ساعت با چه سایزی مناسب دست من است؟

ساعت با چه سایزی مناسب دست من است؟

چه ساعتی مناسب دست من است؟

خیلی از مواقع ، پیش آمده است که بخواهیم یک ساعت مچی هوشمند یا معمولی را به صورت اینترنتی برای خود و یا دیگران سفارش دهیم. برایمان سوال است چه مدل یا چه سایز از ساعتی را انتخاب کنیم که به دستمان بیاد؟، یا چه ساعتی مناسب دست ما؟ ، یا ساعت چه سایزی برای خودمان یا فردی دیگر بخریم بهتر است؟ ، اگر بخواهیم یک ساعت را متناسب با نیاز و سایز دست خود پیدا کنیم با ما تا انتهای این محتوا همراه باشید.

سایز مناسب ساعت مچی برای من چقدر است؟

برای اینکه بخواهید یک ساعت متناسب با مچ دست خود انتخاب کنید، ابتدا باید سایز مچ دست خودتان را بدانید. اینکه مچ دست شما خیلی لاغر، لاغر، متوسط یا پهن باشد، می توانید از لحاظ ظاهری متناسب با مچ دستتان یکی از ساعت ها را برای خود انتخاب کنید. دانستن سایز مچ دستتان در هنگام خرید آنلاین بسیار برای شما مفید خواهد بود.برای اینکه بخواهیم دور مچ خود چقدر است بهترین راه حل اندازه گیری با متر است که باید دور مچ یا جای که قرار است ساعت را بندید.
برای آقایان اگر مچ دست هایشان بین 14 تا 16 سانتی متر است خیلی لاغر، اگر بین 16 تا 17 سانتی متر است لاغر، اگر 17 تا 18 سانتی متر است متوسط، اگر 19 تا 22 سانتی متر بزرگ است.برای خانم ها اگرمچ دست هایشان بین 11 تا 12 سانتی متر است خیلی لاغر، اگر بین 12 تا 13 سانتی متراست لاغر، اگر 13 تا 16 سانتی متر است متوسط، اگر 17 تا 19 سانتی متر است .

راهنمای انتخاب ساعت بر اساس سایز مچ دست

بعد از انتخاب سایز مچ دست خودتان می توانید ساعتی که برای جذاب تر نشان دادن استایل تان انتخاب کنید. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که این راهنما را دنبال کنید تا بتوانید یک ساعت شیک متناسب با سایز مچ خود انتخاب کنید.

مچ های خیلی لاغر
اگر مچ دست شما بسیار لاغر است باید هنگام خرید ساعت مچی نسبت های که در ذهن داشته اید. هنگام امتحان کردن ساعت های مختلف نحوه هریک از ساعت ها را بر روی مچ دست خودتان ارزیابی کنید. بعد، سعی کنید هر چیزی که برایتان بزرگ است صرف نظر کنید زیرا اگر ساعت برای مچ دست شما بزرگتر باشد شما احساس ناخوشایندی می کنید. بنابراین به طرح های ساده و کوچک خود راضی باشید. به طورکل، یک ساعت 38 میلی متری برای آقایانی مناسب است که مچ دست بسیار لاغری را دارند. اما ممکن است این قطر برای آقایان کم به نظر برسد ولی ظاهری شیک و متعادل را برای شما فراهم می کند.

مچ های لاغر
اگر مچ دستتان زیاد لاغر نیست بهتر است ساعتی را برای خود انتخاب کنید که دارای یک کیس نازک با قطر متوسط باشد. طراحی ساعت مچی 40 میلیمتری برای مچ های دست لاغر بسیار شیک و جذاب خواهد بود.در ادامه استفاده از بند های چرمی یا میلانس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

مچ های متوسط
آقایون و خانم های که مچ دست متوسطی دارند خوش شانس ترین افراد هستند.برای این دسته از افراد تعداد زیادی ساعت وجود دارد که می تواند متناسب با مچ دست آن ها باشد. ساعت اینگونه از افرادی که دارای مچ دست متوسطی هستند نه زیاد باید بزرگ باشد نه کوچک. مناسب ترین سایز ساعت برای این افراد ساعت مچی با قطر 42 میلیمتر، که بهترین گزینه برای مچ های دست متوسط است که ظاهر و استایل را زیبا و جذاب خواهد کرد. برای این گونه از افراد بند های ساعت باریک فلزی و چرمی بسیار توصیه خواهد شد که می توانند بر حسب نوع سلیقه خود یکی از این بند ها را برای خود انتخاب کنند.

