همه چیز در مورد share کردن صفحه موبایل روی تلویزیون با کابل میکرو یو اس بی

همه چیز در مورد share کردن صفحه موبایل روی تلویزیون با کابل میکرو یو اس بی

چگونه موبایل میکرو یو اس بی را به تلویزوین متصل کنیم

یکی از سوالاتی که خیلی از مواقع برایمان پیش آمده این است که آیا می‌توان به کمک کابل میکرو یو اس بی صفحه موبایل را به تلویزیون share کنیم؟. یا چگونه می توانیم صفحه موبایل را برروی تلویزیون انتقال دهیم ؟ اما باید گفت که نمی‌توانیم این کار را با یک کابل USB یا کابل شارژر گوشی خود انجام دهیم. زیرا زمانی که گوشی خود را با کابل USB به تلویزیون متصل می کنیم گوشی ما را به عنوان فلش یا هارد شناسایی می کند و فقط می توانیم عکس و فیلم های که در مموری گوشی هست را از طریق تلویزیون مشاهده کنیم.
برای اینکه بتوانید صفحه موبایل خود را روی تلویزیون انتقال دهید نیازمند یک کابل HDMI هستید. در ادامه شما با نحوه اتصال گوشی همراه به تلویزیون، دستگاه‌هایی که این قابلیت را دارند و... بیشتر آشنا خواهید شد.

چه گوشی‌های میکرو یو اس بی قابلیت اتصال به تلویزیون دارند؟

درکل شما با هر گوشی هوشمند جدید میتوانید به تلویزیون خود متصل شوید. تمامی گوشی همراه جدید این قابلیت را دارند که بتوانند بدون سیم یا با کابل تصویر و دیگر برنامه های خود را به تلویزیون انتقال دهید.
همچنین از طرف دیگر برندهای جدید تلویزیون قابلیت CAST را به تلوزیون های خود اضافه کردن که شما می توانید با ابزار های جانبی به صفحه نمایش خود متصل شوید در ادامه چند لوازم جانبی را برای SHARE کردن گوشی به تلویزیون را معرفی خواهیم کرد.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل HDMI

برای اینکه بخواهید بازی و یا برنامه های دیگر خود را روی تلویزیون اشتراک گذاری کنید بهتر است که اول برای خود یک کابل HDMI به میکرو تهیه نمایید.
برای اینکه بتوانیم گوشی خود را به تلویزیون وصل کنیم اول باید بررسی کنیم که آیا گوشی ما از فناوری MHL پشتیبانی می کند یا خیر!. اگر چه گوشی شما از فناوری MHL پشتیبانی می کند دیگر نیاز به خرید یک مبدل ندارید فقط می توانید یک کابل تبدیل میکرو به HDMI برای خود تهیه نماید.

MHL چیست ؟

MHL مخفف، کلمه Mobile High-Definition Link که به معنی اتصال موبایل با کیفیت بالا است. این فناوری توسط تولید کنندگان معروف گوشی های هوشمند مانند : سامسونگ ، نوکیا، سونی توسعه پیدا کرده است تا تجربه خوبی را به کاربران هدیه دهد. گوشی های که MHL را پشتیبانی می کنند به راحتی به تلویزیون متصل می شوند و محتوای خود نظیر فیلم ، عکس ، بازی و.. را به تلویزیون خود انتقال می دهند.

چگونه بفهمیم گوشی MHL دارد؟

1. مراجعه به سایت mhltech
ازطریق سایت mhltechمی توانید متوجه شوید که آیا گوشی شما این قابلیت را پشتیبانی می کند یا خیر. در این سایت علاوه بر لیست گوشی شما می توانید سایر وسایل های الکتریکی مانند : سینمای خانوادگی ، نمایشگرها و ..... را بررسی کنید و مطمئن شوید که این استاندارد دستگاه شما را پشتیبانی می کند یا خیر.

2- مراجعه به دفترچه راهنما
دومین راه حلی که می توانید متوجه شوید که گوشی یا تلویزیون شما قابلیت MHL را دارد یا نه ! مراجعه به دفترچه راهنمای این دستگاه است که در پشت برخی از تلوزیون هم این تکنولوژی نوشته شده است.

طریقه اتصال گوشی بدون کابل HDMI

هر برند گوشی همراه نام خاصی را برای قابلیت اتصال بدون سیم به تلویزیون برای خود گذاشته است. برای وصل شدن گوشی به تلویزیون های سامسونگ شما باید به دنبال گزینه Screen Sharing یا Smart View در منوی تلویزیون بگردید. پس از فعال کردن این گزینه شما به سراغ موبایل خود بروید.
در گوشی‌های جدید گزینه Cast Mirror جز منوی میانبر در بالای صفحه‌نمایش است. در موبایل‌های مختلف این قابلیت با نام‌های Smart View ،Wireless Projection ، AirPlay Mirroring و یا Screen Mirroring را روشن کنید. بعد از روشن کردن گوشی های همراه به صورت خودکار تلویزیون را پیدا خواهند کرد. کافی است روی نام تلویزیون خود کلیک کنید تا اتصال برقرار شود.
این نکته را هم باید توجه داشته باشید برای اتصال گوشی همراه بدون کابل HDMI باید سیستم عامل اندروید شما 5 به بالا باشد که بتوانید بدون کابل به تلویزیون خود متصل شوید.

اتصال گوشی همراه به تلویزیون غیر هوشمند با دانگل وای فای

نگران نباشید ! که تلویزیون شما غیر هوشمند است زیرا شما با تلویزیون معمولی خود هم می توانید صفحه نمایش گوشی خود را به تلویزیون SHARE کنید.
برای این کار باید کمی هزینه کنید و یک رابط بی سیم با قابلیت کستینگ را برای خود تهیه نماید. این دانگل با پورت HDMI به تلویزیون وصل می شود و شما می توانید درست مثل تلویزیون های هوشمند به دانگل وای فا وصل شوید و تصاویر و دیگر برنامه های خود را به تلویزیون انتقال دهید.
البته در این سال ها دانگل وای فای های زیادی وارد بازار شده اند که معروفترین آنها دانگل وای فای کروم کست که توسط شرکت گوگل وارد بازار شده است. این آداپتورها با داشتن یک سر USB یا HDMI به دیگر تلویزیون‌ها متصل شده و قابلیت کستینگ یا به اشتراک ‌گذاری تصویر را دارند.

جمع بندی
مشکل وصل نشدن گوشی به تلویزیون در اغلب موارد به خاطر نداشتن قابلیت MHL در موبایل شما یا نداشتن کابل مناسب برای اتصال است. بهتر است ابتدا اینکه گوشی شما چنین قابلیتی را دارد یا نه را بررسی کنید و سپس کابل خود را بررسی کنید.