تمام شایعات مهم در مورد آیفون 15

تمام شایعات مهم در مورد آیفون 15

تمام شایعات مهم در مورد آیفون 15

سری آیفون 15 احتمالاً تا پاییز 2023 وارد بازار نخواهد شد، اما سؤالات زیادی در مورد انتظارات از نسل بعدی گوشی اپل وجود دارد. آیا آیفون 15 پورت USB-C خواهد داشت؟ آیا اپل در سال 2023 قیمت آیفون را افزایش می دهد؟ آیا حتی آن را "آیفون 15" می‌نامند؟ هیچ کس خارج از اپل به طور قطع نمی‌داند، اما مطمئناً شایعات کنجکاوی ما را تا زمانی که اپل رویداد بعدی آیفون را برگزار کند، تغذیه خواهد کرد. در اینجا برخی از بزرگترین و معتبرترین شایعاتی که تاکنون دیده و شنیده‌ایم، آورده شده است با خواندن این مقاله هر آنچه ممکن است در آیفون 15 ببینید را متوجه خواهید شد.

طراحی آیفون 15: پشتیبانی از شارژ USB-C
با توجه به حکم اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه آیفون‌های فروخته شده در این منطقه باید تا سال 2024 به پورت USB-C سوئیچ کنند، پر سر و صداترین شایعه طراحی، تاکنون مربوط به پورت شارژ آیفون است. سوال اینجاست که آیا اپل تمام مدل های آیفون را به USB-C تغییر خواهد داد یا فقط آنهایی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا فروخته می شوند. اپل در حال حاضر مدل‌های آیفون را به صورت منطقه‌ای تغییر داده است، نسخه ایالات متحده دارای سیم کارت الکترونیکی است، در حالی که سایر مدل‌ها درگاه سیم کارت را حفظ کرده‌اند.
اما Avi Greengart، تحلیلگر Techsponential، معتقد است که اپل دلایل خوبی برای انتقال همه آیفون‌ها به USB-C دارد. گرینگارت می گوید: «اکوسیستم، امنیت و ملاحظات لوازم جانبی بزرگتری در رابطه با اتصال برق/داده وجود دارد، او در این باره گفت: فکر می‌کنم احتمال بیشتری وجود دارد که اپل همه آیفون ها را [در سطح جهانی] به USB-C در بازه زمانی آیفون 16 منتقل کند تا با مقررات اروپایی مطابقت داشته باشد.

طراحی آیفون 15: Dynamic Island به همه مدل‌ها گسترش می یابد
اپل احتمالا به فروش چهار مدل آیفون در سری آیفون 15 ادامه خواهد داد. شایعات به یک طراحی کلی مشابه در سراسر صفحه اشاره می‌کنند، با این تفاوت که بریدگی آیفون 14 پرو، معروف به Dynamic Island، قرار است به همه مدل‌ها راه پیدا کند.
این شایعه از سوی یک تحلیلگر به نام راس یانگ، منتشر شده است. او همچنین در توییتی در ماه سپتامبر گفت که انتظار ندارد مدل‌های پایه آیفون 15 مانند آیفون‌های پرو اپل تغییرات ظاهری زیادی داشته باشند زیرا زنجیره تامین نمی تواند آن را پشتیبانی کند.

کلیدهای جامد یا لمسی به مدل های پرو آیفون 15 می‌آیند
ناظر اپل، مینگ چی کو، تحلیلگر TF International Securities، انتظار دارد که اپل در سال‌های آینده بین مدل‌های پایه و پرو خود تفاوت بیشتری قائل شود. او در ماه اکتبر در توییتی نوشت، یکی از راه‌هایی که او انتظار دارد این اتفاق بیفتد این است که به جای کلیدهای استاندارد موجود در دستگاه‌های امروزی، دکمه‌های تنظیم صدا و پاور مدل‌های آیفون 15 پرو را کلید جامد و لمسی قرار دهد.
دکمه‌هایی که کو درباره آن صحبت می‌کند شبیه دکمه هوم موجود در آیفون SE و آیفون 7 هستند، مزیت این نوع دکمه ها این است که از ورود آب نیز محافظت می کند.

