نحوه اتصال ایرپاد به اندروید

نحوه اتصال ایرپاد به اندروید

چگونه ایرپاد را به گوشی اندروید وصل کنیم؟

ایرپاد‌ اپل از زمان عرضه‌اش در سال 2016 به یکی از محبوب‌ترین هدفون‌ها در بازار تبدیل شد و باید بدون اغراق گفت که پس از عرضه ایرپاد به طور کلی درخواست برای هدفون‌های بی‌سیم چندین برابر شد. نکته دیگر در مورد ایرپاد این بود باعث شروع ترند حذف جک هدفون در موبایل‌ها شد که طرفداران و مخالفان زیادی داشت.
حالا ممکن است از خود بپرسید که آیا ایرپاد اپل با گوشی‌های اندروید هم‌خوانی دارد یا خیر این سوال ممکن است به علت تغییر موبایل شما از آیفون به یک گوشی اندورید یا کنجکاوی شما برای دیدن قابلیت ایرپاد روی گوشی‎های اندورید باشد. ما در این مقاله به روش اتصال ایرپاد به گوشی‌های اندروید را نشان خواهیم داد با ما همراه باشید.

آیا ایرپاد به گوشی‌های اندروید متصل می‌شوند؟

جواب کوتاه این سوال بله است چون در نهایت ایرپاد هم مانند بقیه هدفون‌‎ها یک هدفون بلوتوثی است و به گوشی‌های سامسونگ و دیگر گوشی‌های اندروید متصل می‌شود. ایرپاد اپل با تمام دستگاه‌های که قابلیت استفاده از بلوتوث را دارند همخوانی دارد. اما مشکل اصلی اتصال نیست، بلکه این است که شما نمی‌توانید از تمام قابلیت‌‎های این هدفون در دستگاه‌هایی غیر از دستگاه‌های اپل استفاده کنید.

این نکته نه‌تنها شامل ایرپادهای معمولی نمی‌شود بلکه دیگر هدفون‌های اپل مانند ایرپاد پرو و ایرپاد مکس را هم در بر می‌گیرد. شما می‌توانید به راحتی این هدفون‌های اپل را به گوشی اندروید خود وصل کنید، اما با توجه به قیمت آن‌ها این واقعیت که شما نمی‌توانید از تمام قابلیت‌های این هدفون‌ها استفاده کنید استفاده از ایرپاد در گوشی‌های اندروید تا حد زیادی غیر عقلانی به نظر می‌رسد.

چگونه ایرپاد را به گوشی اندروید وصل کنیم.

اتصال ایرپاد یا هر دستگاه دیگری که قابلیت اتصال به بلوتوث را دارد به گوشی‌های اندروید کار بسیار ساده‌ای است. برای وصل کردن ایرپاد خود به گوشی اندروید باید روش زیر را دنبال کنید در نظر داشته باشید که این روش ممکن از برای گوشی‌های مختلف متفاوت باشد.

- ابتدا در گوشی اندرویدتان وارد Settings سپس روی گزینه Connected devices بزنید و سپس Pair new device را انتخاب کنید این کار به شما اجازه اتصال دستگاه‌ها را از طریق بلوتوث می‌دهد.
ایرپاد یا ایرپاد پرو خود را درون کیس‌شان قرار دهید و مطمئن شوید که در آن‌ها باز باشد. ایرپاد مکس باید خارج از کیس باشد
دکمه کوچک پشت کیس را برای چند ثانیه نگه دارید. (روی ایرپاد مکس دکمه کنترل نویز را نگه دارید)
پس از آماده شدن ایرپاد برای اتصال نوری روی کیس یا جلوی آن بسته به مدل ایرباد شروع به چشمک زدن می‌کند. (برای ایرپاد مکس، نور در پایین حلقه سمت راست قرار دارد.)
در پایان شما اسم ایرپاد خود را در لیست اتصال بلوتوث خواهید دید روی آن بزنید و ایرپاد شما به گوشی اندرویدتان وصل خواهد شد.
به همین سادگی ایرپاد شما به گوشی اندرویدتان متصل می‌شود و شما می‌توانید از این هدفون مانند تمام هدفون‌های دیگر استفاده کنید.

