راهنمای خرید قاب گوشی بادوام و باکیفیت

راهنمای خرید قاب گوشی بادوام و باکیفیت

بهترین ماده برای قاب گوشی چیست؟

از پلاستیک گرفته تا چرم و سیلیکون، به طور کلی از هر ماده‌ای می‌شود قاب گوشی تولید کرد اما مهم این است که شما با کدام مورد احساس راحتی بیشتری می‌کنید؟ کدام یک فشار کمتری وارد می‌کند و باعث داغ شدن گوشی نمی‌شود؟ و کدام یک را وقتی در دست می‌گیرید احساس امنیت می‌کنید؟

در ادامه چند مورد از پراستفاده‌ترین مواد برای قاب گوشی را به شما معرفی می‌کنیم تا بهتر بتوانید قاب گوشی مورد نظرتان را پیدا کنید.

قاب گوشی ژله‌ای یا پلاستیکی با طراحی‌های جذاب

پلاستیک مورد استفاده‌ترین ماده برای تولید قاب گوشی است که انعطاف‌پذیری و دوام بالایی دارد؛ همچنین سازندگان می‌توانند از طراحی‌های جذابی برای تولید این نوع قاب گوشی استفاده کنند. با این حال، همه پلاستیک‌ها در یک کیفیت نیستند و رده‌بندی می‌شوند اما رایج‌ترین آن‌ها پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) و پلی کربنات (PC) هستند.

به طور کلی، نوع پلی کربنات یا PC سخت‌ترین و محکم‌ترین پلاستیک است و در مقابل آن، پلی اورتان ترموپلاستیک یا TPU کمی نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر است؛ البته بسیاری از سازندگان کیس گوشی از هر دو نوع پلاستیک استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که نوع TPU را نباید به عنوان لاستیک یا سیلیکون در نظر بگیرید؛ زیرا ساختار مواد آن فقط کمی از PC کم‌تر است و به دلیل ساختار ضخیم‌تر، در جذب ضربه و حفظ شکل بادوام‌تر است. به علاوه، خرید قاب گوشی ژله ای یک گزینه سبک وزن است و به وزن گوشی اضافه نخواهد شد؛ در نتیجه به راحتی در کیف یا جیب شلوار جا می‌شود.

نکات مثبت و منفی استفاده از قاب گوشی ژله ای

قاب گوشی پلاستیکی بسیار بادوام و مقاوم در برابر ضربه است و نسبت به بودجه‌ای که پرداخت می‌کنید، ارزشمند است. یکی از متداول‌ترین مواد کیس است که در طیف وسیعی از سبک‌ها در دسترس است. اما بسته به کیفیت مواد مورد استفاده، در بعضی مواقع از پلاستیک بی‌کیفیت یا ارزان‌ استفاده می‌شود که با گذشت زمان تغییر رنگ می‌دهد و فرسوده می‌شود.

قاب گوشی سیلیکونی ضربه‌گیر عالی

درواقع، سیلیکون یک نوع پلاستیک است که از پایه نفت و عنصر سیلیکون ساخته شده است؛ همچنین سیلیکون نرم‌تر، انعطاف‌پذیرتر و ضربه‌گیر بهتری از انواع دیگر پلاستیک‌ها است. به علاوه سیلیکون ظاهر کاملا متفاوتی به گوشی هوشمند می‌دهد و به دلیل نرمی قابلیت برداشتن آن آسان‌تر است.

مزایا و معایب قاب گوشی سیلیکونی

با خرید قاب سیلیکونی طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و رنگ‌ها را در دسترس دارید و به نسبت سایر مدل‌ها بسیار ارزان‌تر است. اما از معایب قاب سیلیکونی باید بگوییم که به خوبی گوشی را نمی‌پوشاند و به مرور زمان کثیف می‌شود. به دلیل روکش چسبنده مانندی که دارد به راحتی در جیب شلوار قرار نمی‌گیرد و در صورت زمین افتادن ممکن است گوشی از آن خارج شود.

قاب گوشی چرمی شیک و ظریف

همان‌طور که از ظاهر این نوع قاب گوشی هوشمند مشخص است، قاب گوشی چرمی برای کسانی که به ظرافت و زیبایی اهمیت می‌دهند مناسب است. قاب گوشی چرمی، معمولا به شکل یک کیف چرمی کلاسیک با پلاستیک ساخته می‌شود و در برخی موارد از چرم پوست گاو نیز استفاده می‌کنند. البته لازم به ذکر است که قاب گوشی چرمی در شرایطی برای شما مناسب خواهد بود که در آب و هوای معتدل زندگی کنید؛ زیرا چرم یک ماده متخلخل است و اجازه می‌دهد که گرما خارج شود و هوای خنک وارد شود. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که بدون داغ شدن بیش از حد و خاموش شدن، از گوشی هوشمندتان زیر نور خورشید استفاده کنید.

