آیا گلس به صفحه نمایش آسیب می زند؟

آیا گلس به صفحه نمایش آسیب می زند؟

آیا محافظ صفحه به صفحه نمایش موبایل آسیب می زند؟

گوشی‌های هوشمند به دلیل قابلیت‌ها و سازگاری‌هایی که دارند، به بخشی عادی از زندگی ما تبدیل شده‌اند که انجام کارهای معمولی را بسیار راحت‌تر می‌کنند. با این حال، به دلیل قیمت بالا و فناوری‌های حساسی که در ساخت موبایل‌ها استفاده می‌شود، نگهداری و مراقبت از آنها امری ضروری است. یکی از اولین کارهایی که افراد بعد از خرید گوشی هوشمند انجام می‌دهند، نصب گلس روی صفحه نمایش موبایل است. گلس به عدم ایجاد خراش و آسیب به صفحه نمایش گوشی کمک می‌کند. اما آیا گلس به صفحه نمایش آسیب می‌زند؟ برای پاسخ به این پرسش با ما همراه باشید.

آیا گلس روی تاچ گوشی تاثیر بدی دارد؟

محافظ صفحه نمایش گوشی یا همان گلس برای جلوگیری از ترک خوردن صفحه نمایش گوشی شما در صورت افتادن طراحی شده است. موارد زیادی وجود دارند که گوشی‌ها از دست افراد افتاده‌اند و تنها گلس دچار شکستگی شده و تاچ آنها سالم مانده است. اکثر گوشی‌های موجود در بازار دارای صفحه نمایش‌هایی هستند که به راحتی خراش بر می‌دارند. حتی برندهای معتبری مانند اپل و سامسونگ نیز این قاعده مستثنی نیستند.

با مزایایی که گلس‌ها دارند، اصلاً چرا باید این نوع لوازم جانبی گوشی اثرات منفی روی صفحه نمایش بگذارد؟ باید بگوییم که گلس روی صفحه لمسی تاثیر می‌گذارد، در صورتی که شما یک محافظ بی‌کیفیت خریداری کنید. محافظ بی‌کیفیت اغلب ویژگی‌هایی مانند ضخامت زیاد، عدم شفافیت و سفتی زیادی را دارند. از عمده مشکلاتی که گلس‌های بی‌کیفیت ایجاد می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
· کاهش کیفیت صفحه نمایش و ضعیف شدن چشم‌ها
· شکستگی با کوچکتری ضربه و خرابی زودهنگام
· ایجاد خراش روی صفحه نمایش به دلیل وجود شکستگی‌های ریز
· جا ماندن اثر انگشت روی صفحه (عدم وجود قابلیت ضد اثر انگشت)
· افزایش و حفظ گرمای گوشی (گرما را جذب می‌کند)
· سوختن پیکسل‌های موبایل (بسیار نادر است)

گلس‌های بی‌کیفیت همچنین حساسیت لمس را کاهش می‌دهند. بدین معنا که صفحه نمایش مطابق با انگشت کاربر عمل نمی‌کند! کاربر یا باید انگشت خود را بارها روی صفحه بکشد تا کاری را انجام دهد یا باید فشار بیشتری روی تاچ وارد کند. در صورتی که بتوانید از محصولات باکیفیت و مرغوب استفاده کنید، گلس نه تنها از صفحه نمایش محافظت می‌کند بلکه عمر گوشی شما را نیز افزایش می‌دهد.

مزایای گلس برای صفحه نمایش گوشی

برای اینکه بدانید محافظ صفحه نمایش گوشی سرمایه گذاری خوبی است یا خیر، می‌بایست به مزایای آن توجه کنید. در ادامه به جوانب مثبت گلس‌ها اشاره می‌کنیم:

1- محافظت در برابر خراش
محافظت در برابر خراشیدگی یکی از مزایای اصلی گلس‌هاست. پس به دنبال خرید گلسی باشید که با درجه سختی 9H ساخته شده است. سختی 9H به معنای این است که گلس با مداد 9H (سخت‌ترین مداد) هیچ خراشی بر نمی‌دارد. همچنین درجه سختی در بسته گلس نوشته می‌شود.

