چرا اینترنت وصل است اما هیچ صفحه ای باز نمی شود؟

چرا اینترنت وصل است اما هیچ صفحه ای باز نمی شود؟

چرا هیچ صفحه ای در مرورگر باز نمی شود؟

امروزه به دلیل وضعیت اینترنت ما مجبور هستیم همواره بین اینترنت ثابت و موبایل جابجا شویم یا از نرم‌افزارهای تغییر آیپی مختلفی استفاده کنیم تا بتوانیم به سایت‌های مختلف دسترسی داشته باشیم. برای برخی سایت‌ها که نیز می‌توان از دی ان اس استفاده کرد و وارد آن شد. اما مشکل اساسی آن جایی نمایان می‌شود که سیستم‌عامل و مرورگرهای ما هرکدام تنظیماتی مربوط به DNS و VPN را بصورت جداگانه هم دارند.
در نتیجه ممکن است گاها به این مشکل بربخوریم که روی یک دستگاه خاص اینترنت ما متصل به وای فای یا LAN بشود اما هیچ صفحه‌ای باز نشود. در این مطلب قرار است تمامی مواردی که ممکن است دلیل این مشکل باشد را باهم بررسی کنیم و پس از آن راه‌حل‌های هرکدام را نیز به شما بگوییم.

علت مشکلات:
1- خاموش نکردن VPN
یکی از عمده مشکلاتی که ممکن است در استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آیپی پیش بیاید این است که پس از استفاده آن‌را خاموش نکنید. ممکن است در صورتی که اینکار را انجام دهید پورت‌های وی‌پی‌ان روی ویندوز ست شوند نرم‌افزار رابط آن که برای اتصال به سرور به شما کمک می‌کند، باز نباشد. در نتیجه اینترنت شما وصل خواهد شد اما هیچ سایتی باز نمی‌شود.
2- مشکل در DNS مرورگر
ممکن است دی‌ان‌اسی که از طریق یک نرم‌افزار ست کرده‌اید روی مرورگر باقی مانده باشد یا یک نرم‌افزار خاص برای تغییر آیپی شما از دی ان اس استفاده کرده باشد که در صورتی که بصورت خودکار آن را پس از خاموش کردن حذف نکند، دی ان اس روی مرورگر باقی می‌ماند و دیگر امکان اتصال به اینترنت را ندارید.

3- مشکل در DNS ویندوز یا مک
دقیقا همان مشکلی که ممکن است برای شما از طریق DNS مرورگر پیش بیاید برای سیستم‌عامل هم ممکن است که تنظیمات دی‌ان‌اس روی سیستم شما ست شده باشد و راه اتصال شما به اینترنت را بسته باشد.
4- از کار افتادن سرور VPN یا DNS
ممکن است شما تنظیمات را به درستی انجام داده باشید اما دی‌ان‌اس مورد نظر یا وی‌پی‌انی که استفاده می‌کنید از کار افتاده باشد و سرور آن دیگر پاسخگویی نداشته باشد. قطعا شما در اینباره نمی‌توانید کاری انجام دهید.
5- اشتباه وارد کردن تنظیمات DNS یا VPN
تنظیمات و مشخصات DNS یا VPN خود را دوباره چک کنید که دقیق باشد.
مشکلاتی که در بالا ذکر کردیم رایج‌ترین مشکلاتی است که ممکن است برای شما پیش بیاید. اگر شما هم به این مشکل برخورده‌اید که اینترنت شما کاملا متصل و سالم است و می‌توانید به راحتی با دستگاه‌های دیگر متصل شوید اما با یک دستگاه خاص (موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر و…) نمی‌توانید هیچ صفحه‌ای را باز کنید، راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید.

حل مشکل باز نشدن اینترنت در موبایل

1- تنظیمات internet setting
تنظیمات اینترنت در کنترل پنل ویندوز را بررسی کنید. برای اینکه بتوانید این موارد را بررسی کنید ابتدا وارد Control Panel شوید. سپس وارد internet options شده و پس از آن وارد تب Connection شوید. حالا LAN Setting را باز کرده و سپس تمام تیک‌ها را بردارید و سپس OK را در تمام پنجره‌ها بزنید و بررسی کنید که اینترنت شما باز می‌شود یا خیر.
2- تنظیمات DNS در کروم و مرورگرهای دیگر
برای اینکه بررسی کنید تنظیمات DNS در مرورگر شما به چه صورتی است، ابتدا مرورگر خود را باز کنید و سه نقطه بالا سمت راست را انتخاب و وارد Settings شوید.
حالا که تنظیمات مرورگر باز شد از منوی کناری Privacy and Security را انتخاب کنید. حالا Security را باز کرده و در زیرمنوی Advanced گزینه Use Secure DNS را خاموش کنید.
پس از آن تنظیمات را ببندید و به وبگردی خود بپردازید.

3- تنظیمات DNS ارائه‌دهنده اینترنت
بعضی از سرویس‌دهنده‌ها اخیرا در برخی مناطق نیازمند این هستند که همیشه برای اتصال دی‌ان‌اس تنظیم کنید. در این حالت باید با سرویس‌دهنده خود تماس بگیرید و دی‌ان‌اس مربوط را دریافت کنید.
4- تنظیمات DNS مودم
ممکن است شما امکان استفاده از DNS یا VPN را روی مودم داشته باشید و در تنظیمات یکی از آن‌ها را فعال کرده باشید. برای اینکار وارد تنظیمات مودم شوید و بخش DNS و VPN را بررسی کنید و آن‌را خاموش کنید.
5- ریستارت کردن سیستم
همه ما یک فامیل داریم که هر مشکل کامپیوتری یا موبایلی داریم با او تماس می‌گیریم. (شاید هم خودمان همان شخصیت فامیل باشیم). همیشه پس از هزاران راه‌‌حلی که به شما می‌دهد در نهایت می‌گوید که یکبار سیستم را ریستارت کنید. پس از این راه را در نهایت انجام دهید.