راهنمای اتصال دسته بازی هوشمند شیائومی Xiaomi Elite XMGP01YM

راهنمای اتصال دسته بازی هوشمند شیائومی Xiaomi Elite XMGP01YM

راهنمای اتصال کنترلر شیائومی Xiaomi Elite به اندروید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، سخت افزار گوشی های تلفن همراه به جایی رسیده است که بسیاری از علاقه مندان به بازی های ویدیویی با آن خود را سرگرم می کنند و بعضاً این کار را به صورت حرفه ای دنبال می کنند. از آنجایی که بازی کردن با خود گوشی مشکلات زیادی از جمله کاهش چشمگیر سرعت عمل، لمس قسمتی از صفحه به صورت ناخواسته و یا ندیدن تمام صفحه به طور همزمان را دارد؛ استفاده از گیم پدها طرفدار زیادی پیدا کرده است. دسته بازی شیائومی XMGP01YM یکی از بهترین دسته های بازی که به هر گیمری چه حرفه ای و چه تازه وارد می تواند کمک کند. دسته بازی شیائومی قابلیت اتصال به گوشی موبایل، تبلت، کامپیوتر و تلویزیون های هوشمند را دارد.
دسته Xiaomi Elite را می‌توان از طریق بلوتوث به گوشی‌های اندرویدی خود وصل کنید. برای اینکار باید مراحل زیر را انجام دهید.

نحوه اتصال دسته شیائومی Xiaomi Elite XMGP01YM

برای راه اندازی اولیه دسته بازی شیائومی لازم است مراحل زیر را با دقت انجام دهید.
ابتدا Xiaomi Elite را روشن کرده و از طریق منو بلوتوث گوشی به آن متصل شوید. (تصویر 1 و 2)

باید برای تکمیل اتصال دسته Xiaomi اپلیکیشن Mi Game Center را دانلود و نصب نمایید.

اولین بار که اپلیکیشن Mi Game Center را باز می‌کنید، باید قوانین آن را با زدن گزینه Agree تایید کنید. سپس تب Mine را در پایین صفحه انتخاب کرده و به قسمت Game Pad بروید. (تصویر 3 و 4)

در قسمت Game Pad در قسمت بالایی دسته Xiaomi Elite و میزان شارژ آن به شما نشان داده می‌شود. با زدن بر روی گزینه دسته وارد تنظیمات پیشرفته آن می‌شوید. در این قسمت پنج گزینه وجود دارد که :
- گزینه اول مربوط به تست دکمه‌های دسته بوده. (تصویر 7) - گزینه دوم مربوط به کالیبره کردن آنالوگ‌های دسته است. که زمانی که آنالوگ‌ها مشکل دریفت یا کشیدگی به سمتی دارند باید از طریق این گزینه آن‌ها را کالیبره کنید. برای اینکار وارد گزینه دوم تنظیمات دسته شوید. در این قسمت دو کلید LT و RT دسته را فشرده و نگه دارید و آنالوگ‌های دسته را در جهت عقربه‌های ساعت یک دور بچرخانید و در نهایت کلید B را بفشارید تا عملیات کالیبراسیون آنالوگ‌ها تکمیل شود. (تصویر 8)

- گزینه سوم مربوط به تنظیم حساسیت دکمه‌های دسته بوده. (تصویر 9)
- گزینه چهارم مربوط به تنظیم حساسیت آنالوگ دسته بوده که در سه سطح ضعیف، متوسط و قوی قابل تنظیم است. (تصویر 10)
- گزینه آخر نیز مربوط به آپدیت سیستم دسته بوده که با انتخاب آن می‌توانید دسته را آپدیت کرده. (تصویر 11 و12)

پس از انجام تنظیمات دسته به منو قبلی بازگشته و گزینه + را انتخاب کنید و بازی‌هایی که می‌خواهید با دسته بازی کنید و امکان بازی کردنشان با دسته امکان پذیر است را انتخاب کنید. (تصویر 13 و 14)

در کنار بازی‌های اضافه شده یک دکمه وجود دارد که نحوه کارکرد دسته در بازی را تعیین می‌کند. رنگ نارنجی مربوط به حالت Mapping و رنگ آبی مربوط به حالت Native است. درواقع حالت Native بیشتر برای بازی‌هایی که بصورت پیش‌فرض از دسته پشتیبانی می‌کنند ساخته شده و حالت Mapping برای بازی‌هایی که از دسته پشتیبانی نمی‌کنند. (تصویر 15 و 16)

پس از انتخاب نوع حالت دسته با انتخاب گزینه موجود در روبروی هر بازی، بازی اجرا شده و می‌توانید با دسته به بازی بپردازید. (تصویر 17 و 18)