تفاوت Amazfit GTS 4 و GTS 4 Mini

تفاوت Amazfit GTS 4 و GTS 4 Mini

مقایسه ویژگی های ساعت آمازفیت GTS4 و GTS4 Mini

آمازفیت یکی از زیر مجموعه های کمپانی شیائومی می باشد که در زمنیه ساخت ساعت های هوشمند پیشرو می باشد. دو ساعت amazfit GTS4 و amazfit GTS4 mini از ساعت های بالا رده و پرچم دار کمپانی amazfit است که به تازگی معرفی و روانه بازار شده اند.در این مقاله سعی داریم تفاوت ساعت amazfit GTS4 و amazfit GTS4 Mini که به تازگی وارد بازار شده است؛ را برای شما شرح دهیم.

طراحی و صفحه نمایش ساعت amazfit GTS4 و amazfit GTS4 Mini

ساعت آمازفیت GTS4 و GTS4 مینی دارای قاب مستطیل شکل هستند، بدنه هر دو از آلیاژ آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده است. بند استفاده شده در هر دو ساعت 20 میلیمتری است و دارای صفحه نمایشی از نوع AMOLED است. این صفحه نمایش ها از حالت همیشه روشن یا Always On Display پشتیبانی می کنند و شیشه استفاده شده در صفحه آن ها شیشه 2.5D است.
اما ساعت شیائومی GTS4 ابعادی برابر 42.4x36x9.9 میلیمتر و وزنی برابر 27 گرم دارد. اندازه صفحه نمایش آن 1.75 اینچ، وضوح تصویر 390x450 پیکسل و تراکم پیکسلی 341 PPI دارد.
این در حالی است که ساعت شیائومی GTS4 mini ابعادی برابر 42x36x9 میلیمتر و وزنی برابر 31.2 گرم دارد. اندازه صفحه نمایش آن 1.65 اینچ، وضوح تصویر 354x305 پیکسل و تراکم پیکسلی 309 PPI است.

عملکرد اسمارت واچ آمازفیت GTS 4 و GTS 4 مینی

ساعت GTS4 و GTS4 mini از سیستم عامل Zepp استفاده می کنند. هر دو ساعت از استاندارد مقاومت در آب 5ATM بهره می برند. هر دو ساعت ضربان قلب، اکسیژن خون و سطح استرس را به صورت 24 ساعته اندازه گیری می کنند و که به صورت دستی هم می توانید اندازه گیری را فعال کنید. هر دو ساعت در مورد کاهش/افزایش غیر عادی ضربان قلب، اکسیژن پایین خون، استرس بالا و لزوم تمرین تنفسی هشدار می دهند.
از نظر راه های اتصال ساعت amazfit GTS4 دارای بلوتوث نسخه 5.0 و WIFI است. ساعت amazfit GTS4 mini دارای بلوتوث نسخه 5.2 است.
مکان یاب ساعت amazfit GTS4 از نوع دو کاناله و 6 ماهواره ای است. مکان یاب ساعت amazfit GTS4 mini از نوع 5 ماهواره ای است.
ساعت amazfit GTS4 دارای قابلیت تماس بلوتوثی است که به واسطه مجهز بودن به میکرون و اسپیکر است. ساعت amazfit GTS4 mini فقط به میکروفون مجهز است و قابلیت تماس بلوتوثی ندارد.
ساعت amazfit GTS4 از 154 ورزش پشتیبانی می کند که از این تعداد 25 ورزش قدرتی و 8 ورزش به صورت هوشمند تشخیص داده می شود. ساعت amazfit GTS4 mini از 126 ورزش پشتیبانی می کند که از این تعداد 7 ورزش به صورت هوشمند تشخیص داده می شود.
ساعت gts4 و gts4 mini دارای دماسنج است.

سنسور و عمر باتری GTS 4 و GTS 4 mini

ساعت آمازفیت GTS4 دارای باتری با ظرفیت 300 میلی آمپر ساعت است که تا ظرف مدت 2 ساعت با شارژ مگنتی آن شارژ می شود و با استفاده معمول تا 8 روز شارژدهی خواهد داشت. در صورتی که از آن از حالت "ذخیره باتری" استفاده کنید این عدد به 16 روز می رسد.
ساعت آمازفیت GTS4 مینی دارای باتری با ظرفیت 270 میلی آمپر ساعت است که تا ظرف مدت 2 ساعت با شارژ مگنتی آن شارژ می شود و با استفاده معمول تا 15 روز شارژدهی خواهد داشت. در صورتی که از آن از حالت "ذخیره باتری" استفاده کنید این عدد به 45 روز می رسد.
ساعت gts4 مشخصا دارای 5 سنسور است که 3 سنسور شتاب سنج، نور محیط و ژئومغناطیس (قطب نما) به صورت مشترک در gts mini هم وجود دارد. سنسور ژیروسکوب (چرخش خودکار صفحه) و فشار سنج فقط در ساعت gts4 قرار دارد.
سنسور سلامتی استفاده شده در این دو ساعت از قابلیت سنجش اکسیژن خون پشتیبانی می کند. اما سنسور استفاده شده در gts4 از نوع BioTracker 4.0 PPG می باشد که از 2 عدد LED و 4 قطعه رسانا ساخته شده است. در صورتی که سنسور GTS4 mini از نوع BioTracker 3.0 PPG می باشد که از 1 عدد LED و 2 قطعه رسانا ساخته شده است.

نتیجه نهایی مقایسه مچ بند GTS4 و GTS4 مینی

ساعت amazfit GTS4 و GTS4 mini در بعضی مشخصه ها مشترک هستند اما ساعت آمازفیت GTS4 دارای صفحه نمایش بزرگ تر و با کیفیت تر، موقعیت یابی دقیق تر، حالت های ورزشی بیشتر و سنسورهای بیشتر و بهبود یافته است. ضمن اینکه از تماس بلوتوثی پشتیبانی می کند و در کنار بلوتوث، امکان اتصال WIFI نیز دارد. ساعت amazfit GTS4 در کنار ابعاد بزرگ تر وزن کم تری نیز دارد. با وجود مجهز بودن ساعت آمازفیت GTS4 به باتری با ظرفیت بالاتر اما ساعت آمازفیت GTS 4 مینی طول عمر باتری بالاتر و شارژ دهی بیشتری دارد. پس اگر دوست دارید با هر بار شارژ زمان بیشتری از خیالتان بابت میزان باتری راحت باشد ساعت amazfit GTS4 mini انتخاب بهتری برای شماست. ضمن اینکه به دلیل کوچک تر بودنش برای مچ های کوچک تر مناسب است.