نحوه اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از کابل Lightning to HDTV

نحوه اتصال آیفون به تلویزیون با استفاده از کابل Lightning to HDTV

با پیشرفت هرچه بیشتر موبایل ها کیفیت بازی ها و برنامه ها چه از نظر ظاهر و گرافیک و چه از نظر کارایی بالاتر رفته به طوری که شما می توانید به راحتی با داشتن یک موبایل هوشمند به ارائه پروژه خود بپردازید. البته برای اینکار یا باید از طریق امکاناتی چون google cast یا screen miroring استفاده کنید یا راه راحت تر و به صرفه تر، استفاده از کابل را انتخاب کنید. اما بسیاری حتی با خرید کابل HDMI مخصوص که برای گوشی های آیفون طراحی شده، هنوز در اتصال آن به تلویزیون مشکل دارند.

کارایی این کابل بسیار ساده است و باید ابتدا مراحل زیر را بررسی کنید:

آپدیت سیستم عامل

ابتدای امر باید سیستم عامل خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید. بروزرسانی آخر سیستم عامل iOS که تا این تاریخ، نسخه 11.4.1 می باشد، برای تمام موبایل ها و تبلت های اپل که از سال 2013 به بعد به بازار عرضه شده اند، در دسترس می باشد و به سادگی با رفتن به قسمت تنظیمات (Settings)سپس General و پس از آن انتخاب Software Update، می توانید بروزرسانی آخر این سیستم عامل را انجام دهید. 

بررسی کابل مورد نظر

کابل مورد نظر باید حتما دارای یک سری لایتنینگ (که به موبایل یا تبلت شما متصل می شود) باشد و در طرف دیگر یکی کانکتور پورت HDMI و دیگری USB داشته باشد. داشتن تمام این کانکتورها برای انتقال تصویر و تامین برق مورد نیاز اجباری است. همچنین باید بررسی کنید که کابلی که شما در حال خریداری آن هستید برای سیستم عامل نسخه 11 و بالاتر طراحی شده باشد. تمام کابل های تبدیل لایتنینگ به HDMI فروشگاه اینترنتی مسترکالا با ios 11 و بالاتر سازگاری کامل دارند.


اتصال و تنظیمات

پس از اتصال این کابل به موبایل خود نیازی به تنظیمات خاصی نیست، فقط در هنگام اتصال، پیغامی برای شما مبنی بر اعتماد به این دستگاه ظاهر می شود که تا قبل از اینکه شما اجازه را صادر نکنید هیچ تصویری به تلویزیون انتقال داده نمی شود. پس از انتخاب گزینه Trust و وارد کردن پسورد موبایل خود، تصویر به سرعت برای شما روی تلویزیون یا مانیتور نمایان می شود و می توانید از آن لذت ببرید.