چگونه می توان به PS5 موس و کیبورد متصل کرد؟

چگونه می توان به PS5 موس و کیبورد متصل کرد؟

آیا می توان به پی اس 5 موس و کیبورد متصل کرد؟

پلی‌استیشن 5 یک سر و گردن از نسخه قبلی خود بالاتر است و و بسیاری از ویژگی‌های نسل قبلی را حفظ کرده. در بین این ویژگی‌ها قابلیت استفاده ار موس و کیبورد در کنار کنترلر اصلی وجود دارد که می‌تواند بازی کردن را برای گیمرهایی که به موس و کیبورد عادت دارند ساده کند. ما در این مقاله به شما نحوه اتصال موس و کیبورد به PS5 را آموزش خواهیم داد و همچنین موس و کیبوردهایی که با این کنسول همخوانی دارند را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چگونه موس و کیبورد را به پلی‌استیشن 5 متصل کنیم؟

هیچ ترفندی برای وصل کردن ماوس و کیبورد به پلی استیشن 5 وجود ندارد. به سادگی سیم USB را به پورت های USB کنسول خود وصل کنید سپس خود کنسول به طور اتوماتیک کیبورد و موس را به عنوان یک کنترلر جایگزین تشخیص می‌دهد. چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این نکته است که همه بازی‌ها با موس و کیبورد همخوانی ندارند پس نباید زمانی‌ که کنسول به دستور‌های شما توسط موس و کیبورد واکنش نشان نمی‌دهد شوکه شوید.

کدام بازی های پلی‌استیشن 5 با موس و کیبورد همخوانی دارند؟

تعداد زیادی بازی وجود دارد که با موس و کیبورد همخوانی دارند. البته باید به این نکته اشاره کرد که این بازی‌های در وهله اول بازی‌های PC هستند پس جای تعجبی وجود ندارد که با موس و کیبورد همخوانی داشته باشند. ما در پایین لیستی از بازی‌های محبوبی که با موس و کیبورد همخوانی دارند را قرار داده‌ایم:

به طور کلی اگر یک بازی در طراحی اصلی خود قابلیت همخوانی با موس و کیبورد را داشته باشد باید مطمئن باشید بر روی پلی‌استیشن 5 نیز این همخوانی را خواهد داشت. برخی از بازی ها ممکن است فقط به شما اجازه استفاده از کیبورد را بدهند، یا حتی ممکن است این امکان را به شما بدهند تا بتوانید از کیبورد به همراه کنترلر معمولی خود برای تجربه بهتر بازی استفاده کنید.

بهترین گزینه های موس و کیبورد برای پلی استیشن 5

نکته جالب در مورد پلی استیشن 5 این است که با هر موس و کیبوردی همخوانی دارد و این همخوانی فقط به کیبورد و موس سیمی خلاصه نمی‌شود و پلی استیشن 5 حتی موس و کیبورد بی سیم را هم تشخیص می دهد. با تمام این نکات اگر به دنبال یک تجربه عالی گیمینگ هستید هر موسی برای شما جوابگو نیست در پایین ما تعدادی از موس‌های گیمینگ عالی را به شما معرفی می‌کنیم.

این سه موس توسط کمپانی‌های معتبر ساخته شده‌اند و به همین علت قیمتشان ممکن است نسبت به موس‌های دیگر بالاتر باشد. چه شما یک گیمر حرفه‌ای باشید که در تورنومت‌ها شرکت می‌کند و چه کسی باشید که بازی‌های ویدیویی برایش یک تفریح است این موس‌ها برای شما بهترین گزینه خواهند بود. البته می‌توانید همیشه از موس هایی که قیمت پایینتری دارند هم استفاده کنید. برای مثال موس‌های زیر علاوه بر کیفیت مناسب و مطلوب قیمت پایینی دارند.

بعد از معرفی موس حالا به معرفی بهترین کیبورد‌های گیمینگ می‌پردازیم که شامل لیست پایین هستند.

با اینکه که کیبوردهای گیمینگ گران‌هستند، اما سال‌ها دوام می‌آورند و می‌توانند تعداد زیادی از بازی‌ها را بسیار لذت‌بخش‌تر کنند. یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که آیا کیبورد مکانیکی مد نظر شما هست یا نه و آیا می خواهید از گزینه سیمی یا بی سیم استفاده کنید. اگر نمی‌خواهید پول زیادی خرج کنید، همیشه می‌توانید برندهای ارزان‌تری را انتخاب کنید که برای گیمینگ ساخته نشده‌اند البته که شما با این کار ممکن است در لحظه خرج کمتری کرده باشید اما به احتمال زیاد در بلند مدت از خرید کیبورد ارزان‌تر که مخصوص گیمینگ نیست پشیمان خواهید شد.

کیبوردهای گیمینگ هم دقیقا مشابه موس‌ها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. در ادامه چند مورد از کیبوردهای گیمینگ که کیفیت خوب و قیمت مناسبی دارند هم به شما معرفی خواهیم کرد.

البته ذکر این نکته لازم است که در تمام لیست‌های بالا فقط تلاش شده تا به شما چند مورد از برندها و محصولات برتر آن دسته‌بندی معرفی شود و قطعا هم برندهای دیگری وجود دارند و هم محصولات بسیار زیادی دیگری موجود است که می‌توان از بین آن‌ها انتخاب کرد.