مچ های بزرگ یا پهن
اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که مچ های دست بزرگی دارید مناسب ترین سایز ساعت برای مچ شما ساعتی با قاب 46 تا 44 میلی متری است. این مدل از ساعت ها نه زیاد برای دست شما بزرگ است نه کوچک خواهد بود. همچنین می توانید ساعتی را به هر سبکی که دوست دارید برای خود انتخاب کنید. ساعت های ورزشی اغلب برای مچ های پهن و ضخیم زیبا و جذاب خواهد بود.

نکاتی که در هنگام خرید ساعت باید به آن توجه کنیم

بعد از آنکه سایز مچ دست خود را پیدا کردید در هنگام خرید ساعت مناسب با این عناصر اصلی آن هم فکر کنید. قطر قاب ، ضخامت قاب ، پهنای بند ساعت ، جنس بند از جزئیات اصلی و اساسی در انتخاب ساعت نیز هستند که باید برای یافتن ساعت مناسب این جزئیات هم باید در نظر گرفته شود.
قطر قاب ساعت
از آنجایی که قطر قاب ساعت بیشترین توجه را به خود جلب می کند مهمترین عنصر در هنگام انتخاب ساعت جدید بسیار موثر خواهد بود. به طور کلی ، ساعت های مردانه از سایز 38 تا 46 میلی متر است. هر چیزی که خارج از این محدوده باشد بزرگ یا کوچک به نظر می رسد.برای اندازه قاب ساعت مناسب بهتر است اندازه مچ خود را بدانید.

اگر مچ دست شما بین 14 تا 18 سانتی متر است می توانید یک ساعت کوچک و متوسط با قطر 38 ، 40 و 42 میلی متری را برای خود انتخاب کنید.
اما اگر مچ دست شما بیش از 18 سانتی متر باشد باید یک ساعت با قاب 44 تا 46 میلی متری را برای خود انتخاب کنید.
در ساعت های زنانه و دخترانه به طور کلی اگر مچ دستتان 11 تا 16 سانتی متر است باید ساعت با اندازه قاب 21 تا 28 میلی متری را برای خود انتخاب کنید.
اما اگر مچ دست شما بزرگ و متوسط باشد باید ساعتی با اندازه قطر 28 تا 34 میلی متری را برای خود انتخاب کنید.

ضخامت قاب ساعت
مورد بعدی که در انتخاب ساعت خود باید دقت کنید ضخامت قاب ساعت است. به طور کلی ، باید ضخامت با قطر ساعت همزمان در اندازه ساعت افزایش یابد. به طور معمول ، ساعت مچی اگر با قطر 38 تا 42 میلی متر دارای ضخامت 7 میلی متر است. اما اگر ساعتی با قطر بیش از 44 میلی متر است و ضخامت آن حدود 9 میلیمتر خواهد بود. شما با را رعایت این قانون می توانید بهترین ساعت را برای مچ دست خود انتخاب کنید.

پهنای بند
وقتی نوبت به بند ساعت می رسد ، در اکثر ساعت های مچی پهنای بند با قاب برابر خواهد بود. بنابراین ، اگر ساعت شما از قاب 42 میلی متری برخوردار است باید پهنای بند ساعت 21 میلی متر باشد. البته این فقط یک راهنما ست ، شما می توانید برحسب نوع سلیقه خود هر پهنای بند ساعتی را برای خود انتخاب کنید.

جنس بند
برای انتخاب ساعت مچی مناسب ، جنس بند ساعت و پهنای آن بسیار مهم خواهد بود. عموما جنس های بند ساعت فلزی، استیل،چرمی و سیلیکونی نیز هستند. ولی ساعت بند های فلزی از بند های چرمی و.... سنگین تر که برای مچ های دست بزرگتر بهترین گزینه خواهد بود. با این حال این امر بسیار سلیقه ای است که شما متناسب با سلیقه خود میتوانید یکی از جنس های بند ساعت را در فاکتور خرید خود قرار دهید.

جمع بندی
اگر مچ دست لاغر و باریکی را دارید، ساعتی را انتخاب کنید که صفحه آن کوچک باشد ولی اگر مچ دست بزرگ و متوسط را دارید باید ساعتی با صفحه نسبتا بزرگ و بند پهن را برای خود انتخاب کنید. بندهای باریک و دست بندهای چرم، برای مچ های لاغر مناسب هستند. در حالی که دستبندهای پهن تر استیل برای مچ های بزرگتر مناسب می باشند. همچنین اگر مچ دست بزرگی دارید، از ساعت هایی با طرح های شلوغ تر و جزئیات بیشتر استفاده کنید.