چگونه از خوابیدن در حین فیلم دیدن جلوگیری کنیم؟

چگونه از خوابیدن در حین فیلم دیدن جلوگیری کنیم؟

چگونه از خوابیدن بر روی مبل در طول فیلم جلوگیری کنیم؟

یک روز طولانی داشتید و هنوز می خواهید سریال یا فیلم مورد علاقه‌تان را تماشا کنید؟ ما در این مقاله از کارشناسان خواب کمک گرفتیم تا نکات بسیار کلیدی و کاربردی برای بیدار ماندن در حین تماشای فیلم به شما بگوییم.
احتمالا شما هم مانند بسیاری از انسان‌ها، نیمه اول هزاران فیلم را تماشا کرده‌اید و نیمه دوم آن را به دلیل خستگی و خواب آلودگی از دست داده‌اید. حتی ممکن است برای جلوگیری از خواب آلودگی چیپس یا ذرت بو داده در حین فیلم خورده باشید اما درست همان لحظه که خوراکی‌هایتان تمام شده تصمیم گرفتید که به صورت دراز کشیده فیلم را تماشا کنید و در نهایت بر روی کاناپه خوابتان برده باشد. برای اینکه این اتفاق برای شما نیافتد و در طول فیلم بر روی مبل خوابتان نبرد، در ادامه این مقاله چند توصیه به شما می‌کنیم، قطعا انجام این توصیه‌ها شما را تا آخر یک فیلم بیدار نگه خواهد داشت.

به جای فست فود یا غذاهای سنگین، غذاهای سبک بخورید
یک پیتزای بزرگ و چرب یا یک خورش چرب با برنج ایرانی، برای بیدار ماندن ایده آل نیست.
بریتنی جونز، روانشناس متخصص خواب در شرکت DrLullaby، می گوید: «بدن شما پس از خوردن یک وعده غذایی سنگین، به حالت آرامش بخش و خواب آلود فرو خواهد رفت. بنابراین، توصیه می‌کنم که غذای سبکتری را برای شام انتخاب کنید.»

کاناپه شما ممکن است کمی دنج باشد
اگر از چرت زدن روی همان کاناپه‌ای که می‌خواهید فیلم تماشا کنید لذت می‌برید، ممکن است بدنتان آموزش ببیند که این کاناپه نقطه موقتی برای خوابیدن و چرت زدن است. ممکن است شما بخواهید در خانه یکی از دوستان یا اقوامتان فیلم تماشا کنید. در هر صورت بهتر است به جای تماشای فیلم در کاناپه راحت روی یک صندلی که زیاد راحت نیست، به تماشای فیلمتان بنشینید.

تخت شما قطعا جای خوبی برای خواب است
همانطور که به نظر می رسد وسوسه انگیز است، تخت شما احتمالاً بدترین مکان در خانه برای تماشا فیلم است. پراتر می‌گوید: «آیا در حفظ برنامه خواب منظم مشکل دارید؟ تماشای فیلم در شب و در رختخواب قطعا راه خوبی نیست. برای افرادی که مشکلات خواب دارند یا قبلاً مشکلات خواب داشته‌اند، تماشا فیلم در تخت خواب به تداوم این مشکلات کمک می‌کند زیرا بدن شما در مورد آنچه که قرار است انجام دهد کمی گیج می‌شود.

با کمبود خواب کلی خود روبرو شوید
اگر شخصی کم خواب باشد و بخواهد شب فیلم تماشا کند چطور؟ جونز می‌گوید «ممکن است حتی به دقیقه 30 فیلم هم نرسد.» او پیشنهاد می‌کند سعی کنید شب قبل استراحت کنید، و همچنین به هر دلیلی که باعث کمبود خواب شما می شود، رسیدگی کنید.

برای متوقف کردن فیلم، کنترل را نزدیک خود نگه دارید
با استراحت های مکرر در طول فیلم، و نه فقط زمانی که نیاز به استفاده از دستشویی دارید خون خود را دوباره پمپاژ کنید. احساس می‌کنید در پرتگاه به خواب رفتن هستید؟ جونز می‌گوید: «این ممکن است نشانه‌ای برای متوقف کردن فیلم، بلند شدن، خوردن پاپ کورن، خوردن یک نوشیدنی یا حرکت کمی در اطراف باشد.«

به بدن خود آنچه که نیاز دارد را بدهید
کریستین بلوم، دانشمند خواب در مرکز کرونوبیولوژی در سوئیس، می‌گوید: «من سعی نمی‌کنم بیدار بمانم.» «به بدن خود آنچه را که آشکارا و به شدت به آن نیاز دارد، بدهید.» او یک نکته دارد! اگر بعد از یک هفته کم انرژی خسته شده اید، کوتاه کردن فیلم شب یک تصمیم سالم است.

به طور مداوم اتفاق می‌افتد؟ با یک پزشک مشورت کنید
پراتر می‌گوید که به‌طور بالقوه به خواب رفتن هنگام تماشای فیلم می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات خواب تشخیص‌ داده نشده باشد، «اگر دائماً و در سایر شرایط، به‌ویژه در طول روز و پس از یک خواب شب خوب این اتفاق می‌افتد. به این فکر کنید که با یک پزشک مشورت کنید و در مورد مشکلات خواب خود گفتگو کنید.»