همه چیز در مورد share کردن صفحه موبایل روی تلویزیون با کابل تایپ سی

همه چیز در مورد share کردن صفحه موبایل روی تلویزیون با کابل تایپ سی

همه چیز در مورد اتصال موبایل به تلویزیون

یکی از بزرگترین سرگرمی های بشر در چند سال اخیر دیدن فیلم خصوصا در جمع های دوستانه بوده که حالا به لطف تلفن های هوشمند امروزی می توان به راحتی در هر جایی به فیلم دیدن پرداخت. اما یکی از بزرگترین معایب دیدن فیلم در موبایل ها؛ کوچک بودن صفحه نمایش آن است.
آیا تا به حال به فکر انتقال محتوا و تصویر گوشی خود بر روی یک نمایشگر بزرگ‌تر افتاده اید و این سوالات برایتان پیش آمده باشد که چگونه می توان صفحه موبایل را بر روی یک نمایشگر تصویر کرد ؟ آیا می‌توان به کمک کابل تایپ سی صفحه موبایل را روی تلویزیون share کرد؟

باید گفت که نمی‌توان این کار را بوسیله بلوتوث یا کابل شارژر گوشی انجام داد. زیرا زمانی که گوشی را با کابل شارژر به تلویزیون متصل می کنیم گوشی به عنوان فلش یا هارد شناسایی می‌شود و فقط می توان عکس و فیلم های که در حافظه گوشی بوده و دارای فرمت قابل شناسایی توسط تلویزیون هستند را مشاهده کرد. همچنین اگر تلویزیون شما هوشمند بوده و به بلوتوث مجهز باشد نیز پس از اتصال گوشی به آن تنها می‌توانید به پخش موزیک از بلندگو‌های تلویزیون از قسمت بلوتوث بپردازید.

برای اینکه بتوانید صفحه موبایل خود را روی تلویزیون انتقال دهید نیازمند پروتکل خاص یا کابل مخصوص هستید که در ادامه به تشریح آن‌ها خواهیم پرداخت.
انتقال تصویر موبایل به تلویزیون و … می‌تواند به صورت سیمی یا بی‌سیم انجام شود.

انتقال بی سیم
که بیشتر به با نام Screen Mirroring شناخته می‌شود. و برای استفاده از آن باید تلویزیون یا نمایشگر شما دارای سیستم هوشمند باشد. البته این قابلیت در هر برند گوشی همراه و تلویزیون نام خاصی دارد. به طور مثال برای وصل شدن گوشی به تلویزیون های سامسونگ شما باید به دنبال گزینه Screen Sharing یا Smart View در منوی تلویزیون بگردید. پس از فعال کردن این گزینه باید به سراغ تلفن همراه خود بروید.
در گوشی‌های جدید گزینه Cast جزو گزینه‌های منوی میانبر در قسمت بالای صفحه‌نمایش گوشی است. در موبایل‌های مختلف این قابلیت با نام‌های Smart View ،Wireless Projection ، AirPlay Mirroring و یا Screen Mirroring یافت می‌شود که باید آن را روشن کنید. بعد از روشن کردن این گزینه گوشی های همراه به صورت خودکار تلویزیون را پیدا خواهند کرد. کافی است روی نام تلویزیون خود کلیک کنید تا اتصال برقرار شود.
البته این نکته را در نظر بگیرید که همه تلفن‌های همراه این قابلیت را ندارند و یا برای استفاده از آن باید اندروید شما بالای ورژن 5 باشد.
اگر تلویزیون شما هوشمند نبود می‌توانید با دستگاه‌های Android Box این کار را انجام دهید یا از کابل‌های کستینگ وایرلس استفاده کنید.

انتقال با سیم
یکی از معضلات سیستم Screen Mirroring محدودیت آن به تلویزیون هایی است که دارای این فناوری هستند. برای رفع این مشکل باید به سراغ انتقال تصویر به صورت سیمی برویم. یکی از کابل‌هایی که می‌توانید این کار را با آن انجام دهید کابل USB-C به HDMI است.
در بسیاری از تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و برخی از لپ‌تاپ‌ها کانکتورهای USB-C وجود دارند. بر روی نمایشگرها و تلویزیون، پروژکتور نیز کانکتورهای HDMI موجود هستند. پس برای انتقال تصویر بین این دو به کابل USB-C به HDMI نیاز دارید.
قبل از شروع، نکته مهمی که باید بدانیم این است که همه دستگاه‌های دارای پورت USB C نمی‌توانند تصویر را از طریق کابل USB-C به HDMI بر روی نمایشگر پخش کنند. USB استانداردهای مختلفی دارد مانند 3.0، 2.0 و غیره. این استاندارد‌ها از نظر سرعت انتقال اطلاعات متفاوت هستند.

