تمام شایعاتی که در مورد گوشی Google Pixel Fold منتشر شده

تمام شایعاتی که در مورد گوشی Google Pixel Fold منتشر شده

مشخصات گوشی Google Pixel Fold

گوگل پیکسل فولد یکی از گوشی های که مدت ها است اخبار و گمانه زنی های زیادی در ارتباط با آن منتشر می شود. در اینجا قرار است با آخرین اخبار در مورد منتشر شدن گوشی های تاشو Google Pixel Fold با شما صحبت کنیم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بنظر می آید که کمپانی گوگل با طراحی گوشی Google Pixel Fold قصد پیوستن به انقلاب دستگاه های تاشو را دارد.انقلابی که کمپانی سامسونگ زد فولد و زد فلیپ آغاز کرد و اکنون به معرفی نسل جدید این گوش ها یعنی گلکسی فولد 4 و گلکسی زد فیلیپ 4 به ثمر نشسته است. که در اینجا قصد داریم گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

طراحی موبایل تاشو گوگل پیکسل فولد
اولین تصویری که از این گوشی مشاهده شده گوشی با طراحی بسیار فوق العاده ای که صفحه نمایش آن هم اندازه نمایشگر گلکسی زد فولد4 است. این گوشی تاشو در حالتی که باز است دارای ابعاد 123*142 میلی متر خواهد بود و یک صفحه نمایش 7.57 اینچی دارد. براساس این مشخصات افشا شده، رزولوشن آن نیز 2208 در 1840 پیکسل خواهد بود که بسیار نزدیک به رزولوشن گلکسی فولد زد 4 سامسونگ است.
همچنین براساس اطلاعات به دست آمده با رفرش ریت 120 هرتز همراه می شود و روشنایی آن 1200 نیت می رسد.این را هم باید گفت که هنوز اطلاعاتی در مورد نمایشگر خارجی آن وجود ندارد اما براساس گزارشی که سایت 9to5Google منتشر کرده، نمایشگر گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد احتمالا 2100 در 1080 پیکسل خواهد داشت. بر اساس این رزولوشن می توان گفت صفحه نمایش خارجی آن از گلکسی فولد 4 عریض تر خواهد بود.

یکی دیگر از شایعاتی که درمورد گوشی Google Pixel Fold منتشر شده ارتباط آن با دوربین سلفی است. براساس این شایعه، فاقد دوربین سلفی خواهد بود یا اینکه دوربین را در حاشیه اطراف نمایشگر قرار خواهد داد.Patents اخیر گول نشان داده که دوربین سلفی در داخل حاشیه نمایشگر است و این موضوع را به نوعی تایید می کند.
همچنین در اطلاعاتی که در مورد گوشی های تاشو گوگل داریم که همگی از Patents این کمپانی است و زیاد نمی شود روی آن حساب باز کرد. یکی از این پتنت‌ها دستگاهی را نشان می‌دهد که نمایشگر روی یک لولا قرار می گیرد و به صورت کتابی به بیرون باز خواهد شد. همچنین یکی از پتنت‌ها دستگاهی را نشان می‌دهد که 3 بار تا می‌شود. به‌خصوص از آنجایی که گوگل اخیرا قراردادی برای خرید پنل‌های تاشو این کمپانی عقد کرده است. براساس این گزارش گوگل، سفارش پنل‌های 7.6 اینچی را به‌ سامسونگ داده که دقیقا همان اندازه استفاده شده در گلکسی زد فولد 4 و 3 است.

دوربین گوشی Google Pixel Fold
با توجه به اینکه گوشی های قبلی پیکسل از بهترین گوشی های دوربینی محسوب می شدند، انتظار داریم که گوگل همین روند را پیش بگیرد و توجه زیادی به کیفیت دوربین گوشی داشته باشد. البته این موضوع هم باید بدانید که گوشی تاشو پیکسل فولد مانند گوشی های دیگر در بازار دارای تعدادی لنز دوربین خواهد بود. تا قبل از عرضه گوشی پیکسل 6 پرو ، این کمپانی از ساخت لنز های زیاد برای گوشی خودداری میکرد و اکثرا به یک دوربین اکتفا می کرد. برای مثال گوشی‌های Pixel 4a 5G و Pixel 5 تنها یک لنز اصلی و یک دوربین اولترا واید سلفی داشتند.