2- حفاظت در برابر ترک
محافظ صفحه نمایش می‌تواند از گوشی شما در برابر شکستن یا ترک خوردن محافظت کند. گلس روی صفحه گوشی اعمال می‌شود، بنابراین در صورت افتادن به جای صفحه نمایش اصلی موبایل، این گلس است که ضربه می‌بینید.

3- ارزان بودن جهت جایگزینی
تعویض گلس خیلی سریع انجام می‌شود و ارزان است. هر زمان که دید که گلس ترک برداشته و چسبندگی خود را از دست داده است، آن را عوض کنید. همین امر باعث شده تا بسیاری از مصرف کنندگان هر چد وقت یکبار گلس گوشی خود را عوض کنند.

محافظ صفحه نمایش پلی اتیلن ترفتالات (PET) چیست؟

PET نوعی پلاستیک است که در ساخت ظروف غذا یا بطری‌های آب استفاده می‌شود. مزیت اصلی این نوع محافظ صفحه نمایش، هزینه آن است. این گلس‌ها که نازک و سبک هستند، معمولاً به عنوان ارزان‌ترین نوع محافظ صفحه شیشه‌ای شناخته می‌شوند. در بین انواع محافظ‌ها، نوع PET کمترین میزان مقاومت در برابر خراش یا محافظت در هنگام ضربه را ارائه می‌دهد.

محافظ صفحه نمایش ترموپلاستیک پلی اورتان (TPU) چیست؟

این نوع محافظ از پلاستیک انعطاف پذیری ساخته شده است اما نوعی بافت لاستیکی دارد. نصب این گلس بسیار دشوارتر از سایر گزینه‌هاست و تابش خیره کننده‌ای ایجاد می‌کند. پس از مراحل نصب ممکن است همچنان حباب‌های زیادی زی صفحه گوشی خود داشته باشید. اما در برابر خراش مقاومت نسبتاً خوبی دارند و همچنین ارزان قیمت هستند. کاربران اصلی آیفون ممکن است زمانی را به خاطر بیاورند که چنین گلس‌هایی مستقیماً توسط فروشگاه‌های فروخته می‌شدند.

محافظ صفحه نمایش سکوریت (Tempered Glass) چیست؟

گلس سکوریت تحت عملیات حرارتی و شیمیایی مختلفی قرار می‌گیرد تا استحکامش افزایش یابد. این محافظ صفحه نمایش شیشه به دلایل مختلفی به عنوان یکی از بهترین محافظ‌های صفحه نمایش در نظر گرفته می‌شود. از ویژگی‌های این گلس می‌توان به شفافیت بالا، ضخامت بسیار کم، قابلیت عبور نور و قابلیت ضد انعکاس (جلوگیری از تابش خیره کننده) اشاره کرد. همچنین نصب این گلس روی هر گوشی به راحتی انجام می‌شود.

کلام آخر
گلس‌ها به صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند شما آسیب نمی‌رسانند. در واقع، آنها به محافظت از صفحه نمایش در برابر ترک خوردن و خراش کمک می‌کنند. فقط کافیست که به سراغ محافظ‌های باکیفیت بازار بروید تا گوشی خود از هرگونه آسیب دور نگه دارید. به برند و ویژگی‌های مختلف موبایل خود توجه نکنید، هر گوشی به یک گلس نیاز دارد. بدین دلیل که اگر صفحه نمایش دستگاه شما خراب شود، باید هزینه زیادی را برای تعویض آن پرداخت کنید. پس با خرید یک محافظ صفحه شیشه‌ای می‌توانید به خوبی از گوشی خود مراقبت کنید.