یک درگاه USB C ممکن است از هر یک از این استانداردها پشتیبانی کند، اما برای ارائه خروجی به درگاه HDMI، دستگاه شما باید یک درگاه USB-C 3.1 یا یک درگاه تاندربولت 3 داشته باشد که از حالت DP Alt پشتیبانی می کند.
اگر به این فکر می کنید که پورت تاندربولت چیست. این طور باید گفت که از نظر ظاهری، یک درگاه تاندربولت مانند پورت USB-C است، اما تفاوت آن‌ها در سرعت انتقال اطلاعات است. تاندربولت 3 حداکثر سرعت انتقال داده 40 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد که چهار برابر USB-C 3.1 است.
تاندربولت یک پروتکل انتقال ویدئو و داده بود که توسط اینتل توسعه یافته اما شکل و ظاهر آن مانند USB-C باقی مانده است. پورت Thunderbolt با یک علامت رعد و برق شکل در کنار آن مشخص می‌شود.

نحوه کار با کابل USB-C به HDMI
استفاده از کابل USB-C به HDMI بسیار ساده است. شما فقط باید چند مرحله را دنبال کنید.
سمت پورت USB-C را به تبلت، لپ تاپ یا موبایل خود وصل کنید.
*مطمئن شوید که سیستم شما قابلیت انتقال ویدیو را دارا باشد، به این معنی که درگاه USB-C شما باید از حالت DP alt پشتیبانی کند! (حالت DP Alt: یک ویژگی در USB Type-C است که امکان انتقال سیگنال ویدیویی را فراهم می کند.)
سمت HDMI کابل را به مانیتور یا صفحه‌ای که می‌خواهید ویدیو را روی آن نمایش دهید وصل کنید.
و از پخش محتوای خود بر روی صفحه نمایش بزرگ‌تر لذت ببرید.
به خاطر داشته باشید که این روش پورت شارژ گوشی شما را اشغال می کند، بنابراین اگر قصد دارید طولانی مدت یا مداوم محتوای گوشی خود را به تلویزیون خود بازتاب دهید، باتری گوشی شما به سرعت تمام می‌شود. در این مورد، ممکن است ترجیح دهید از آداپتور USB-C به HDMI استفاده کنید که پورت شارژ گوشی نیز است.

اچ‌تی‌سی، سامسونگ، هوآوی از از قابلیت HDMI ALT در اکثر گوشی‌های پرچم‌دار خود پشتیبانی می‌کنند. سری HTC U، سری سامسونگ گلکسی اس، سری گلکسی نوت سامسونگ، سری‌های هواوی میت و سری P هواوی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.
همچنین حالت Easy Projection گوشی‌های هواوی، سامسونگ DEX و Continuum مایکروسافت به تلفن‌ها اجازه می‌دهند تجربه‌ای شبیه به رایانه شخصی را در هنگام اتصال به نمایشگر ارائه دهند. علاوه بر انعکاس معمولی صفحه نمایش، آنها به برنامه ها اجازه می دهند در چندین پنجره با رابطی شبیه به دسکتاپ هنگام اتصال به صفحه نمایش خارجی با صفحه کلید و ماوس استفاده شوند.
در ادامه به معرفی چند کابل USB-C به HDMI می‌پردازیم.

کابل HDMI به Type C ایکس او Xo GB005

کابل Xo GB005 از پلاستیک با دوام PVC و ABS و PC ساخته شده که در برابر پارگی و کشیدگی مقاومت خوبی دارد. این کابل دارای طول 2 متر است. همچنین رزولوشن آن برابر 3840*2160 پیکسل بوده و دارای وضوح 4K در 30HZ می باشد.

کابل HDMI به تایپ سی Earldom ET-W12 4K HD Cable

این کابل دارای یک سوکت USB هم می باشد که در صورت اتصال آن به تلویزیون یا آداپتور شارژر گوشی متصل به کابل علاوه بر انتقال تصویر شارژ هم می شود و دیگر نگران خاموشی گوشی در حین تماشا کردن فیلم از بین می رود. این کاربری فقط برای گوشی بوده و برای لپ تاپ مورد استفاده نمی باشد. طول این کابل نیز برابر 1.5 متر است.

کابل HDMI به Type C مک دودو Mcdodo CA-588 USB3.1 4K

کابل Mcdodo CA-588 دارای یک روکش کنفی بوده و ضخامت بالایی داشته و این امر باعث شده تا در برابر کشش ، پارگی و گره خوردن از مقاومت بالایی برخوردار باشد. کابل اچ دی ام آی Mcdodo به شما اجازه می دهد تصویر را با کیفیت 4K در نمایشگر پخش کنید. همچنین طول این کابل برابر 2 متر است.