مقایسه هندزفری QCY T5 و QCY T3 | کدام را بخریم؟

مقایسه هندزفری QCY T5 و QCY T3 | کدام را بخریم؟

مقایسه Qcy T3 و QCY T5 در مسترکالا

ظاهر

QCY T3 از بدنه ای براق استفاده کرده است اما مدل T5 بدنه ای مات دارد. هردو به رنگ مشکی طراحی شده اند و با اینکه مشابه ایرپاد هستند اما با سری سیلیکونی داخل گوش قرار می گیرند. داک شارژ مستطیلی با لبه های گرد که تقریبا در هر دو مدل مشابه همدیگر هستند. تنها تفاوت کلی در ظاهر این دو مدل یکی تخت بودن قسمت پشتی می باشد و یکی کمی انحنا دارد. همچنین سری های سیلیکونی در مدل QCY T3 کمی بزرگتر هستند. 

در پشت هردو داک شارژ یک پورت میکرو یو اس بی قرار گرفته و در قسمت جلوی هردو داک دو چراغ LED قرار دارد که نشان دهنده ی وضعیت شارژ هندزفری ها می باشد.

برنده این بخش: QCY T5 به علت مات بودن بدنه کمتر دچار خط و خش و لک اثرانگشت می شود.


مقایسه صدا و مکالمه

وقتی صحبت از بیس در موسیقی می شود، نکته ای در مورد QCY T3 وجود دارد. تی3 از صدای باکیفیت با کدک AAC/SBC پشتیبانی می کند که کیفیت صدای بالا و تاخیر کمی دارد و مناسب موسیقی، فیلم و بازی است. اما اگر عادت به گوش دادن موسیقی در حجم صدای بالا دارید، T3 خیلی مناسب شما نیست. همچنین در محیط های شلوغ نمی توانید مکالمه مناسبی با این هندزفری داشته باشید. اما اگر به موسیقی هایی مثل سنتی و تصنیف ها علاقه دارید T3 برای شما مناسب خواهد بود.

از سوی دیگر QCY T5 با داشتن کدک AAC، دو میکروفون، کیفیت مکالمه خوبی را برای شما به ارمغان می آورد و در محیط های شلوغ کارایی بالاتری دارد. همچنین قابلیت Game Mode که در این هندزفری قرار داده شده تاخیر صدا را به 65 میلی ثانیه می رساند. این تاخیر تا سه برابر کمتر از T3 است. 

برنده این بخش: QCY T5 به علت داشتن قابلیت گیم مود و دریافت نویز کمتر در مکالمه


مقایسه QCY T6 و T3 در ژست های حرکتی

هردو هندزفری دارای کلیدهای لمسی هستند و تقریبا کارایی کلیدها مشابه یکدیگر هستند. اما در مدل T3 قابلیت کم و زیاد کردن صدا نیز با کشیدن دست به بالا و پایین روی هندزفری ها ممکن است.

برنده این بخش: QCY T3 به علت داشتن قابلیت کم و زیاد کردن صدا


 راحتی استفاده در اتصال هندزفری ها

در مدل qcy T3 گوش سمت چپ بعنوان گوش اصلی عمل می کند و گوش راست به آن متصل می شود. اما درQCY T5 هردو هندزفری میتوانند هندزفری اصلی باشند و این کار را برای استفاده در اتصال نیز راحت تر می کند. هردو هندزفری نیز دارای بلوتوث 5 می باشند و به سرعت به گوشی شما متصل می شوند اما QCY T3 گاها در پخش فیلم تاخیری دارد که این مشکل در T5 به لطف قابلیت Game Mode برطرف شده که البته باتری بیشتری مصرف می کند.

برنده این بخش: QCY T5 به علت داشتن تاخیر کمتر


مقایسه عمر باتری

یکی از مهمترین خصوصیات یک هندزفری، باتری آن است. تفاوت هایی بین باتری تی 5 و تی 3 نیز وجود دارد اما همچنان شما به علت داشتن قابلیت گیم مود در T5، زمان پخش موسیقی یکسانی را در هر دو مدل تجربه خواهید کرد. هرچند به علت مستر بودن گوشی چپ هندزفری T3 ممکن است یکی از هندزفری ها کمی زودتر باتری خالی کند.

می توانید با هردو هندزفری T5 و T3 بین 4 تا 5 ساعت به گوش دادن موسیقی بپردازید. T3 دارای باتری 60 میلی آمپری در هر هندزفری و T5 هرکدام دارای باتری 40 میلی آمپری هستند. هرچند وقتی به کیس شارژ می رسیم دیگر برابری وجود ندارد. کیس شارژ T5 حجم باتری معادل 380 میلی آمپر ساعت دارد که این در T3 به 600 میلی آمپر ساعت می رسد. این داک شارژ می تواند هندزفری ها را تا 4 بار شارژ کند و جمعا 25 ساعت شما را همراهی میکند.

برنده این بخش: QCY T3 به علت داشتن کیس شارژ قوی تر


در نهایت... 

در نهایت و یک خلاصه بهتر است اول بدانید هندزفری را برای چه کارایی نیازی دارید و چه رنج قیمتی میخواهید هزینه کنید؟ اما بهتر است بدانید اگر صرفا موسیقی برای شما مهم است T3 بیشتر به کار شما می آید و اگر با تلفن همراه خود به بازی می پردازید، قطعا T5 برای شما گزینه بهتری است.

در نهایت توجه داشته باشید که اگر هر هندزفری در بخشی بهتر از هندزفری دیگر است به معنی این نیست که هندزفری که در آن بخش مغلوب بوده، هندزفری خوبی نیست.

همچنین می توانید در قسمت پایین همین مطلب و انتخاب هرکدام از هندزفری ها در محصولات مرتبط آن ها را خریداری کنید.


سعید ثابت کنوی ۱۳۹۹/۵/۱۹ ۱۴:۰۴:۱۹
سلام جناب،من برای مکالمه میخوام،کیفیت صدا خیلی برام مهمه،t5 ya t3 ya air2???

رضا نوروزی ۱۳۹۹/۲/۱۴ ۱۷:۱۰:۵۱
من تقریبا 3 ماهی میشه از تی5 استفاده میکنم کاااملا راضی ام هم کیفیت صدا و باس و هم میکروفون و مکالمه... ولی یکم توی تاچ کردن اذیت میشم باید جای لمسش رو پیدا کنم که مهم نیست و نمیشه عیب ایراد گذاشت.. و دو مدت زیاد تو گوش بودنش گوش رو خسته میکنه.. که فک کنم درمورد همه صدق میکنه.. اما چون سرژله ای هم هست وقتی دوتاییش تو گوشم باشه دیگه واقعا نمیشنوم... و شنوایی رو کم میکنه با این حال کاملا از خریدم راضی ام و ختما بهتون پیشنهاد میکنم بگیرید تو رنج قیمتی خودش کم نظیره ولی از قیافش خوشتون نماید ایربادز شیائومی مدل تاچ که سفید رنگ هست رو پیشنهاد میکنم که کاملا تو گوشه..⁦✌????⁩????

amirhosin.jamalpor.583@gmail.com ۱۳۹۹/۲/۴ ۱۴:۳۱:۲۰
من 5 میگیرم

علی رزمی ۱۳۹۹/۲/۱ ۱۳:۵۹:۵۲
درود به نظر بنده درکل t5 قدرت و کیفیت بهتری و بیشتری دارد و امکانات t3 بیشتر است و میشود موسیقی بیشتر کنترل کرد ولی چون خود honor band 5 داشتم این امکانات برایم مهم نبود