تفاوت Amazfit Band 7 و Mi Band 7 Pro

تفاوت Amazfit Band 7 و Mi Band 7 Pro

مقایسه ساعت‌های هوشمند Xiaomi Mi Band 7 Pro و Xiaomi AmazFit Band 7

بعد از مدت کوتاهی از معرفی می بند 7 شرکت شیائومی، ساعت می بند 7 پرو را نیز به بازار ارائه کرد. این مدل برخلاف مدل قبلی که بیشتر شبیه به یک دستبند سلامتی بود، شباهت زیادی به ساعت های هوشمند دارد.
ساعت آمازفیت بند 7 از ساعت های پر طرفدار بازار بوده و یکی از رقبای سرسخت می بند 7 و می بند 7 پرو می باشد. در ادامه‌ی این مقاله به مقایسه و تفاوت های این دو ساعت می پردازیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را بین ساعت Xiaomi AmazFit Band 7 و Xiaomi Mi Band 7 Pro داشته باشید.

طراحی و مشخصات فنی مچ بند می بند 7 پرو

بر خلاف انتظار ساعت Mi Band 7 Pro شباهت زیادی به مدل قبلی (می بند 7) نداشته و دارای طراحی جدید و مستطیلی می باشد. همانطور که اشاره کردیم این مدل بیشتر به ساعت های هوشمند شبیه بوده تا یک دستبند سلامتی؛ این مچ بند دارای یک صفحه نمایش AMOLED با اندازه‌ی 1.64 اینچی و رزولوشن 280×456 پیکسلی و تراکم پیکسلی 326 ppi می باشد.
بعلاوه شرکت شیائومی برای صفحه نمایش Mi Band 7 Pro از یک گلس 2.5D استفاده کرده که این صفحه نمایش در برابر خط و خش مقاوم است. می بند 7 پرو دارای قابلیت همیشه روشن (Always on Display) نیز می باشد؛ البته این قابلیت باعث مصرف بیشتر باتری شده که اگر مایل به حفظ باتری هستید می توانید این قابلیت را خاموش کنید.
یکی دیگر از قابلیت های این ساعت سنسور نور محیطی بوده که نور را متناسب با نور محیط تغییر می‌دهد. جنس بدنه‌ی ساعت می بند 7 پرو از پلی کربنات و TPU ساخته شده و وزن آن بدون بند برابر با 20.5 گرم است.

طراحی و مشخصات فنی ساعت Amazfit Band 7

ساعت Xiaomi AmazFit Band 7 دارای صفحه نمایش AMOLED با اندازه‌ی 1.47 اینچی و رزولوشن 198x368 پیکسلی و تراکم پیکسلی 282 ppi می باشد. آمازفیت بند 7 نیز دارای یک گلس 2.5D بوده که صفحه نمایش را در برابر خط و خش مقاوم می کند. مچ بند آمازفیت بند 7 برخلاف می بند 7 پرو از قابلیت همیشه روشن (Always on Display) پشتیبانی نمی کند. جنس بدنه‌ی این ساعت نیز از پلی کربنات ساخته شده و وزن آن با بند 28 گرم است.

هر دوی این ساعت‌ها دارای استاندارد 5ATM هستند؛ این استاندارد به معنی مقاومت ساعت در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 50 متر (از سطح زمین) می باشند. البته شرکت شیائومی توصیه کرده در این ساعت ها در معرض بخار (استخر و حمام) قرار نگیرند.

سنسورها و عمر باتری در می بند 7 پرو و آمازفیت بند 7

از مهمترین ویژگی های ساعت‌ هوشمند می توان به سنسور سلامتی و پایش سلامتی بدن اشاره کرد.
ساعت Xiaomi Mi Band 7 Pro دارای سنسورهای شتاب‌ سنج، ژیروسکوپ، سنسور نوری، ضربان قلب و SpO2 بوده و می تواند به پایش سطح استرس، پایش خواب، مدیریت سلامت زنان و … بپردازد. قابل ذکر است در این ساعت پایش ضربان قلب و اکسیژن خون می تواند به صورت 24 ساعته در روز انجام شود.

ساعت Xiaomi AmazFit Band 7 دارای سنسورهای شتاب سنج و ژئومغناطیس، ضربان قلب و SpO2 بوده و و می تواند به پایش سطح استرس، پایش خواب، مدیریت سلامت زنان و … بپردازد. شما می توانید فقط با یک دکمه و در 45 ثانیه سطح استرس، ضربان قلب و اکسیژن خود را پایش کرده و نتیجه آن را مشاهده کنید. بعلاوه آمازفیت بند 7 قابلیت پایش کیفیت و عمق خواب را داشته و می تواند به شما سطح کیفیت خواب را ارائه دهد. در ضمن هر دو ساعت دارای قابلیت PAI بوده که نشان دهنده‌ی سطح فعالیت بدن در روز می باشد.

