اندروید 13 پنج ماه پس از عرضه روی 5.2 درصد دستگاه ها نصب شده

اندروید 13 پنج ماه پس از عرضه روی 5.2 درصد دستگاه ها نصب شده

اندروید 13 پنج ماه پس از راه‌اندازی روی 5.2 درصد از کل دستگاه‌ها اجرا می‌شود

طبق آخرین اعداد رسمی توزیع اندروید از گوگل، اندروید 13 کمتر از شش ماه پس از راه اندازی بر روی 5.2 درصد از کل دستگاه ها اجرا می‌شود.
در گذشته اندروید برای حفظ هماهنگی، به صورت ماهیانه، برای اطلاع دادن به توسعه دهندگان از تعداد دستگاه‌های بالقوه ای که روی یک نسخه خاص از سیستم عامل اجرا می‌شوند، گزارشی منتشر می‌کرد هر چند در سال های اخیر این امر به یک اتفاق نامنظم‌‌تر تبدیل شده است که به Android Studio منتقل شده. آخرین به روز رسانی در ماه آگوست در روزهای قبل از عرضه اندروید 13 انجام شد.

این اولین به روز رسانی نمودار توزیع در سال 2023 است و اولین نگاه ما را از سرعت تحویل اندروید 13 به دستگاه‌ها ارائه می‌دهد. طبق گفته‌های اندروید استودیو، دستگاه‌های دارای اندروید 13 اکنون 5.2 درصد از کل دستگاه‌ها را تشکیل می‌دهند. در همین حال، اندروید 12 و 12 ال اکنون 18.9 درصد از کل را به خود اختصاص داده‌اند که نسبت به رقم 13.5 درصدی ماه آگوست افزایش قابل توجهی دارد.
قابل ذکر است، در حالی که نمودار گوگل شامل جزئیات مربوط به اندروید 13 است، اما تفاوتی بین اندروید 12 و 12L قائل نیست. با نگاهی به نسخه‌های قدیمی‌تر، می‌بینیم که استفاده از Android Oreo در نهایت به زیر 10 درصد کاهش یافته است. اندروید Jelly Bean که قبلاً 0.3 درصد از نمودار را به خود اختصاص داده بود، دیگر در لیست نیست، این در حالی است که کیت کت از 0.9 درصد به 0.7 درصد کاهش یافته.

بدون شک سرعت پذیرش و نصب اندروید 13 تا حدی به دلیل انتشار سریع به روز رسانی توسط سازندگان تلفن هوشمند از جمله گوگل، سامسونگ، وان پلاس، سونی و غیره است.
در گذشته، زمانی که گوگل این داده‌ها را در وب‌سایت رسمی خود به اشتراک می‌گذاشت، گفته می‌شد که مبتنی بر دستگاه‌های اندرویدی است که در دوره یک هفته‌ای به فروشگاه Google Play دسترسی پیدا کردند. در حالی که داده‌ها اکنون از اندروید استودیو و بصورت لایو استخراج می‌شوند.