افزایش رم (RAM) برای مدل‌های پرو
طبق گفته شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce، مدل‌های پرو آیفون 15 از 6 گیگابایت حافظه رم به 8 گیگابایت افزایش می‌یابد تا چیپست مورد انتظار A17 Bionic را تکمیل کند. طبق گفته TrendForce، مدل‌های پایه همچنان 6 گیگابایت رم خواهند داشت. بر اساس مقاله MacRumors که به گزارش Pu اشاره می‌کند، ظاهراً این شایعه نیز توسط یک گزارش تحقیقاتی از جف پو تحلیلگر Haitong International Securities تایید می‌شود.

دوربین آیفون 15: لنز تله فوتو به سبک پریسکوپ وارد می شود
یکی دیگر از پیش بینی‌های کو در مورد دوربین آیفون 15 است. این تحلیلگر پیش بینی می‌کند که آیفون 15 پرو مکس یک لنز تله فوتو پریسکوپی دریافت خواهد کرد. این نوع از لنزهای تله فوتو امکان زوم اپتیکال بالاتری را فراهم می کند، با پیش بینی Kuo، ممکن است زوم اپتیکال 6 برابری در iPhone 15 Pro Max استفاده شود. زوم اپتیکال در آیفون 14 پرو مکس به 3 برابر محدود شده است که از رقبایی مانند زوم اپتیکال 10 برابری Samsung Galaxy S22 Ultra عقب افتاده است.

قیمت آیفون 15: بالا، بالا و پایین؟
قیمت‌ها از زمان عرضه آیفون اصلی در سال 2007 به طرز چشمگیری افزایش یافته است. و این ممکن است در سال 2023 با آیفون 15 دوباره اتفاق بیفتد، البته نه به شکلی که شما ممکن است فکر کنید. به گفته تحلیلگرانی که قبلا با CNET صحبت کرده بودند، انتظار می رود قیمت آیفون 15 معمولی در حال حاضر ثابت بماند.
با این حال، اگر شایعات در مورد آیفون 15 اولترا لوکس حقیقت داشته باشند، می‌تواند حد بالای محدوده قیمت را بالاتر ببرد. مارک گورمن از بلومبرگ می‌نویسد که مدل Ultra می‌تواند سال آینده جایگزین آیفون 15 پرو مکس شود. این با پیش‌بینی‌های کو، که انتظار دارد اپل بین مدل‌های آیفون پرو و آیفون پرو مکس تفاوت بیشتری قائل شود، مطابقت دارد. قیمت‌های آیفون در حال حاضر از 829 دلار برای مدل پایه آیفون 14 (128 گیگابایت) تا 1599 دلار برای بالاترین سطح آیفون 14 پرو مکس با 1 ترابایت فضای ذخیره سازی در آمریکا متغیر است.

آیفون 15: جدول زمانی عرضه و فروش
اپل رویداد سالانه آیفون را تقریباً هر سال در سپتامبر برگزار می‌کند، بنابراین انتظار داریم که جدول زمانی برای آیفون 15 یکسان باقی بماند. آیفون‌های جدید معمولاً کمی پس از آن، معمولا یک هفته بعد، عرضه می‌شوند. گاهی اوقات اپل تاریخ عرضه مدل‌های خاص را تغییر می‌دهد، به خصوص زمانی که طرح یا اندازه جدیدی را معرفی می‌کند. بنابراین ممکن است سری آیفون 15 بیش از یک تاریخ عرضه داشته باشد.
به طور کلی در مورد لانچ و فروش آیفون 15 می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:
اپل تمایل دارد رویدادهای خود را در روزهای سه شنبه یا چهارشنبه برگزار کند. رویداد آیفون 14 اپل در روز چهارشنبه 7 سپتامبر برگزار شد، در حالی که رویداد آیفون 13 در روز سه شنبه، 14 سپتامبر برگزار شد.
تاریخ عرضه آیفون معمولا یک هفته و نیم پس از مراسم‌های اپل است.
به طور کلی، آیفون‌های جدید در روز جمعه، حدود هفته سوم سپتامبر عرضه می شوند. ممکن است که آیفون 15 هم همچنان طبق همین روال پیش برود.