راهنمای خرید شارژر فندکی

راهنمای خرید شارژر فندکی

راهنمای خرید شارژر فندکی برای ماشین

گاهی مواقع پیش آمده است که در حین رانندگی نیاز داشته باشید از جی پی اس برای مسیریابی استفاده کنید. اپلیکیشن‌های مسیریاب نیز معمولا باتری گوشی را زیاد مصرف می‌کنند و شما را خیلی زود نیازمند شارژ مجدد گوشی می‌کنند. شاید هم در کل باتری گوشی شما ضعیف باشد یا شما استفاده زیادی از موبایل خود در طول روز داشتید که باتری خیلی زود خالی شده و می‌خواهید در زمانی که در ماشین هستید آن را شارژ کنید.
بهترین کار خرید یک شارژر فندکی است، اما شارژرهای فندکی اگر مناسب موبایل و خودرو شما نباشند ممکن است در کمترین حالت باعث آسیب رساندن به باتری گوشی و در بدترین حالت دچار انفجار شوند. پس در این مقاله تصمیم گرفتیم راهنمای خرید شارژر فندکی برای خودرو را برای شما بنویسیم تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

شارژر فندکی ماشین چیست؟

شارژر فندکی خودرو ، یک آداپتور کوچک است که به درگاه فندکی ماشین متصل می‌شود. استفاده معمول از این نوع محصول برای شارژ موبایل و تبلت است اما امروزه محصولات مختلفی به بازار آمده است که می‌توان از شارژر فندکی بعنوان چندراهی برق، پخش کننده بلوتوث (FM Player) یا هاب شارژر هم استفاده کنید.

هنگام خرید شارژر فندکی خودرو به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید شارژر فندکی برای اتومبیل خود بهتر است به نکات زیر توجه کنید:
تعداد درگاه های شارژر فندکی
برخی از شارژر های فندکی خودرو دارای 2 درگاه USB یا بیشتر نیز هستند. باید به این توجه داشته باشید که به چند درگاه شارژ همزمان برای دستگاه‌های خود نیاز دارید. البته ذکر این نکته لازم است که داشتن پورت بیشتر نشان‌دهنده بهتر بودن شارژر فندکی نیست. همچین به این موضوع هم باید توجه داشته باشید که برخی از فندکی‌های ماشین در کناره دنده ماشین است. با خرید شارژر فندکی ماشین اگر چند دستگاه را به آن متصل کنید ممکن است که رانندگی برای شما سخت و خطرناک باشد.
پیشنهاد می‌کنیم شارژر فندکی خریداری نمایید که دارای تنوع در پورت باشد. برای مثال یک پورت usb با قابلیت شارژ سریع و یک پورت تایپ سی با فناوری PD.

اندازه شارژر فندکی
به اندازه شارژر هم دقت کنید. اگر فندکی شما بلند و عریض باشد ممکن است در هنگام رانندگی برای شما مزاحمت ایجاد کند. مثلا عوض کردن دنده کمی دشوار خواهد شد. پس به اندازهٔ شارژر و سهولت نصب آن هم در خرید دقت داشته باشید. اگر شارژر بیش از اندازه بزرگ باشد، استفاده از آن سخت خواهد بود.

جنس
شارژرهایی که از جنس فلز هستند، معمولا از مدل‌های تمام پلاستیکی گران‌ترند. مدل‌های فلزی هم زیبا تر و هم اینکه دیرتر خراب خواهند شد.همچنین بهتر است که به جنس بدنه شارژر دقت کنید و به سراغ مدل‌هایی بروید که درپوش هم دارند. وجود درپوش برای شارژر باعث می‌شود که دیرتر خراب شود.

توان خروجی
در هنگام خرید شارژر فندکی باید به توان خروجی آن هم دقت داشته باشید. لازم است بدانید که با چند ولت و چند آمپر کار می‌کند. میزان جریانی که به دستگاه‌های متصل به شارژر داده می‌شود در هنگام شارژکردن دستگاه مهم است. ولتاژی که دستگاه‌ با آن کار می‌کند و هماهنگی آن با ولتاژ وسایل متصل با آن هم اهمیت دارد.
جریانی که از شارژرهای فندکی به دستگاه‌های مختلف داده می‌شود از 2/1 تا 2/4 آمپر است. اگر میزان جریانی که شارژر به وسایل مختلف منتقل می‌کند، کمتر از مقدار جریان عبوری تعریف‌شده برای آنها باشد، مدت‌زمان شارژ دستگاه طولانی‌تر می‌شود.

شارژ سریع
بعضی از شارژرهای فندکی هم مشخصات شارژ سریع را دارند و می‌توانند گوشی‌هایی فست‌شارژ را سریع‌تر شارژ کنند. به‌طوری‌که صدمه‌ای به دستگاه وارد نشود. پس اگر گوشی‌تان امکان فست‌شارژینگ دارد، در خرید شارژر فندکی می‌توانید به سراغ مدل‌های فست‌شارژ بروید.

بهترین برند شارژر فندکی چیست؟

در هنگام خرید فندک شارژری باید حواستان به کیفیت آن هم باشد. اگر شارژر فندکی بی کیفیت بخرید ممکن است به باتری دستگاه های متصل خود به شارژر فندکی اسیب ببیند. بهتر است برای خرید شارژر فندکی به برند های شناخته شده بروید. از معروف ترین برند های شارژر فندکی می توانید به موارد زیر اشاره کرد:
فندکی شیائومی ، فندکی بیسوس ، فندکی مک دودو ، فندکی سامسونگ ، فندکی ایکس او

جمع بندی
با وجود شارژر فندکی دیگر نگران تمام شدن باتری گوشی خود نباشید. در سفرهای طولانی و یا حتی بین شهری هم می توانید از وسایل جانبی خودرو استفاده نمایید و نگران تمام شدن شارژر تبلت و موبایل خود نباشید.