آیا موبایل حتما نیاز به گلس دارد؟

آیا موبایل حتما نیاز به گلس دارد؟

آیا حتما گوشی نیاز به گلس دارد؟

گوشی‌های هوشمند دستگاه‌های کاربردی هستند که باید به خوبی نگهداری شوند تا عمر طولانی داشته باشند. به ویژه در حال حاضر که قیمت گوشی بالاست، افرادی بسیاری با تهیه لوازم جانبی مانند «گلس» به دنبال حفظ ارزش سرمایه خود هستند. از گلس جهت محافظت از صفحه نمایش موبایل در برابر خطرات استفاده می‌شود. اما پرسش مهم این است: «آیا موبایل حتما نیاز به گلس دارد؟»
در این بررسی با اشاره به دلایل استفاده از محافظ صفحه نمایش گوشی به این پرسش پاسخ می‌دهیم.

چرا باید از گلس برای گوشی استفاده کرد؟

محافظ صفحه نمایش توسط ارتش ایالات متحده برای محافظت از نمایشگرهای الکترونیکی و تیغه‌های هلیکوپتر در برابر ذرات ساینده در محیط‌های هوایی خشن ساخته شده است. در ساخت گلس از یک ماده پلاستیکی نازک و شفاف استفاده می‌شود، به طوری که کاربر و حتی دیگران متوجه نخواهند شد چیزی صفحه نمایش گوشی را پوشانده است. امروزه، محافظ‌های صفحه نمایش در همه شکل‌ها و اندازه‌ها در کیفیت و قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند. دلایل استفاده از گلس در گوشی هوشمند را می‌توان به موارد زیر مرتبط دانست.

جلوگیری از انعکاس نور خورشید روی صفحه
تابش خیره کننده از صفحه نمایش گوشی می‌تواند یک دردسر واقعی برای کاربران دستگاه باشد. گلس مات و ضد تابش نور برای کمک به از بین بردن انعکاس نور روی صفحه نمایش است. محافظ صفحه از روکش و دیفیوژن مات استفاده می‌کند تا جلوی تابش خیره کننده نور خورشید را بگیرد. با قرار دادن گلس روی صفحه نمایش، نوری که از سطح صفحه منعکس می‌شود و میزان انعکاس نور دریافتی توسط چشمان کاربر را از بین می‌برید.
نور منعکس شده می‌تواند برای چشم شما مضر باشد زیرا باعث افزایش فشار پشت چشم می‌شود و تنش عضله اطراف عنبیه را افزایش می‌دهد. محافظ ضد تابش نور به طور قابل توجهی دید صفحه نمایش را بهبود می‌بخشد و کاربر را از چشم دوختن برای مشاهده صفحه باز می‌دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که از دستگاه‌های خود در فضای باز یا با نور زیاد استفاده می‌کنید، باید در خرید گلس سرمایه گذاری کنید.

عدم ماندن اثر انگشت روی صفحه نمایش
آیا چیزی آزاردهنده‌تر از ماندن اثر انگشت روی صفحه لمسی گوشی وجود دارد؟ حتی اگر دست‌هایتان را تمیز کنید و بشویید، اثر انگشت شما هنوز روی صفحه نمایش باقی می‌ماند. خوشبختانه، راه حل ساده‌ای برای حل این مشکل وجود دارد و آن استفاده از گلس است. پوشش لیپوفوبیک روی محافظ صفحه نمایش می‌تواند چربی پوست روی انگشتان شما را دفع کند و هیچ اثر انگشتی روی صفحه باقی نگذارد. بنابراین نمایشگر دستگاه شما برای مدت طولانی هیج لکه یا اثر انگشتی نخواهد داشت.
محافظ‌های صفحه ‌نمایش همچنین دارای سطحی بسیار صاف هستند که از اصطکاک هنگام حرکت کردن انگشتان دست جلوگیری می‌کنند. به طوری که شما در زمان استفاده از صفحه لمسی گوشی احساس نرم و راحتی خواهید داشت.

