راه های جلوگیری از گره خوردن هندزفری

راه های جلوگیری از گره خوردن هندزفری

چه کار کنیم که هندزفری سیمی گره نخورد؟

گره خوردن و در هم پیچیده شدن سیم‌های هندزفری سیمی جزو عذاب آورترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر شخص پیش آید. اگر تا به حال هندزفری خود را درون جیب یا کیف خود قرار داده باشید، ممکن است پس از برداشتن دوباره آن شاهد گره خوردن سیم‌های آن شده باشید. با ما همراه باشید تا یکبار برای همیشه این مشکل را حل کنید.

راه‌های جلوگیری از گره خوردن هندزفری

هندزفری خود را در یک جعبه یا کیف کوچک نگهداری کنید. اگر کیفی برای نگهداری ندارید، آنها را در یک کیسه کوچک در کیف دستی یا کوله پشتی خود قرار دهید تا از گره خوردن و آسیب دیدن هندزفری خود جلوگیری کنید. دفعه بعد که از آنها استفاده می کنید، سیم به جای درهم پیچیده شدن راحت باز می‌شوند.

- برای جمع کردن سیم‌های هندزفری هر یک از انتهای آن را بگیرید. از قسمت گوشی‌های هدفون شروع کرده و آن را دور سه انگشت خود بپیچید اگر دست های کوچکتری دارید از چهار انگشت برای این کار استفاده کنید. وقتی حدود 7 سانتی متر از هندزفری باقی مانده بود، پیچیدن را متوقف کنید. قسمت پیچیده شده را با دقت از انگشت‌های خود خارج کرده و مطمئن شوید که از هم جدا نشود.
طول باقیمانده سیم را به دور وسط سیم‌های پیچیده شده بپیچید. در انتها آن را درون کیف کوچک یا جعبه کوچکی قرار دهید.

- می‌توانید دو سر هندزفری خود را گرفته و روی هم قرار دهید. دوباره دو سر آن را روی هم قرار دهید. اینکار را تا جایی تکرار کنید که هندزفری تان به اندازه یک خط کش کوچک شود حدود 7 سانتی متر. در انتها دو دور سری اتصال هندزفری را دور سیم تا شده بپیچید و درون کیف لوازم جانبی خود قرار دهید.

- یک شی مانند مداد، برس مو و لوله خودکار پیدا کنید.
در مرحله بعد، سیم هدفون را دور آن بپیچید تا از گره خوردن آن در زمانی که از آن استفاده نمی کنید جلوگیری کنید. در نهایت، جک هدفون را در حلقه نهایی قرار دهید تا به درستی در جای خود محکم شود البته آن را خیلی محکم نکنید تا برای بتوانید بعدا به راحتی آن را جدا کنید.

- به سادگی هدفون خود را دور موبایل خود بپیچید و سپس انتهای سیم هدفون را در حلقه نهایی قرار دهید تا مطمئن شوید که به خودی خود باز نمی شود.

برای جلوگیری از گره خوردن سیم‌های هندزفری راه‌ کار‌های دیگری نیز وجود دارد. که در بیشتر آن‌ها پس از جمع کردن سیم هندزفری نیاز است آن را درون کیفی قرار دهید. می‌توانید برای این کار از کیف لوازم جانبی مک دودو استفاده کنید.