چرا اگر از پاوربانک استفاده نکنیم هم باتری آن خالی می شود؟

چرا اگر از پاوربانک استفاده نکنیم هم باتری آن خالی می شود؟

چرا اگر از پاوربانک استفاده نکنیم باتری آن خالی می شود؟

گاهی شما می خواهید از یک پاوربانک که قبلا شارژ آن را پر کرده اید استفاده کنید ولی وقتی دستگاه خود را به پاوربانک متصل می کنید می بینید که پاوربانک شارژ نداشته و یا شارژ آن بسیار کم است. ما در این مقاله سعی داریم علت این اتفاق را توضیح داده و روش های جلوگیری از این اتفاق را برای شما شرح دهیم.

به طور کلی عدم استفاده طولانی مدت از پاوربانک باعث آسیب به قطعات داخلی آن می شود. هر چقدر شما از پاوربانک خود استفاده نکنید میزان از دست رفتن انرژی ذخیره شدن در پاوربانک بیشتر خواهد بود. هنگامی که شما از پاوربانک استفاده نکرده و شارژ داخلی آن تخلیه می شود، این مسئله باعث اکسید شدن باتری شده و همین امر موجب آسیب دیدن و کم شدن ظرفیت باتری پاوربانک می شود. برای حفظ سلامت باتری ها نیاز است هر چند وقت یکبار انرژی ذخیره شده داخل پاوربانک خالی و پر شود.
زمانی که از پاوربانک استفاده نمی کنید باید چند نکته را رعایت کنید. اول آنکه پاوربانک خود را از برندهای معتبر تهیه کنید و از خرید پاوربانک های فیک و غیر اصل پرهیز کنید. دوم آنکه اگر از پاوربانک استفاده نمی کنید آن را دور از رطوبت و دمای بالا نگهداری کنید.

اما استفاده نادرست از پاوربانک ها نیز می تواند علت خرابی و کم شدن ظرفیت آن بشود. شما باید برای شارژ پاور بانک خود از کابل و آداپتور اصلی و سازگار با توان و شدت جریان آن استفاده کنید. در صورت خالی نشدن شارژ پاور بانک تا حد امکان آن را به شارژ متصل نکنید. بعد از پر شدن شارژ پاوربانک آن را از برق جدا کرده و نگذارید به منبع برق متصل بماند؛ چون این امر باعث ایجاد جریان بیش از حد به باتری پاور بانک شده و به آن آسیب خواهد زد. بهتر است برای شارژ کردن باتری پاوربانک از برق شهری (پریز های برق) استفاده کرده و تا حد ممکن از لپ تاپ ها و کامپیوترها برای شارژ کردن باتری پاور بانک استفاده نکنید.

هنگامی که پاور بانک خود را به شارژ متصل کرده اید از آن به هیچ عنوان استفاده نکنید؛ چون این کار باعث ایجاد آسیب شدید به پاور بانک خواهد شد.
از استفاده پاوربانک در دمای بسیار پایین (صفر و زیر صفر درجه) و دمای بالا (45 تا 50 درجه) و قرار دادن آن زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید؛ و نکته آخر اینکه نگذارید به پاوربانک شما فشار و یا ضربه وارد شود و پاوربانک ها را از تماس با آب و رطوبت دور نگه دارید.
اما به طور کلی خالی شدن باتری پاوربانک ها در صورت عدم استفاده از آن به دو عامل کیفیت و زمان استفاده نشدن پاوربانک بستگی دارد.

کیفیت: این موضوع که در صورت عدم استفاده از پاوربانک شارژ آن خالی می شود به کیفیت ساخت و قطعات استفاده شده در آن برمیگردد. کیفیت ساخت در سرعت تخلیه انرژی ذخیره شده در پاوربانک ها نیز تاثیر گذار است. زمان تخلیه انرژی در پاوربانک های دارای کیفیت بالا و برند معتبر گاها تا چندین ماه طول می کشد؛ اما این زمان در پاوربانک های کیفیت پایین بسیار کمتر خواهد بود. پس توصیه ما به شما استفاده از پاوربانک های با برند معتبر است.

زمان استفاده نشدن: خالی شدن باتری در صورت استفاده نشدن تقریبا یک امر طبیعی بین محصولات دارای باتری می باشد؛ اما این مدت زمان متناسب با کیفیت باتری ممکن است تغییر کند. یک پاوربانک با کیفیت، می تواند در صورت استفاده نشدن در چند ماه انرژی خود را از دست نداده و باتری آن خالی نشود. البته باتری های لیتیومی به گونه ای ساخته شده اند که پس از شش ماه استفاده نشدن شروع به تخلیه انرژی ذخیره شده در خود می کنند. در بعضی پاوربانک ها در صورت استفاده نشدن در طولانی مدت علاوه بر از دست دادن انرژی ذخیره شده در خود، ظرفیت باتری خود را نیز از دست می دهند. توصیه تیم مسترکالا به شما، شارژ و استفاده حداقل یک بار در ماه از پاوربانک می باشد. این کار باعث می شود که انرژی ذخیره شده باتری خالی نشده و پاور بانک شما دچار صدمه و خرابی و از دست دادن مقداری از ظرفیت خود نشود.

به طور کل شما باید محافظت و نگهداری های لازم را برای حفظ سلامت پاوربانک انجام دهید تا دچار خرابی و یا خالی شدن شارژ نشود. همچنین اگر می‌خواهید بدانید که آیا پاوربانک نیاز به شارژ اولیه دارد یا خیر می‌توانید این مطلب را نیز بخوانید.

نکته آخر در صورت خرابی و احساس مشکل در پاوربانک خود، به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید. چون پاوربانک ها خراب شده مستعد آتش گرفتن و در نتیجه آسیب به شما خواهند بود. بعلاوه در دفع این پاوربانک ها نیز دقت کافی را داشته باشید و آن ها را در سطل زباله های عادی رها نکنید و آن ها را به مراکز بازیافت تحویل دهید.