محافظت از گوشی در برابر آسیب ناشی از ضربه
مسلماً بزرگترین دلیلی که مردم به گلس برای تلفن همراه خود نیاز دارند، این است که از صفحه نمایش گوشی خود در برابر ضربه محافظت کنند. فکر شکستن صفحه نمایش موبایل می‌تواند وحشتناک باشد. شما باید هزینه زیادی کنید تا صفحه نمایش گوشی خود را تعمیر کنید یا مجبور می‌شوید موبایل دیگری خریداری کنید. بنابراین هر گونه آسیب، کوچک یا بزرگ، می‌تواند صفحه نمایش گوشی شما را خراب و زشت کند.
گلس ضربه‌های شدید را جذب کرده و به خوبی از صفحه نمایش در برابر آسیب محافظت می‌کند. گلس باکیفیت از چندین لایه ورق‌های پلیمری ساخته شده است که هدفش جلوگیری از آسیب به صفحه نمایش است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که گلس‌های ضد ضربه ممکن است حساسیت صفحه لمسی موبایل را کم کنند اما این تصور درست نیست! محافظ صفحه نمایش ضد ضربه یک فیلم پلاستیکی فوق نازک است که نه تنها حساسیت صفحه نمایش لمسی شما را دست نخورده نگه می‌دارد بلکه وضوح نمایشگر را نیز حفظ می‌کند.

کمک به حفظ حریم خصوصی کاربران
چند بار مجبور شده‌اید تا دستگاه تلفن همراه خود را از نگاه دیگران پنهان کنید؟ مشاهده اطلاعت شما از طرف دیگران یک مشکل جدی است که افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است. سرقت اطلاعات گرانبهای شما می‌تواند حریم خصوصیتان را تحت شعاع قرار دهد. شما حتی ممکن است متوجه نشوید که این اتفاق می‌افتد اما افراد بسیاری هستند که در نزدیکی شما قرار می‌گیرند و به صفحه نمایش گوشی شما زل می‌زنند!
شما می‌توانید انواع مختلفی از محافظ‌های صفحه نمایش حریم شخصی یا همان پرایوسی را در بازار پیدا کنید که گوشی شما را از دید دیگران دور نگه می‌دارد. صفحه نمایش برای شخصی که مستقیماً در مقابل دستگاه قرار دارد قابل مشاهده خواهد بود.

جلوگیری از خراش و سایش
گاهی اوقات برای بیرون آمدن از خانه عجله زیادی داریم و مجبور می‌شویم گوشی همراه خود را به همراه وسایل دیگر در جیب خود قرار دهیم. اگر به چیزهایی که در جیب خود می‌اندازید فکر کنید، آنگاه متوجه می‌شوید که چطور کلید، سکه و غیره می‌توانند روی صفحه نمایش شما خراش بیندازند. حتی ممکن است گوشی خود را میز با سطوحی زبر قرار دهید. سپس هر حرکتی می‌تواند روی صفحه نمایش موبایل شما خراش بیندازد.
وقتی یک گلس با کیفیت روی صفحه نمایش گوشی خود نصب می‌کنید، موبایل خود را از هرگونه خراش و ساییدگی محافظت خواهید کرد. حتی اگر روی گلس شما خراش بیفتد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که گلس را عوض کنید. پس به راحتی می‌توانید به یک هزینه اولیه کم از موبایل خود محافظت کرده و از هزینه‌های سنگین جلوگیری کنید.

امکان فروش مجدد گوشی و حفظ ارزش آن
صرف نظر از مدت زمانی که قصد استفاده از گوشی هوشمند خود را دارید، اگر بتوانید دستگاه‌های خود را از ترک و خط و خش محافظت کنید، به ارزش فروش مجدد گوشی خود کمک خواهید کرد. بدین معنا که می‌توانید موبایل خود را با قیمت خوبی بفروشید. خریداران به دنبال گوشی‌های هستند که ظاهر خود را حفظ کرده باشند. برای این منظور حاضر هستند پول خوبی برای گوشی‌های دست دوم پرداخت کنند. بنابراین با خرید گلس می‌توانید ارزش گوشی خود را حفظ کنید و در زمان مناسب دستگاه خود را به قیمت مناسب بفروشید.

کلام آخر
نصب گلس روی صفحه نمایش گوشی مزایای بسیاری دارد که ما در این بررسی به آنها اشاره کردیم. اما باید توجه کنید که تنها با خرید محافظ صفحه نمایش با کیفیت می‌توانید از مزایای این محصول بهره مند شوید. اگر گلس بی‌کیفیتی را روی گوشی خود بیندازید، موبایل شما در برابر ضربه و خراش مقاوم نخواهد بود و تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می‌دهد. شما دیگر نمی‌توانید به راحتی روی صفحه لمسی پیمایش کنید یا از انعکاس نور جلوگیری نمایید. پس توصیه می‌کنیم به سراغ گلس‌های باکیفیت بازار بروید.