بهترین هولدر موبایل مناسب خودرو پراید

بهترین هولدر موبایل مناسب خودرو پراید

بهترین هولدر گوشی برای پراید

با توجه به رواج یافتن استفاده از هولدر در خودرو، مالکین خودرو به دنبال انتخاب هولدر مناسب برای خودرو خود هستند. استفاده از هولدر در خودرو می تواند موجب ایمنی و جلوگیری از حواس پرتی راننده شود.
در این مقاله سعی داریم هولدر های مناسب خودروی پراید را معرفی کنیم. پراید یکی از خودروهای متعارف بازار است و مدل های مختلفی دارد. تمام مدل های پراید دارای کابین هایی شبیه به هم هستند. اما داشبورد آن را می توان در دو دسته تقسیم کرد. دسته اول با داشبورد قدیمی شامل پراید هاچ بک، صندوقدار، صبا و نسیم تا سال 1389 تولید شده اند؛ دسته دوم با داشبورد جدید شامل پراید 131، 132، 111 و 151 که پراید 141 نیز به خاطر تشابه در همین دسته قرار می گیرد.
هولدر ها از نظر پایه اتصال؛ نوع گیره و امکانات جانبی دارای دسته بندی های مختلف می باشد که با توجه به مدل ماشین می توان انتخاب مناسبی انجام داد.

هولدر های داشبوردی و شیشه جلو مناسب پراید

این هولدرها برای نصب روی داشبورد و شیشه جلو مناسب هستند. برای نصب این هولدرها روی داشبورد دسته اول با داشبورد قدیمی شامل پراید صندوق دار، صبا و … تا مدل 1389 کاملا سازگاری داشته و طراحی داشبورد آن ها به گونه ای است که در طولانی مدت کمتر هولدر را پس می زند. همچنین هولدرهای این دسته عموما بر روی شیشه هم قابل نصب هستند.
اما دسته دوم با داشبورد جدید شامل 131، 132 و … به دلیل شیب و انحنای داشبورد بهتر است که این نوع هولدرها را روی شیشه جلو نصب کنند.

جویروم Joyroom JR-OK1

هولدر جویروم OK1 مناسب برای نصب روی شیشه و داشبورد است که قیمت مناسبی نیز دارد. پایه اتصال آن از نوع مکنده است. گیره نگهدارنده آن فنری و قابلیت چرخش 360 درجه دارد و می توانید زاویه قرارگیری گوشی را تنظیم کنید.

هولدر مک دودو Mcdodo CM-8490

هولدر مک دودو CM-8490 به صورت برچسبی بر روی خودروی شما نصب می شود. این هولدر کوچک و جمع و جور است و جلوی دید راننده را نمی گیرد. گیره نگهدارنده آن دارای آهنربای قوی برای گرفتن گوشی می باشد. گوشی آیفون 12 به بعد به راحتی به گیره هولدر متصل می شوند. اما برای دیگر گوشی ها ورقه آهنی داخل پک این محصول قرار داده شده است تا به پشت کاور گوشی یا خود گوشی بچسبانید تا بتوانید از هولدر استفاده کنید.

هولدر جویروم Joyroom JR-OK2

هولدر جویروم OK2 بر روی داشبورد و شیشه قابل نصب است. می توانید زاویه قرارگیری گوشی را به صورت 360 درجه تنظیم کنید. این هولدر برای گوشی های 4 تا 6.5 اینچ مناسب است. برای محکم کردن گوشی در جای خود باید گیره کناری را به سمت گوشی فشار دهید. برای باز کردن گیره ها ضامن های کناری را فشار دهید.

هولدر بیسوس Baseus Osculum Type Gravity SUYL-XP01

هولدر بیسوس Osculum Type برای نصب روی داشبورد و شیشه جلو مناسب است. برای گوشی های 4 تا 6.5 اینچ می توان از این هولدر استفاده کرد. پایه آن از نوع مکنده است. گیره های نگهدارنده به صورت گرانشی و با فشار حاصل از وزن گوشی آن را محکم می کنند.