وب سایت Front Page Tech در گزارشی دیگر مدعی شده است که نمایشگر خارجی و اصلی هر دو از دوربین سلفی 9.5 پیکسلی زیر نمایشگر بهره مند خواهد شد. همچنین این سایت می گوید که دوربین های اصلی همان دوربین‌های پیکسل 7 پرو هستند. بنابراین، می توان گفت گوشی های گلکسی فولد از دوربین گوشی با لنز های 50 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی، 48 مگاپیکسلی ساخته شده اند.
با توجه به اینکه طراحی گوشی گوگل پیکسل فولد Google Pixel Fold چگونه خواهد بود، گوگل به احتمال زیاد از دوربین های بیشتری به گوشی تاشو خود اضافه خواهد کرد. همچنین به گفته منبع دیگر، دوربین موبایل گوگل پیکسل فولد تنها با یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسل و دوربین سلفی 8 مگاپیکسل خواهد بود که یکی برای نمای خارجی و دیگر برای داخلی گوشی فولد خواهد داشت.
البته با اطلاعاتی که تا الان به دست آمده گوشی Google Pixel Fold باید با تمام قدرت با گوشی گلکسی Z Fold 4 رقابت کند. بنابراین گوشی با دوربین 12 مگاپیکسلی کمی ناامید کننده خواهد بود. البته باید گفت با وجود قدرت نرم افزاری که گوگل ارائه می کند، می توان همچنان امیدوار بود که دوربین‌های گوشی تاشو Google Pixel Fold بتوانند عکس های با کیفیتی بگیرند.

مشخصات گوشی همراه گوگل Pixel Fold

پردازنده
پردازنده گوشی تاشو Google Pixel Fold، احتمالا باید همان پردازنده ساخت گوگل یعنی چیپست Tensor باشد. این چیپست در گوشی های پیکسل هم استفاده می شود با وجود اینکه از لحاظ قدرت پردازشی با اسنپدراگون 8 نسل 2 و همچنین اپل A16 قابل رقابت نیست اما همچنان یک پردازنده قوی و قدرتمند و هوشمند است که بیشتر تمرکز خود را به قابلیت های متنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین متمرکز کرده است. این موضوع یکی از امتیازات خوب برای گوشی Google Pixel Fold خواهد بود.
همچنین براساس اطلاعات که ظاهرا متعلق به گوشی گوگل پیکسل فولد است، این گوشی از یک پردازنده 8 هسته ای با سرعت 2.8 گیگاهرتز استفاده خواهد کرد. این مشخصات دقیقا با مشخصات پردازنده تنسور G2 که در گوگل در سری پیکسل 7 استفاده کرده است. همچنین با اطلاعات به دست آمده موبایل Pixel Fold با حداقل کارت حافظه 12 گیگابایت عرضه می شود.

سیستم عامل
اگر Google Pixel Fold بتواند در تاریخ احتمالی وارد بازار شود به احتمال زیاد سیستم عامل آن Android 12L خواهد بود. این سیستم عامل مخصوص گوشی های با صفحه نمایش بزرگ ساخته شده است. این سیستم عامل اندروید 12L تمامی ویژگی های اندروید 12 را دارد. این سیستم عامل حتی ویژگی های اضافه بر آن دارد تا بتواند بهتر در دستگاه‌های با صفحه نمایش بزرگ عمل کند. این سیستم عامل برای برنامه های چند فرآیندی بسیار کاربردی خواهد بود. البته این را هم باید گفت که موقع عرضه گوشی گوگل پیکسل فولد شاید به جای اندروید 12L اندروید 13 باشد.

تاریخ معرفی گوشی پیکسل فولد
تاریخ و زمان معرفی گوگل پیکسل فولد مدت هاست مورد بحث قرار گرفته که تا به الان تاریخ و زمانی برای آن منتشر نشده است؛ با این حال که سایت Front Page Tech گفته است که این گوشی در ماه می سال 2023 همراه با پیکسل های تبلت وارد عرصه بازار خواهد شد.
از طرفی دیگر راس یانگ ، یکی دیگر از افشاگران باسابقه پیش بینی کرده است که این گوشی در 4 ماه ابتدایی سال 2023 وارد بازار خواهد شد ولی همه این ها یک احتمال است شاید گوگل در تابستان سال آینده این گوشی Pixel Fold را معرفی کند.

قیمت گوشی پیکسل فولد
قیمت گوشی همراه گوگل Pixel Fold یکی دیگر از مواردی است که اطلاعات زیادی درباره آن در دسترس نیست ولی به گزارش سایت 9to5Google ممکن است که قیمت آن چیزی حدود 1400 دلار باشد. اما در سایت Front Page Tech قیمت این گوشی حدود 1799 قیمت گذاری شده که همه این قیمت ها احتمالی خواهد بود. اما با توجه با رقبای سرسختی که در بازار دارد به احتمال زیاد با قیمت بسیار کمتری وارد بازار شود.