جامپ استارتر خودرو چیست؟ کاربرد و انواع آن

جامپ استارتر خودرو چیست؟ کاربرد و انواع آن

جامپ استارتر چیست؟

خرید جامپ استارترامروزه یکی از واجبات لوازم جانبی خودرو است. جامپ استارتر یک نوع دستگاه ذخیره کننده برق پرتابل است که معمولا دارای خروجی 12 ولت است. ازاین دستگاه برقی در مواقعی که امکان باتری به باتری کردن ماشین وجود نداشته باشد می‌توانید به وسیله‌ای جامپ استارتر ماشین خود را روشن نمائید. دربازار به جامپ استارتر خودرو استارترماشین، پاوربانک استارتر، باتری کمکی استارتر، باتری یدکی راه انداز، باتری یدکی استارتر و استارتر امدادی هم گفته می‌شود. درادامه شما با نحوه عملکرد جامپ استارتر خودرو بیشتر آشنا خواهید شد.

نحوه عملکرد جامپ استارتر خودرو

نحوه کارکردن با جامپ استارترهای خودرو بسیار راحت و آسان است. قبل از استفاده دستگاه چک کنید که دستگاه شارژ دارد یا خیر، در صورت نداشتن آن را با آدپتور شارژ کنید. وقتی که دستگاه شارژ شد به وسیله ای دو کابلی که همراه جامپ استارتر خودرو وجود دارد آن را به باطری خودرو وصل کنید و بعد از چند ثانیه بایک استارت ماشین شما روشن خواهد شد. بعد از روشن شدن خودرو بست‌ها را به ترتیب از باتری جدا کنید. اول بست مشکی از منفی و بعد بست قرمز یا مثبت را از باتری خودرو خارج کنید.

انواع جامپ استارتر

دربازار انواع جامپ استارترهای متفاوتی وجود دارد که عبارتند از: استارتر پمپ باد ، استارتراینورتردار و استارترهمه کاره است که براساس قدرت و امکانات جانبی که دارد دارای قیمت های گوناگونی است. شما می توانید براساس نوع کارایی خود یکی از آنها را برای خرید خود انتخاب نمائید.

کاربرد های جامپ استارتر چیست؟

راهنمای خرید باتری استارتر امدادی

اگر قصد خرید یک جامپ استارتر خودرو دارید بهتر است به این نکات در هنگام خرید توجه نمائید.
1- کابل ها
یکی از قسمت های مهمی که باید در خرید جامپ استارتر های ماشین به آن دقت کنید، کابل های دستگاه است. کابل جامپ استارترها اصولا هرچه ضخیم تر باشند بهتر هستند. همچنین کابل های جامپ استارتر باید از مس ساخته شده باشد تا بتواند قدرت زیادی را به باتری تحویل دهد.

2- چراغ قوه
یکی دیگر از ویژگی های خوب جامپ استارتر داشتن چراغ قوه است. با داشتن چراغ قوه در مواقع اضطراری ممکن است ماشین شما در جاده درشب خراب شود و هر فردی می تواند در موقعیت خطرناکی قرار گیرد. اگر جامپ استارتر شما داری چراغ اضطراری باشد، می توانید آن را در نزدیکی ماشین خود قرار دهید تا رانندگان را نسبت به وضعیت خود آگاه نمائید. بعضی از جامپ استارتر های خودرو دارای چراغ قوه می باشد که می توانید ازآن درهر موقعیت برای خود استفاده نمائید.

3- توان دستگاه
هر دستگاه جامپ استارتر ممکن است توان هایشان باهم متفاوت باشد که توان برحسب وات سنجیده خواهد شد. هرچه توان دستگاه زیاد باشد قیمت آن بالا می رود همچنین باتری شما با توان بالاتر زودتر شارِژ خواهد شد. هرچه توان باتری بیشتر باشد این مدت زمان شارژ کمتر خواهد شد.

4- ظرفیت
وضعیت جامپ استارترهای ماشین برحسب آمپر محاسبه می شود. همان طور که می دانید ظرفیت یک باتری معمولی ماشین 60 آمپر که ممکن است، ظرفیت باتری دستگاه 12 آمپرباشد.این عداد نشانگر این است که تا چه مقدار می توانیم از این دستگاه استفاده نمائیم. مثلا لامپ خودرو 1 آمپر و برای شارژ کردن گوشی همراه حدودا 2 آمپر نیاز خواهید داشت.

5- حداکثر جریان
برای خرید جامپ استارتر خودرو باید به این نکته توجه کنید که تا چه میزان می خواهید از آمپر استفاده نمائید. میزان استفاده آمپر برای یک ماشین معمولی حدودا 200A آمپر است. همچنین هرچه آمپر جامپ استارتر خودرو بیشتر باشد بهتر است.

نکات نگهداری از جامپ استارتر

بهترین برند جامپ استارتر چیست؟

بهترین جامپ استارترها را می‌توانید از برند بیسوس ، شیائومی ، پاورولوژی و پرودو انتخاب کنید.

پاوربانک و کمپرسور باد و جامپ استارتر خودرو 8800 میلی آمپر Porodo Multi Function Jump Starter
این جامپ استارتر علاوه بر جامپ استارتر دارای پاوربانک و کمپرسور باد هم هست. ظرفیت باتری آن 8800 میلی آمپر ساعت است.

پاوربانک و جامپ استارتر 25000 میلی آمپر پاورولوژی Powerology Multi-Port Jump Start PPBCHA12 1000A
جامپ استارتر پاورولوژی یکی از جامپ استارت هایی است که می توانید روی آن حساب طولانی تری باز کنید چون ظرفیت باتری آن 25 هزار میلی آمپر است.

جامپ استارتر و کمپرسور باد 11200 میلی آمپر Powerology Jump Starter With Air Compressor PPBCHA13
این جامپ استارتر Powerology علاوه بر کارایی معمول خود دارای کمپرسور باد هم هست و جزو لوازم جانبی ضروری هر ماشین حساب می شود.

جامپ استارتر خودرو بیسوس Baseus CGNL020101

جامپ استارتر خودرو بیسوس Baseus CGNL020001

جامپ استارتر خودرو بیسوس Baseus CRJS03-01

جامپ استارترخودرو شیائومی Xiaomi 70mai PS01