راهنمای خرید قاب گوشی موبایل

راهنمای خرید قاب گوشی موبایل

راهنمای خرید قاب گوشی موبایل، قاب مناسب گوشی شما چیست؟

حتما شما هم تاکنون این دوراهی را برای خرید بهترین قاب موبایل تجربه کرده‌اید: کدام معیار از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ ظاهر زیبا یا مقاومت بالای قاب گوشی موبایل؟
اگر جزو این دسته از افراد هستید، احتمالا نمی‌توانید در این دوراهی مسیر درست را انتخاب کنید، چرا که ممکن است توجه بیشتری به ظاهر زیبای قاب داشته و در نتیجه انتخابتان از استحکام کافی برخوردار نباشد.
از طرف دیگر، ممکن است بیش از حد میزان مقاومت قاب گوشی را مدنظر قرار دهید و پس از چند روز از ظاهر کاور جدید موبایل خود دل‌زده شوید. اگر می‌خواهید به این تردید هنگام انتخاب بهترین قاب موبایل پایان دهید، این راهنما خرید قاب گوشی را از دست تا پایان مطالعه کنید.

در این راهنمای خرید قاب ابتدا انواع قاب‌ها و جنس‌های مختلف آن را بررسی کرده، سپس به مهم‌ترین معیارهایی که باید هنگام خرید کاور مدنظر قرار دهید اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید.

بهترین کاور موبایل چیست؟

قبل از این که به مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک قاب گوشی مقاوم و زیبا بپردازیم، باید اطلاعات خلاصه و مفیدی از انواع قاب گوشی و جنس‌های مختلف آن داشته باشیم.

قاب چرمی

قاب چرمی‌‌از آن دسته کاورهایی است که مخصوصا برای افراد کلاسیک پسند طراحی شده است. کاورهای چرمی‌‌موبایل بسیار شیک هستند و به استایل شما روح تازه‌ای می‌بخشند.
مهم‌ترین مزایای خرید قاب چرمی‌‌عبارت‌اند از:

قاب پارچه‌ای
یکی دیگر از مواردی که باید در راهنمای خرید قاب توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید، قاب‌های پارچه‌ای هستند.
این قاب‌ها گرچه مقاومت خیلی زیادی در برابر ضربات محکم نشان نمی‌دهند، اما ظاهر بسیار شیک و جدیدی دارند. نکته جالبی که درباره این قاب‌ها وجود دارند، این است که می‌توانید به‌راحتی رنگ و جنس پارچه قاب گوشی را با لباس خود ست کنید.

البته یکی از معایب قابل توجهی که در استفاده از قاب‌های پارچه‌ای وجود دارد، لکه گرفتن آن‌ها است. این قاب‌ها معمولا در طولانی مدت لکه روغن و مایعات دیگر را به خود جذب می‌کند. این لکه‌ها معمولا به راحتی از بین نمی‌روند.
به مزایای دیگر قاب پارچه‌ای توجه کنید:

سومین مورد در این راهنمای خرید قاب، کاور ژله‌ای است که احتمالا بیشترین آشنایی را با آن دارید. اگر اهمیت زیادی به زیبایی قاب نمی‌دهید و استحکام آن برایتان اهمیت بیشتری دارد، احتمالا پاسختان برای سؤال بهترین کاور موبایل چیست؟ قاب‌های ژله‌ای هستند.
قاب‌های ژله‌ای پرطرفدار از جنس پلاستیک پلیمری پلی‌یورتان ساخته شده‌اند؛ به همین دلیل به‌شدت فشرده هستند و مقاومت خیلی زیادی در برابر ضربات نشان می‌دهد.
می‌توان از این قاب‌ها به‌عنوان ضربه‌گیر گوشی موبایل نیز یاد کرد. اگر دنبال یک قاب گوشی مقاوم هستید، قاب‌های ژله‌ای بهترین انتخابتان خواهند بود.
باید توجه داشته باشید با وجود مزایای زیادی که استفاده قاب ژله‌ای به شما ارائه می‌دهد، این کاور معمولا پس از گذشت مدتی زرد می‌شود و ظاهر ناخوشایندی به گوشی موبایلتان می‌دهد.

مزایای دیگر خرید قاب ژله‌ای عبارت‌اند از:

قاب سیلیکونی
چهارمین و آخرین نوع قابی که در این راهنمای خرید قاب مورد بررسی قرار می‌دهیم، قاب‌های سیلیکونی نام دارند.
قاب‌های سیلیکونی ضد لکه و آلودگی هستند؛ بنابراین در صورت کثیف و آلوده شدن قاب سیلیکونی کافی است به آرامی‌‌لکه را تمیز کنید و دیگر اثری از آن نخواهید دید.