نکات منفی استفاده از ایرپاد در گوشی‌های اندروید

با اینکه شما می‌توانید از ایرپاد روی گوشی‌های اندروید استفاده کنید در حقیقت این هدفون به طور انحصاری برای گوشی‌های اپل ساخته شده‌اند و شم به عنوان یک کاربر اندروید نمی‌توانید از خیلی از قابلیت‌های این هدفون استفاده کنید.
یکی از نکات منفی‌ای که از همان اول مشهود است قابلیت اتصال سریع و آسان ایرپاد به گوشی‌های اپل است در این فرایند فقط کافی است که شما در کیس ایرپاد را کنار گوشی اپل‌تان باز کنید و سپس روی Connect بزنید پس از این کار ایرپاد شما به تمام دستگاه‌هایی که روی آن اپل آیدی دارید به طور اتوماتیک وصل می‌شود.
در لیست پایین تعدادی از قابلیت‌های ایرپاد را که با گوشی‌های اندروید همخوانی ندارند قرار داده‌ایم:

دسترسی به Siri: همانطور که می‌دانید در گوشی‌های اندروید هیچ دسترسی به Siri وجود ندارد و شما از آن برای کنترل پخش موسیقی یا پرسیدن سوال نمی‌توانید استفاده کنید همچنین امکان استفاده از Google Assistant در زمان اتصال وجود ندارد.

قابل تنظیم بودن عملکرد دو بار ضربه زدن (Double-Tap): شما در آیفون می‌توانید عملکرد دوبار ضربه زدن را تغییر دهید که شامل رد کردن آهنگ‌ها، فراخواندن Siri و پخش/ قطع آهنگ‌ها می‌شود. شما در گوشی‌های اندروید فقط می‌توانید از قابلیت پخش/ قطع آهنگ‌ها با Double-Tap استفاده کنید.

تشخیص گوش: هنگامی شما ایرپاد خود را از گوش‌تان خارج می‌کنید این هدفون به طور اتوماتیک خروجش را از گوش شما تشخیص می‌دهد و آهنگ را متوقف می‌کند.

بررسی ساده میزان باتری: شما در گوشی‌های اندروید نمی‌توانید میزان باتری ایرپاد خود را از Siri بپرسید. بعضی از نسخه‌های اندروید امکان دیدن میزان باتری در قسمت اتصال بلوتوث را به شما می‌دهند اما شما نمی‌توانید میزان باتری هر گوشی را به طور جداگانه بررسی کنید.

جایگزین‌های اندروید برای ایرپاد

همانطور که در بالا هم به اشاره کردیم تجربه ایرپاد آیفون تجربه بسیار فوق‌العاده‌ای است اما در مورد اندروید این داستان متفاوت است و ایرپاد فقط قابلیت یک هدفون معمولی را دارد.

برای اندروید هدفون‌های زیادی وجود دارند که حتی ارزان‌ترین و معمولی‌‎ترین آن‌ها قابلیت‌های بیشتری از ایرپاد روی گوشی‌های اندروید دارند و همچنین با تنوع زیاد به شما حق انتخاب خیلی بیشتر می‌دهند همچنین این هدفون‌ها با Google Assistant و Alexa همخوانی دارند که جزو قابلیت‌هایی است که به هیچ وجه نباید از دست بدهید.

ابرپاد با برخی مشکلات روی اندروید کار می کند

حالا شما هر آنچه که در مورد اتصال ایرپاد به گوشی‌های اندروید هست را می‌دانید. با اینکه تجربه استفاده از در محصولات اپل بسیار روان‌تر است شما می‌توانید از بعضی از قابلیت‌های ایرپاد در گوشی اندروید خود استفاده کنید.
اما همانطور که گفتیم ایرپاد بهترین انتخاب برای اندروید نیست و شما اگر می‌خواهید برای گوشی اندرویدتان هدفون بی‌سیم بخرید بهتر است از برند‌های دیگر استفاده کنید.