومان تهیه کنید اما، برای ماشین اصلاح صورت با ویژگی‌های اضافی را با بودجه بیشتری باید خریداری کنید. به علاوه برای فویل یا هد، معمولا باید هر دو سال آن را تعویض کنید.

انواع ماشین ریش تراش برقی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید شیور صورت باید به آن توجه کنید، نوع آن است. قبل از خرید توجه داشته باشید که با چه نوع ماشین اصلاح صورت راحت‌تر هستید؟ آیا مدل فویل یا چرخشی برای شما مناسب است؟ یا ترجیح می‌دهید که از مدل برقی یا شارژری استفاده کنید؟ در ادامه معرفی ماشین ریش تراش با انواع آن آشنا می‌شوید و می‌توانید انتخاب کنید که کدام مدل برای شما مناسب خواهد بود.

ماشین اصلاح فویل

ماشین ریش تراش فویلی، سرهای مستقیمی دارد که از تیغه‌های نوسانی در زیر فویل سوراخ‌دار ریز برای کوتاه کردن مو استفاده می‌کند؛ برندهایی مانند براون، پاناسونیک و برخی مدل‌های رمینگتون سر فویلی دارند. در مدل فویلی شما می‌توانید از پنج حالت کوتاه کردن استفاده کنید اما معمولا سه مدل از آن‌ها محبوب‌تر است. در حالت کلی، تفاوتی بین عملکرد ریش تراش فویلی و چرخی وجود ندارد؛ بنابراین به انتخاب و ترجیح شما بستگی دارد که از کدام یک استفاده می‌کنید.

ریش تراش چرخشی

ریش تراش چرخشی یا ریش تراش روتاری، معمولا سه سر دایره‌ای دارد که ته‌ریش را توسط محافظ بیرونی ثابت نگه می‌دارد و آن را کوتاه می‌کند. از این نوع سرهای چرخشی، مدل‌های برقی فیلیپس، برخی مدل‌های رمنیگتون و ماشین ریش تراش شیائومی استفاده می‌کنند. معمولا، سرهای ریش تراش چرخشی به سمت داخل خم می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا تراشیدن موهای اطراف خطوط صورت برای شما آسان‌تر باشد.

ماشین ریش تراش برقی قابل شارژ

برخی از مدل‌های ریش تراش به صورتی طراحی شده‌اند که می‌توانید در حالت شارژی و متصل به برق استفاده کنید. مزیت این مدل این است که در شرایطی که به برق دسترسی ندارید از شارژ آن می‌توانید استفاده کنید یا در شرایطی که فراموش کرده‌اید آن را شارژ کنید، از حالت متصل به برق آن استفاده کنید.

ماشین اصلاح شارژی

اکثر ماشین ریش تراش‌های امروزی قابل شارژ و بی‌سیم هستند و می‌توانید در دو حالت خشک یا خیس از آن‌ها استفاده کنید. از این قابلیت می‌توانید برای اصلاح در حین حرکت استفاده کنید اما، در نظر داشته باشید که در حین شارژ نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یک مزیت دیگر ماشین اصلاح شارژی این است که در حین حمام می‌توانید از آن استفاده کنید و دچار برق‌گرفتگی نمی‌شوید.

ریش تراش‌های برقی

این نوع ریش تراش‌های برقی، قابل شارژ نیستند و برای کار حتما باید به برق متصل باشند که البته این مدل‌ها، معمولا از ماشین‌های ریش تراش اولیه و پایه استفاده می‌کنند.

به چه ویژگی‌های ریش تراش باید توجه کنیم؟

در حالت کلی، برخی از ریش تراش‌ های برقی یک موبر پاپ آپ دارند که می‌توانید برای تکمیل روش اصلاح خود، بدون تعویض وسایل از آن استفاده کنید. حتی ممکن است برای برخی از مدل‌های آن، نیازی نباشد برای تعویض سر آن توقف کنید و می‌توانید بدون اتلاف وقت، از آن استفاده کنید.

مرطوب و خشک

برای کسانی که پوست حساسی دارند، ویژگی مرطوب و خشک قابلیت فوق العاده‌ای است که به شما کمک می‌کند بدون ایجاد جوش یا سوزش، اصلاح خوبی داشته باشید.

شانه‌های ریش تراش

اگر می‌خواهید ریش یا ته‌ریش خود را حفظ کنید، باید از ماشین اصلاحی استفاده کنید که یک شانه داشته باشد تا کوتاه کردن موها را کنترل کنید.