قاب‌های سیلیکونی همچنین فواید دیگری به شما ارائه می‌دهند:

مهم‌ترین معیارهای خرید بهترین قاب موبایل
حالا که با چهار مورد از پرطرفدارترین قاب‌های گوشی آشنا شدیم و مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کردیم، نوبت به ذکر معیارهایی می‌رسد که حتما باید قبل از خرید یک قاب گوشی مقاوم و زیبا مدنظر قرار دهید.

قیمت بالا به معنای باکیفیت بودن آن نیست
قیمت بالای قاب و کاور گوشی موبایل صرفا به معنای کیفیت بالای آن نیست. قبل از این که صرفا از روی قیمت قاب تصمیم خرید یا عدم خرید آن را بگیرید، به کیفیت آن توجه کنید نه قیمت.
تعداد زیادی از قاب‌ها و کاورهای موجود در بازار در اصل تقلبی و فیک هستند، اما فروشندگان آن‌ها را با قیمت دو یا سه برابر بیشتر به فروش می‌‌گذراند.
به عنوان مثال، قاب‌های سیلیکونی موبایل‌های سری A سامسونگ به شرطی اصل هستند که در سطح داخلی آن‌ها عبارت SAMSUNG Galaxy به همراه مدل موبایل نوشته شده باشد.

قبل از خرید حتما قاب را امتحان کنید
حتما توجه کرده‌اید که ظاهر انواع مدل‌های یک برند از گوشی موبایل تقریبا یکسان است و تفاوت‌های ناچیزی با یکدیگر دارند؛ بنابراین حتما قبل از خرید قاب، یک مرتبه آن را روی گوشی امتحان کرده و از تطابق کامل آن‌ها مطمئن شوید.
در غیر این صورت حتی اگر جای دکمه‌ها و دوربین گوشی شما تفاوت زیادی با قاب گوشی شما داشته باشد، برای استفاده از آن به مشکل بر می‌‌خورید.

قاب نباید جلوی دوربین یا پورت‌های گوشی را بگیرد
بعضی از قاب‌های بی‌کیفیت و تقلبی ممکن است برای چند مدل مشابه ساخته شده باشند و کمی‌‌از پورت‌ها یا دوربین گوشی را بپوشانند.
در صورت انتخاب این قاب‌ها، مجبور به تحمل مشکلاتی مانند درست شارژ نشدن گوشی و قرار نگرفتن هندزفری در گوشی خواهید شد.

عدم تطابق قاب‌های 360 درجه با گلس گوشی
همانطور که می‌‌دانید گلس گوشی موبایل تمام سطح صفحه نمایش را می‌‌پوشاند. بنابراین استفاده از گلس به همراه قاب‌های 360 درجه ممکن است مشکل ساز شود.
این قاب‌ها سطح باریکی از نوار کنار گوشی را برای محافظت از آن در برابر ضربات و خط و خش می‌‌پوشانند، اما ممکن است با کناره‌های گلس گوشی موبایل هماهنگی نداشته باشند.
بعضی از قاب‌های 360 درجه را که تمام لبه‌های گوشی را به طور کامل پوشش می‌دهند، نمی‌توان با گلس استفاده کرد.

ایجاد اختلال در آنتن دهی گوشی موبایل
حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که در پاساژ‌ها و مراکز تجاری سر بسته با مشکل عدم آنتن دهی گوشی موبایل مواجه شوید. این اتفاق دقیقا با استفاده از کاورها یا بامپرهای فلزی نیز رخ می‌‌دهد.
بعضی از کاورها یا بامپرهای فلزی آنتن دهی گوشی را مختل می‌کنند؛ بنابراین در صورت انتخاب این نوع قاب‌ها، حتما قبل از خرید آنتن دهی آن را بررسی کنید.

سخت بودن بیش از حد قاب
خیلی از اوقات پیش می‌‌آید با دیدن کاور یا قاب مورد علاقه خود، سریعا بدون امتحان کردن انتخابش می‌‌کنیم و در منزل متوجه می‌‌شویم چقدر سفت و سخت است.
البته سخت بودن قاب و کاور گوشی به خودی خود نکته منفی نیست؛ بلکه بد بودن این ویژگی به دلیل سختی استفاده از دکمه‌های کنار گوشی مانند دکمه‌های کم و زیاد صدا و دکمه قفل گوشی است.
بعضی از قاب‌ها بسیار سفت و سخت هستند و این ویژگی باعث می‌شود نتوانید دکمه‌های گوشی را همگام کم و زیاد کردن صدای آن به‌راحتی فشار دهید.

سخن نهایی
در این راهنما خرید قاب گوشی، چهار مدل از پرفروش‌ترین قاب‌های گوشی را بررسی کردیم و همچنین به مهم‌ترین معیارهایی که باید هنگام خرید قاب در نظر داشته باشید پرداختیم.
به‌طورکلی انواع مختلفی از کاورها و قاب‌های گوشی موبایل با تنوع بالایی وجود دارند و مهم‌ترین نکته در انتخاب بهترین قاب موبایل، در نظر گرفتن انتظارات و معیارهایتان از یک قاب خوب است.