چگونه به ایکس باکس سری ایکس و اس موس و کیبورد متصل کنیم؟

چگونه به ایکس باکس سری ایکس و اس موس و کیبورد متصل کنیم؟

نحوه اتصال موس و کیبورد به XBOX Series X / S

اگر تجربه بازی با کامپیوتر و PC را داشته باشید، حتما متوجه شده‌اید که در بعضی بازی ها مخصوصا شوتر اول شخص، کنترل بر روی بازی راحت‌تر است. شاید اصلی ترین دلیل استفاده از موس و کیبورد برای انجام بازی این است که به گیمر ابتکار عمل و به نوعی آزادی بیشتری می‌دهد.
این در حالی است که کنسول های بازی به صورت انحصاری دست به تولید کنترلرهای مخصوص برای دستگاه خود می‌زنند و شما به ناچار از همان کنترلر استفاده می‌کنید.
اگر شما از کنسول بازی ایکس باکس سری اس و ایکس استفاده می‌کنید باید این نوید را به شما بدهیم که امکان اتصال موس و کیبورد به دستگاه وجود دارد.

چگونه موس یا کیبورد را به ایکس باکس سری اس/ایکس متصل کنیم؟

جواب این سوال بسیار راحت است. برای وصل کردن موس و کیبورد به کنسول XBOX X|S Series تنها کافیست کانکتور USB آن را به درگاه USB کنسول متصل کنید. اگر موس یا کیبورد شما به صورت بی سیم است باید دانگل آن را به کنسول متصل کنید. بعد از اتصال نیازی به اقدام دیگری نیست و می‌توانید از آن استفاده کنید.

چه کیبورد و موس برای ایکس باکس سری ایکس/اس مناسب است؟

نیازی به خرید کیبورد و ماوس اختصاصی نیست. می توان گفت کنسول XBOX X/S Series با عموم کیبورد ها و ماوس‌های بازار سازگار است. می‌توانید به راحتی کیبورد و ماوس سیمی و بی سیم (دانگل دار) را به آن متصل کنید. فقط اگر موس و کیبورد همزمان از یک دانگل استفاده کنند ممکن است مشکلاتی در مورد نحوه پاسخگویی به ورودی داشته باشد. بهترین گزینه ماوس و کیبورد گیمینگ با Transmitter مجزا است.
توجه داشته باشید که ایکس باکس سری اس و ایکس بلوتوث ندارند و در صورتی که ماوس یا کیبورد به صورت بلوتوثی و مستقیم قابلیت اتصال داشته باشد؛ نمی توانید آن را به کنسول متصل کنید. به همین دلیل اگر قصد استفاده از موس یا کیبورد برای اتصال به ایکس باکس سری اس/ایکس دارید دقت کنید مدل سیمی با کانکتور USB یا با دانگل USB مناسب هستند.

چه بازی هایی از ایکس باکس با موس و کیبورد سازگاری دارند؟

مورد با اهمیت دیگر اینکه با وجود پشتیبانی از موس و کیبورد توسط کنسول، اما ممکن است همه بازی ها با موس و کیبورد سازگاری نداشته باشند و مجبور به استفاده از دسته بازی شوید. بازی های آنلاین ممکن است با کیبورد و موس سازگاری نداشته باشند. اگر برای بازی های آنلاین به سراغ این دستگاه ها می روید حتما از قبل مطمئن شوید بازی مورد علاقه‌تان از موس و کیبورد در حالت آنلاین پشتیبانی می کند.
مثلا بازی Call Of Duty Warzone و Fortnite پشتیبانی می کند اما بازی Battlefield 4 ، BattleField V و Red Dead Redemption 2 در حالت آنلاین پشتیبانی نمی کند.
در ادامه سعی می‌کنیم چند ماوس و کیبورد گیمینگ به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

بهترین موس گیمینگ برای ایکس باکس چیست؟

موس سیمی گیمینگ میشن Meetion MT-GM80
موس میشن GM80 یکی از موس های خوب برند میشن است که طراحی زیبا و هیجان انگیزی دارد. نورپردازی RGB دارد و با یک پیچ تنظیم می توانید صفحه های تشکیل دهنده پوسته موس را تنظیم کنید تا به حالت راحت برای کف دست خود برسید. حساسیت این موس تا 4000dpi قابلیت تنظیم دارد و دارای 6+1 کلید است.

موس سیمی گیمینگ شیائومی Xiaomi YXSB01YM
موس گیمینگ شیائومی با حداکثر حساسیت 6200dpi دارای 5 کلید است. این موس همچنین دارای نورپردازی است. حساسیت آن در 5 اندازه 400Dpi /800Dpi / 1600Dpi / 3200Dpi/ 6200Dpi قابل تنظیم است تا با توجه به کاربری مورد نیاز خود آن را تنظیم کنید. سنسور زیرین موس از نوع اپتیکال است. کلید اسکرول آن نیز بسیار دقیق است و 24 شبکه در هر چرخش می رسد.

موس سیمی گیمینگ T-Dagger Vale T-TGM309
موس TGM309 دارای 9 کلید قابل برنامه ریزی است. حداکثر حساسیت این موس به 16000dpi می رسد که عدد بالایی است و توسط نشانگر روی موس نمایش داده می شود. روی موس بک لایت RGB کار شده که در زیبایی آن موثر بوده است.

بهترین کیبورد گیمینگ برای Xbox چیست؟

کیبورد سیمی گیمینگ میشن Meetion MT-MK20
کیبورد میشن MK20 یکی از کیبوردهای گیمینگ میشن که مکانیکال است و دارای کلیدهای مکانیکی از نوع آبی می باشد. این کیبورد دارای 10 حالت Gaming Mode است که دو حالت از آن ها قابلیت شخصی سازی دارند. نورپردازی RGB با حالت های مختلف در کنار استفاده از متریل فلزی کامل کننده ویژگی های ظاهری این کیبورد است. تمام کلیدها دارای خاصیت Anti Ghosting هستند.

کیبورد گیمینگ لنوو Lenovo Think TK200 Think Plus
کیبورد لنوو TK200 مکانیکال است. کلید های مکانیکی به کار رفته در این کیبورد از نوع آبی می باشد. طراحی آن ارگونومیک است و نورپردازی بک لایت دارد. پنل کیبورد از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است. مانند بسیاری از کیبورد های دیگر کلیدهای میانبر با استفاده از کلید Fn در دسترس قرار می گیرند.

کیبورد سیمی گیمینگ میشن Meetion MT-MK600RD
کیبورد گیمینگ میشن Mk600Rd از نوع مکانیکال است. کلیدهای مکانیکی آن از نوع قرمز برند OUTEMU است که برای گیمینگ مناسب است. مجموعا 104/105 کلید دارد و نورپردازی RGB آن چشم نواز است. کلیدهای آن در برابر سایش و رنگ رفتگی مقاوم است. کلیدهای آن دارای خاصیت Anti Ghosting است.

جمع بندی
در نهایت مشخص شد که کنسول ایکس باکس سری اس و ایکس قابلیت اتصال کیبورد و موس را دارد. روش اتصال آن ها هم ساده است و کافیست تا کانکتور USB موس یا کیبورد را به کنسول متصل کنید. کیبورد و موس شما آماده استفاده است.
باید در نظر داشته باشید که ممکن است بازی مورد نظر شما با کیبورد و موس سازگاری نداشته باشد. همچنین موس و کیبورد بلوتوثی که دانگل USB ندارند امکان اتصال به ایکس باکس سری ایکس/اس ندارد.