اکثر قاب‌های چرمی، ویژگی‌هایی مانند کیف پول نیز دارند و با یک تیر می‌توانید دو نشان را بزنید. البته اگر تمایل دارید که هزینه کم‌تری برای خرید قاب پرداخت کنید به شما مدل‌های پلاستیکی را پیشنهاد می‌کنیم. لازم به ذکر است که اکثر مدل‌های قاب چرمی موجود در بازار از چرم مصنوعی PU هستند و به ندرت، چرم طبیعی یافت می‌شود. برای خرید قاب چرمی به شما پیشنهاد می‌کنیم از مدل‌های قاب چرمی نیلکین موجود در مسترکالا دیدن کنید که یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین برندها است.

نکات مثبت و منفی استفاده از قاب گوشی چرمی

به طور کلی، قاب گوشی چرمی بافت چشم‌نواز و زیبایی را به گوشی شما می‌بخشد و به راحتی در جیب یا کیف شما قرار می‌گیرد. اما معایبی که برای قاب چرمی گوشی می‌توانیم به آن اشاره کنیم مواردی مانند: قیمت گران به نسبت گزینه‌های پلاستیکی، استفاده از مواد نازک پلاستیکی حداقل محافظت را در برابر سقوط دارد و استفاده از مواد طبیعی می‌تواند خراش یا پارگی ایجاد کند.

قاب گوشی چوبی بازگشت از دنیای تکنولوژی به طبیعت

استفاده از گوشی هوشمند در دنیای امروزی نوعی اجبار محسوب می‌شود و این با روحیه بسیاری سازگار نیست و یا بسیاری از آدم‌ها تمایل دارند که تکه‌ای از طبیعت را همراه خود داشته باشند. زمانی پیش می‌آید که در دنیای تکنولوژی امروز یک جعبه چوبی از پیکسل‌ها و اعلانات گوشی هوشمند شما مراقبت کند. معمولا کیس چوبی گوشی به صورت دست‌ساز و ارگانیک از بامبو تولید می‌شود اما ممکن است در صورت زمین افتادن ترک بخورد یا تراشیده شود.

به طور کلی، چوب یکی از بهترین مواد برای تولید قاب گوشی است و از دوام و طول عمر بالایی برخوردار است؛ اگرچه ممکن است برخی از مدل‌ها در برابر هر برخورد مقاومتی نداشته باشند و نسبت به پلاستیک آسیب بیشتری به آن وارد شود. البته، شایان ذکر است که اکثر قاب‌های موجود در بازار که به نام قاب گوشی چوبی فروخته می‌شوند، از جنس پلاستیک هستند و طرح چوب دارند.

مزایا و معایب قاب گوشی چوبی

قاب گوشی چوبی گزینه‌ای پایدارتر از پلاستیک و سایر مواد مصنوعی است و فوق‌العاده شیک است؛ همچنین بسیاری از آدم‌ها ترجیح می‌دهند از بافت چوبی استفاده کنند و تکه‌ای از طبیعت را به همراه داشته باشند. اما قاب گوشی چوبی در صورت زمین افتادن، مستعد خراش و ترک است و به طور کلی برای همه دستگاه‌ها ممکن است قاب چوبی وجود نداشته باشد. همچنین ممکن است استفاده از قاب گوشی چوبی کمی ضخیم‌تر و حجیم‌تر از سایر گزینه‌ها باشد.

از قاب‌های فلزی و آلومینیومی اجتناب کنید

یکی از قاب‌هایی که ممکن است برای همه جالب باشد، قاب‌های آلومینیومی هستند اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از قاب‌های آلومینیومی و فلزی دوری کنید؛ زیرا این قاب‌ها می‌توانند سیگنال‌های گوشی هوشمند شما را مختل کنند. در صورتی که به این نوع قاب‌ها بسیار علاقه‌مند هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم، از مدل‌هایی استفاده کنید که داخل آن‌ها از جنس پلاستیک باشد تا مشکلات سیگنال را برطرف کنید. اما یک مزیت بزرگ قاب‌های آلومینیومی خنک کردن سریع آن‌ها است که برای کاربران گیمر می‌تواند گزینه مناسبی باشد. با این حال، توجه داشته باشید که بیشتر مشکلات گرمایش به دلیل شارژ بیش از حد یا باتری خراب است.