تفاوت هندزفری هایلو Haylou GT1 و GT1 2022

تفاوت هندزفری هایلو Haylou GT1 و GT1 2022

مقایسه ویژگی های بین دو هندزفری هایلو GT1 و GT1 2022

کمپانی هایلو یکی از زیر شاخه های شرکت شیائومی است که در زمینه تولید لوازم جانبی از جمله هندزفری بلوتوث فعالیت می کند. در این مقاله در نظر داریم دو مدل از هندزفری پر فروش این شرکت Haylou GT1 و Haylou GT1 2022 را با یکدیگر مقایسه کنیم. مدل GT1 2022 در واقع مدل جدیدتر همان مدل GT1 است که در ظاهر و باطن دچار تغییر شده است. این هندزفری ها از گزینه های ارزان و خوش قیمت بازار هستند.

طراحی و ویژگی های ظاهری
از نظر طراحی مدل هندزفری بلوتوث هایلو GT1 2022 دچار تغییر شده و شکل و شمایل متفاوت تری به خود گرفته است. با وجود اینکه سبک قرار گیری در گوش در هر دو مدل یکسان و به صورت In-Ear است؛ اما طراحی ظاهری گوشی ها و کیس شارژ هندزفری Haylou GT1 2022 دچار دگرگونی شده است. گوشی های جدید به گونه ای طراحی شده اند که شبیه حلزون باشند.
هر دو هندزفری دارای پنل لمسی روی گوشی ها هستند که می توان تماس ها را توسط آن مدیریت کرد، موسیقی را کنترل کرد و یا مواردی مثل دستیار صوتی یا حالت گیمینگ را با آن فعال کرد.
در هندزفری بلوتوث هایلو GT1 وزن هر ایرفون 4 گرم است و در هندزفری بلوتوث هایلو GT1 2022 برابر 3.9 گرم است.

کیفیت پخش
در مقایسه بین این هندزفری باید اعلام کنیم که هر دو مدل از گوشی هایی با درایور های 7.2 میلیمتری استفاده کرده اند و کیفیت صدای HIFI را پشتیبانی می کند. با وجود این کیفیت پخش صدا در هندزفری Haylou GT1 2022 بهبود یافته است. سری های سیلیکونی در هر مدل در حذف فیزیکی صدای اطراف نقش موثری داشته و کیفیت پخش موسیقی را هر دو مدل بالا برده است. هر دو مدل از فناوری AAC و SBC پشتیبانی می کنند.

عملکرد اتصال و کاهنده نویز مکالمات
بلوتوث استفاده شده در هندزفری بلوتوث هایلو GT1 نسخه 5.0 می باشد. این در حالی است که بلوتوث هندزفری بلوتوث هایلو GT1 2022 نسخه 5.2 است. استفاده از نسخه جدید باعث شده است که مصرف باتری به صورت چشمگیری کم تر شود، اتصال سریع و روان باشد و تاخیر صدا کمتر شود.
هر دو هندزفری از سیستم کاهش نویز هنگام مکالمات DPS بهره می برند و البته این سیستم در هندزفری Haylou GT1 2022 بهبود یافته است. در هندزفری بلوتوث هایلو GT1 2022 از الگوریتم شبکه عصبی برای حذف نویز بهره گرفته شده است که در آن سیستم شنوایی انسان را شبیه سازی می کند و صدای انسان و نویز اطراف را تفکیک می کند. این گونه در مکالمات نسخه جدید تجربه صدای HD را خواهید داشت.

باتری و شارژدهی
باتری گوشی ها در هندزفری بلوتوث هایلو GT1 دارای ظرفیت 43 میلی آمپر ساعت و در هندزفری بلوتوث هایلو GT1 2022 دارای ظرفیت 35 میلی آمپر ساعت است. ظرفیت کیس شارژ هر دو مدل برابر یکدیگر و معادل 310 میلی آمپر ساعت است. اما با وجود این شارژدهی هندزفری Haylou GT1 2022 بهبود یافته است. هندزفری Haylou GT1 با هر بار شارژ گوشی ها 3.5 ساعت شارژدهی دارد و با کیس شارژ تا 12 ساعت می رسد. هندزفری Haylou GT1 2022 با هر بار شارژ گوشی ها 5 ساعت شارژدهی دارد و با کیس شارژ این عدد تا 20 ساعت می رسد و اختلاف قابل توجهی با مدل قبل دارد.

جمع بندی نهایی
هندزفری بلوتوث هایلو GT1 2022 علی رغم ویژگی های مشترک با مدل قبلی خود اما از نظر ظاهری دچار تحول در طراحی شده است. هم ایرفون ها و هم کیس شارژ آن طراحی جدید دارند. باتری هندزفری بلوتوث هایلو GT1 مدل 2022 علی رغم ظرفیت مشابه با مدل قدیمی، اما شارژدهی بالاتری دارد.
کاهنده نویز مکالمات هندزفری Haylou GT1 2022 از الگوریتم شبکه عصبی استفاده می کند و به نسبت هندزفری Haylou GT1 بهبود یافته است. بلوتوث استفاده شده در هندزفری بلوتوث هایلو GT1 2022 به نسخه 5.2 ارتقا یافته است که باعث بالا رفتن سرعت اتصال و کاهش مصرف باتری و تاخیر صدا شده است.
البته هر دو مدل دارای ویژگی های مشترکی همچون کنترل لمسی و طراحی In- Ear گوشی ها هستند. هر دو هندزفری به قابلیت Master-Slave مجهز هستند و می توان به صورت تک گوش از آن ها استفاده کرد.


برچسب: هندزفری Haylou