ساعت های هوشمند با استفاده از داده های به دست آمده از فعالیت روزانه شما، اطلاعات کسب شده را با یک زندگی سالم مقایسه کرده و به تحلیل آن می پردازد. اگر می‌خواهید بدانید هرکدام از این معیارها دقیقا چه چیزی هستند، می‌توانید بلاگ ساعت های هوشمند چه پارامترهایی را اندازه گیری می‌کنند؟ را مطالعه کنید

در ساعت می بند 7 پرو یک باتری 235 میلی آمپر ساعتی به کار رفته که با پر بودن شارژ آن می توانید 12 روز از مچ بند می 7 پرو استفاده کنید. البته میزان نگه داشتن باتری بستگی به نوع استفاده و فعالیت سنسورها نیز خواهد داشت. در صورت استفاده سنگین از این ساعت، مقدار نگه داشتن باتری به حدود 6 روز می رسد. ساعت آمازفیت بند 7 نیز دارای باتری 232 میلی آمپر ساعتی بوده که در صورت پر بودن باتری و استفاده معمولی، شما می توانید تا 18 روز از مچ بند آمازفیت بند 7 استفاده کنید. شرکت شیائومی اعلام کرده این ساعت در صورت استفاده سنگین تا 12 روز باتری دهی داشته و در حالت ذخیره باتری تا 28 روز می توان از این ساعت استفاده کرد.

حالت های ورزشی و برنامه ها
مچ بند Xiaomi Mi Band 7 Pro از بیش از 110 حالت ورزشی مختلف پشتیبانی کرده و به شما اطلاعات به دست آمده را ارائه خواهد داد. بعلاوه این ساعت قابلیت تشخیص 14 حالت ورزشی مختلف را داشته و با شروع ورزش شما، می تواند آن را تشخیص داده و اطلاعات را جمع آوری می کند.
مچ بند Xiaomi AmazFit Band 7 قابلیت تشخیص 120 حالت ورزشی را داشته و می‌تواند اطلاعات جمع آوری شده هنگام ورزش را به شما ارائه کند. بعلاوه این ساعت قابلیت تشخیص خودکار ورزش های پیاده روی، دویدن، الپتیکال (Elliptical) و دستگاه قایقرانی را داشته و در صورت شروع این ورزش ها اطلاعات آن را جمع آوری کرده و ارائه می دهد.
هر ساعت هوشمند دارای اپلیکیشن خاص خود بوده که داخل آن اطلاعات جمع آوری شده توسط ساعت ارائه شده و شما می‌تواند تنظیمات مورد نیاز مانند تنظیم واچ فیس و … را داخل برنامه انجام دهید. اپلیکیشن ساعت می بند 7 پرو Mi Fitness نام داشته و اپلیکیشن آمازفیت بند 7 نیز Zepp نام دارد.

سایر قابلیت ساعت‌های هوشمند Xiaomi Mi Band 7 Pro و Xiaomi AmazFit Band 7
در این مقاله به مشخصات و قابلیت های مهم این دو ساعت اشاره کردیم. اما یک سری قابلیت های دیگر نیز وجود داشته که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
ساعت می بند 7 پرو دارای تراشه GPS بوده که برای مسیریابی و فعالیت های ورزشی مانند دویدن و قدم زنی مناسب است. علاوه بر GPS این ساعت دارای مسیریاب‌های GLONASS و Galileo نیز می باشد. این ساعت دارای NFC نیز می باشد. امکان ریپلای پیام دریافتی با استفاده از پیام های پیش فرض و یا قابل تنظیم، نمایش تماس ورودی، بیش از 180 واچ فیس متنوع، واچ فیس های متحرک، شاتر دوربین، کنترل موزیک، آب و هوا، یادآوری رویدادها، پیدا کردن گوشی و اتصال به اندروید و IOS از دیگر قابلیت های Xiaomi Mi Band 7 Pro است.
ساعت آمازفیت بند 7 دارای واچ فیس های متنوعی بوده و می توانید عکس های خودتان را شخصی سازی کنید. نسخه بلوتوث این ساعت 5.2 بوده که باعث اتصال پایدار و تاخیر پایین می شود. کنترل موزیک، نمایش اعلانات، نمایش تماس ورودی، زنگ آلارم، آب و هوا، یادآوری بی تحرکی، شاتر دوربین، حالت مزاحم نشوید، باز کردن قفل گوشی، ریپلای پیام دریافتی با استفاده از پیام های پیش فرض، کرنومتر و … از دیگر امکانات و قابلیت های Xiaomi AmazFit Band 7 می باشد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر و دقیق تر از این ساعت ها، می توانید به صفحه‌ی این محصولات در سایت مستر کالا مراجعه فرمایید.

مشخصات و خرید Xiaomi Mi Band 7 Pro
مشخصات و خرید Amazfit Band 7

بررسی نهایی
برای انتخاب یکی از این دو مچ بند شیائومی شما باید اول نیاز خود را شناسایی کرده و متناسب با آن یکی از این ساعت ها را انتخاب کنید.
هر دوی این ساعت ها ساخت شرکت شیائومی بوده و به طور کلی، به جز مواردی شبیه به هم بوده و تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. شاید مهمترین تفاوت بین این دو ساعت را بتوان GPS و مسیریاب های GLONASS و Galileo به کار رفته در ساعت می بند 7 پرو عنوان کرد که با این قابلیت ورزشکاران می توانند تمرینات خود را تحت نظر داشته باشند. تفاوت دیگر این ساعت ها اندازه‌ی صفحه نمایش و رزولوشن آن ها است که در ساعت می بند 7 پرو 1.64 اینچ با رزولوشن 280*456 پیکسلی بوده و در ساعت آمازفیت بند 7 برابر با 1.47 اینچ با رزولوشن 198*368 پیکسلی می باشد. از دیگر تفاوت های این ساعت ها می توان به داشتن صفحه همیشه روشن یا Always on Display در ساعت Xiaomi Mi Band 7 Pro اشاره کرد.
با توجه به این مقاله و مشخصات ساعت ها، شما می توانید متناسب با سلیقه و کارای مورد نیاز خود، یکی از این ساعت ها را انتخاب و استفاده کنید.