چگونه موس و کیبورد خود را تمیز کنیم؟

چگونه موس و کیبورد خود را تمیز کنیم؟

آموزش تمیز کردن موس و کیبورد کثیف به روش اصولی

دست‌های ما یکی از عوامل‌های اصلی بیماری‌ها در بدن ما است؛ زیرا در طول روز ما با وسایل و سطوح مختلفی در تماس هستیم. در واقع به همین علت است که نباید دست‌های کثیف را برروی چشم و دهان خود بزنیم. پس قبل از این که دست‌ها به سمت چشم و دهان برده شود بهتر است که ابتدا دست‌ها را ضدعفونی نمائید. یکی ازعوامل کثیفی که بیشتر دست با آن‌ها در تماس است موس، کیبورد کامپیوتر است.
شاید کمتر کسی بخواهد که موس و کیبورد خود را تمیز کند، اما این موضوع ازاهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما با تمیز نکردن این وسایل ممکن است که سلامتی خود را به خطر بیندازید. شما می توانید با چند روش صحیح موس و کیبورد سیستم خود را بدون آن که دچار مشکل شود تمیز نمائید. در این مقاله شما کاملا با روش های صحیح تمیزکردن موس و کیبورد سیستم خود آشنا خواهید شد پس تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

آموزش تمیز کردن کیبورد

1- در ابتدا قبل از تمیز کردن بهتر است که اگر کیبورد شما داری سیم است آن را از کامپیوتر جدا و اگر بدون سیم است آن را خاموش کنید. اگر کیبوردی که می‌خواهید تمیز کنید متعلق به لپ تاپ است، سیستم خود را خاموش و باتری را از لپ تاپ جدا نمایید.
2- کیبورد را برعکس کنید و چند بار آن را تکان دهید تا مقداری گردوغبار و خاک از کیبورد خارج گردد. توجه کنید که در این مرحله کیبورد به میز یا جای دیگری برخورد نکند.
3- یکی دیگر از راه‌ها که می‌توانید برای تمیز کردن صفحه کلید‌های کیبورد خود استفاده کنید جاروبرقی کوچک مخصوص تمیز کردن صفحه کلید است. شما با این جاروبرقی‌ها می‌توانید به راحتی گرد و غبار و خاک را از صفحه کلید خود پاک نمایید.
4- یکی از راه‌های دیگر که می‌توان برای تمیز کردن صفحه کلید کیبورد از آن استفاده کرد اسلایم‌های مخصوص نظافت است. شما با قرار دادن اسلایم‌های مخصوص برروی کیبورد می‌توانید به راحتی صفحه کلید را از گرد و خاک تمیز کنید. اگر اسلایم نداشتید می‌توانید از نوار چسب برای تمیز کردن استفاده کنید.
5- پس از این کار با دستمال مرطوب بدون پرز در جا‌هایی که دست‌ها برروی صفحه کلید قرار می‌گردد را با دستمال تمیز کنید.
6- پس از استفاده دستمال مرطوب بهتر است که برای خشک کردن رطوبت باقی مانده کیبورد از یک پارچه خشک استفاده نمایید.
7- ضدعفونی کننده را مستقیما برروی کیبورد نزنید زیرا باعث کاهش عمرصفحه کلید می‌شود برای این کار ابتدا مایع ضدعفونی کننده را برروی پارچه بریزد و بعد آن را برای پاک کردن آلودگی‌های کیبورد خود استفاده نمایید.

آموزش تمیز کردن موس

1- برای تمیز کردن موس هم مانند کیبورد اگر داری سیم است، آن را از کامپیوتر جدا و اگر بدون سیم است را خاموش کنید و بعد باطری آن را خارج نمایید.
2- برای حذف ذرات از اسکرول ماوس بهتر است که آن را برعکس کنید و بعد اسکرول موس را بچرخانید تا ذرات اضافه از آن خارج شود.
3- پس از آن برای پاک کردن کثیفی از یک دستمال مرطوب برای ماوس خود استفاده نمائید.
4- برای رطوبت های باقی مانده بر روی یک موس از یک پارچه خشک استفاده کنید.
5- ضدعفونی کننده را مستقیما برروی ماوس خود نزنید زیرا با استفاده مستقیم ضدعفونی کننده ممکن است طول عمر ماوس کاهش پیدا کند. برای تمیز کردن موس با ضدعفونی کردن موس بهتر است که از یک پارچه برای پاک کردن آلودگی ها استفاده نمائید.

جمع بندی
اگر به فکر شستن کیبورد و موس خود با آب و مایع ظرفشویی هستید بهتر است که این کار را انجام ندهید. با این کار شاید کیبورد و موس خود تمیز شود ولی ممکن است که عمر سیم کش آن به شدت کاهش پیدا کند. همچنین قطعات کیبورد را برای تمیز کردن جدا نکنید زیرا بیشتر تولید کنندگان این کار را منع می‌کنند و اگر این کار انجام شود ممکن است گارانتی آن باطل گردد.