ریش تراش‌های برقی ضد آب

برخی از ریش تراش‌های برقی، ضدآب هستند و علاوه بر اینکه در حالت خشک می‌توانید از آن استفاده کنید، در حالت مرطوب و در حین حمام نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته، بهتر است که همیشه قبل از خیس کردن ماشین ریش تراش، دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید.

نمایشگر شارژ

معمولا برخی از مدل‌های ریش تراش بی‌سیم، یک نمایشگر دیجیتال شمارش معکوس دارند که به شما این امکان را می‌دهد که چند دقیقه دیگر می‌توانید از دستگاه استفاده کنید و چه میازن از شارژ آن باقی مانده است. البته، سایر مدل‌های ماشین ریش تراش دارای چراغ‌ها یا نوار نشانگر سبز یا قرمز هستند که به شما نشان می‌دهد چه زمان شارژ می‌شود؟ چه میزان شارژ باقی مانده است؟ آیا باتری آن به شارژ نیاز دارد؟

باتری

در بین مدل‌های مختلف ریش تراش برخی از مدل‌های برقی، قدرت کافی برای بیش از 20 اصلاح در حدود 5 دقیقه را دارد؛ در حالی که برخی از مدل‌های شارژی را در هر بار استفاده نیمی از شارژ خود را از دست می‌دهند. اگر از مدل‌های شارژی می‌خواهید استفاده کنید، قبل از استفاده حتما مقدار شارژ آن را بررسی کنید تا در زمان اصلاح با مشکل مواجه نشوید.

شارژ سریع

برخی از مدل‌های ریش تراش بی‌سیم، ویژگی شارژ سریع دارند و به شما این امکان را می‌دهند که قبل از حمام ماشین ریش تراش خود را به برق وصل کنید وپس از حمام، از ماشین اصلاح خود استفاده کنید.

تمیز کردن ماشین ریش تراش

باقی مانده موهای بریده شده یا ذرات پوست در ماشین ریش تراش را می‌توانید به روش‌های دستی، یعنی مسواک زدن یا ضربه زدن به ته‌ریش انجام دهید. همچنین، برخی از مدل‌ها که قابل استفاده زیر آب هستند را می‌توانید با گرفتن زیر شیر آب تمیز کنید؛ البته به شما پیشنهاد می‌کنیم که به دفترچه راهنما محصول نیز مراجعه کرده و از تمیز شده به این روش اطمینان حاصل کنید.

ماشین ریش تراش خود تمیز شونده

برخی از ماشین ریش تراش های مدل بالا، دارای مخزن تمیزکننده هستند که همزمان ماشین اصلاح شما را تمیز، روغن‌کاری، خشک و شارژ می‌کنند؛ در آخر می‌توانید آن را در پایه قرار دهید تا استراحت کند. برای این مدل شیور، شما دیگر دردسر جدا کردن ماشین برای تمیز کردن باقی مانده موهای اصلاح شده را ندارید. تنها کاری که باید هر از گاهی انجام دهید این است که مارتریج‌های تمیزکننده ماشین اصلاح صورتتان را تعویض کنید.

بهترین روش اصلاح صورت

در ابتدا، پوست خود را محکم بکشید تا ماشین ریش تراش فاصله کمی با موهای صورت شما داشته باشد. سپس لب بالایی خود را روی دندان‌هایتان بکشید تا اصلاح زیر بینی شما راحت‌تر باشد. در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم که پس از اصلاح، از یک مرطوب‌کننده مناسب پوستتان استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته را تامین کنید.

در نظر داشته باشید که بهتر است سرهای ماشین اصلاحتان را مرتب عوض کنید؛ بهترین زمان برای تعویض سرهای ماشین اصلاح، هر 18 ماه یک بار برای مدل‌های فویلی و هر دو سال یک بار برای ماشین ریش تراش چرخشی است.

بهترین مدل‌های ماشین ریش تراش

به شما پیشنهاد می‌کنیم پس از مطالعه نکاتی که برای خرید بهترین ماشین ریش تراش به شما گفته‌ایم، 5 مدل برتر لیست شیورهای دنیا را بررسی کنید:

شیور براون سری 9 پرو 9465cc

براون یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده ریش تراش در دنیا است و مدل 9465cc آن، یکی از کارآمدترین شیورهای موجود در بازار است. شیور براون این قابلیت را دارد که در مدت زمان کوتاهی ریش‌های شما را مرتب کند و تمام ویژگی‌هایی که از ریش تراش خود انتظار دارید را برآورده کند. این دستگاه یک مخزن برای تمیز کردن خودکار دارد و با پشتیبانی از فناوری AutoSense به طور خودکار و براساس تراکم ریش، قدرت مورد استفاده را کنترل می‌کند. براون برای این شیور خود از فناوری سونیک استفاده کرده است که با دقت بیش‌تر و در زمان کم‌تر اصلاح فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد. وزن این دستگاه حدود 957 گرم است و به مدت 50 دقیقه توانایی نگه‌داری شارژ و استفاده از آن را فراهم می‌کند.