هولدر دریچه کولری برای پراید

هولدر های این دسته همانطور که از اسمش پیداست روی دریچه کولر نصب می شوند و با توجه به پایه اتصال و گیره نگهدارنده گوشی دارای انواع مختلفی است. پایه ی آن ها عموما به صورت قلاب دار یا کلیپسی و قابل تنظیم است. با این وجود باید توجه داشت هیچ کدام از مدل های پراید امکان نصب هولدرهای دریچه کولری مرسوم بازار را ندارند.

سایر هولدرها
غیر از هولدرهای متعارف بازار بعضی از هولدرها به صورت خاص طراحی و عرضه شده اند تا خودروهایی که محدودیت دارند حق انتخاب بیشتری داشته باشند. هولدر های جالیوانی و آیینه وسط را می توان در این دسته قرار داد.

هولدر Baseus Big Mouth Pro SUDZ-A01

هولدر بیسوس SUDZ-A01 برای بیشتر ماشین های بازار مناسب است. این هولدر به لبه ی بالای کیلومتر شمار متصل می شود. از یک گیره برای اتصال به داشبورد و یک گیره تنظیم شونده برای دربرگرفتن گوشی تشکیل شده است که می توانید گوشی خود را به صورت افقی داخل آن قرار دهید. برای گوشی های 4.7 تا 6.5 اینچی مناسب است. این هولدر جلوی دید شما را نمی گیرد.

هولدر آینه وسط XO C107

هولدر ایکس او C107 روی بازوی نگهدارنده آینه وسط خودرو وصل می شود. گیره نگهدارنده آن می تواند گوشی ها با ابعاد تا 6.9 اینچ را نگه دارد. قابلیت تنظیم 360 درجه دارد و می توانید گوشی خود را در زاویه دلخواه قرار دهید. بازوهای نگهدارنده گیره گوشی نیز قابلیت تنظیم در اندازه مورد نظر را دارد. گیره نگهداری گوشی به صورت فنری گوشی را در بر می گیرد.

هولدر آینه وسط XO C70

هولدر آینه وسط ایکس او C70 شبیه مدل C107 از همین برند می باشد محل اتصال آن به آینه وسط می باشد. البته تفاوت آن در این است که مدل C70 به خود آینه وسط متصل می شود و گیره های آن آینه را بغل می گیرند.

هولدر چندکاره Baseus Folding Bracket Antiskid SUWNT-01

یکی از هولدرهایی که طراحی متفاوتی دارد و برای اکثر خودرو ها از جمله خانواده پراید مناسب است هولدر بیسوس SUWNT-01 است. این هولدر از جنس لاستیک مانند ساخته شده است و هم از سمت داشبورد و هم از سمتی که گوشی خود را قرار می دهید خاصیت چسبندگی قابل قبولی دارد. البته باید توجه داشته باشید ممکن است تکان های ناگهانی منجر به افتادن گوشی شود.

هولدر جالیوانی خودرو Joyroom JR-ZS259

شاید یکی از مناسب ترین هولدرهایی که بتوان برای بسیاری از خودروها از جمله پرایدهایی که داشبورد جدید با جالیوانی دارند؛ پیشنهاد داد؛ هولدر لیوانی جویروم ZS259 باشد. این هولدر در داخل جالیوانی ماشین قرار می گیرد و کیپ می شود. برای بهترین حالت نصب باید جالیوانی خودرو بین 63 تا 92 میلیمتر قطر داشته باشد. این هولدر دارای بازوی منعطف است و قابلیت تنظیم 360 درجه دارد که می توانید گوشی را به صورت عمودی و افقی قرار دهید. برای گوشی های 4.7 تا 6.7 اینچی می توانید از این هولدر استفاده کنید.

جمع بندی نهایی
برای خرید مناسب ترین هولدر برای خودروی پراید باید در نظر بگیرید که خودرو شما دارای داشبورد جدید (بعد از سال 1389) است یا داشبورد قدیم می باشد. البته اگر به دنبال هولدر برای نصب بر روی شیشه جلو هستید، محدودیتی ندارد.
اگر پراید شما داشبورد قدیم است؛ از هولدرهایی که روی داشبورد نصب می شوند نیز می توانید استفاده کنید. هولدرهای دریچه کولری برای داشبورد جدید و قدیم مناسب نیستند.