ماشین ریش تراش ضدآب شیائومی Mi 5 - MSW501 با قدرت 10 وات

شیائومی در طراحی این شیور خود از مواد سبک استفاده کرده است و در نتیجه، وزن کمی معادل 235 گرم دارد. برای طراحی این محصول، دکمه پاور روی بدنه برای روشن و خاموش کردن دستگاه قرار گرفته است که علامت باتری را در پایین آن نشان می‌دهد. شیور شیائومی مدل Mi 5 دارای 5 تیغه است و از سیستم تعلیق در این دستگاه استفاده شده که به تیغه‌ها حالتی شناور می‌دهد تا با توجه به فرم صورت حرکت کند. حالت شناور بودن به شما این امکان را می‌دهد که از شیور در هر قسمت از صورت استفاده کنید و حتی نازک‌ترین و کوتاه‌ترین موها را از دست نمی‌دهد.

تیغه‌های این شیور قابلیت جدا شدن برای تمیز کردن را دارند و در قیمت زیرین سری، مگنت قرار گرفته تا به صورت آهنربایی در جای خود قرار گیرد. تیغه داخلی از جنس فولاد ضدزنگ با کیفیت بالا ساخته شده و تیغه‌ها با زاویه 30 درجه طراحی شده است. لازم به ذکر است که ماشین ریش تراش شیائومی از موتور قدرتمند 10 وات قدرت می‌گیرد و باتری آن 2000 میلی آمپر ساعت است که از طریق درگاه USB-C قابل شارژ شدن است. این دستگاه از گواهینامه IPX7 برخوردار است و بنابراین می‌توانید به راحتی پس از استفاده با آب آن را تمیز کنید.

ماشین اصلاح فیلیپس NORELCO PQ208/40

ریش تراش فیلیپس NORELCO برای آقایانی که مدام در حال حرکت و مسافرت هستند، گزینه بسیار مناسبی است. در واقع، این دستگاه قابلیت این را دارد که آرایشگر شخصی شما در طول سفر باشد و در هر زمان و هر مکان از آن بهره‌مند شوید. اندازه ماشین اصلاح فیلیپس NORELCO بسیار کوچک است و به راحتی در چمدان شما جا می‌شود. عمرباتری این شیور فیلیپس حدود 60 دقیقه است و سرهای شناور آن، به طور خودکار با خطوط صورت شما سازگار می‌شود.

ماشین ریش تراش شیائومی S700

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک شیور خوب این است که با تمام قسمت‌های صورت شما سازگار باشد و همه قسمت‌های صورت شما را شیو کند؛ طراحی سه بعدی قوی و نرم تیغه‌ها در ماشین ریش تراش Xiaomi S700 این مشکل را به خوبی برطرف کرده است. بدنه این ماشین ریش تراش شیائومی از آلومینیوم سری 6 مقاوم ساخته شده و بسیار خوش دست، مستحکم و در عین حال ظریف است. بر روی بدنه شیور شیائومی S700 از دو کلید استفاده شده که برای روشن/خاموش کردن دستگاه و تغییر سرعت موتور استفاده می‌شود. همچنین، بر روی بدنه از نشانگرهایی برای نمایش سرعت ریش تراش، وضعیت قفل مسافرتی و اتمام شارژ باتری به صورت لیزری حکاکی شده است.

تیغه‌های ماشین ریش تراش شیائومی S700 از موتور 3 واتی Brushless قدرت می‌گیرد و درنتیجه، صدا و لرزش کم‌تری تولید کرده و انرژی مصرفی آن بهبود یافته و کم‌تر شده است. این شیور شیائومی از استاندارد IPX7 برخوردار است و بنابراین می‌توانید از آن در محیط مرطوب مانند حمام استفاده کنید. ظرفیت باتری ماشین اصلاح شیائومی 700 میلی آمپر ساعت است و در مدت زمان دو ساعت به طور کامل شارژ می‌شود و برای 60 دقیقه می‌توانید از آن استفاده کنید.