راهنمای خرید درایو نوری اکسترنال

راهنمای خرید درایو نوری اکسترنال

بهترین درایو نوری برای خرید چیست؟

درایو نوری چیست؟
درایو نوری یا دیسک گردان نوری در واقع دستگاهی است که با استفاده از امواج الکترومغناطیسی یا نور لیزر برای خواندن و یا نوشتن اطلاعات برروی دیسک های CD و DVD استفاده می شود.این دستگاه ها همچنان قادر هستند که اطلاعات را بر روی سی دی ها و دی وی دی ها ی خاص پاک کنند و مجددا بر روی آن اطلاعات جدید قرار دهند.
امروزه دیسک های نوری یکی از دستگاه های پخش خانگی ، پخش های داخل خودرو و سیستم های کامپیوتری و... است. همچنین درایو های نوری به صورت خارجی و اکسترنال قابل دسترسی نیز هستند.
این درایو های نوری دارای دو دسته نیز هستند یکی درایو نوری اینترنال و دیگری درایو نوری اکسترنال است که در اینجا قرار است در مورد درایو استرنال و نکاتی که در خرید این درایو باید توجه داشته باشیم با شما صحبت کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دی وی دی رایتر اکسترنال چیست؟
درایو نوری اکسترنال Optical drive external همانطور که از نامش پیداست یک درایوی نیست که در داخل دستگاه قرار بگیرد از این درایو ما می توانیم به صورتی خارجی در سیستم استفاده کنیم.اتصال درایو اکسترنال به لپ تاپ و پی سی ها بسیار راحت و آسان است. شما با استفاده از یک کابل USB به راحتی می توانید درایو نوری اکسترنال را به لپ تاپ و کامیپوتر خود متصل نمایید. بعد از متصل شدن به سیستم سریع شناسایی می شود و شما به راحتی می توانید اطلاعات خود را درون سی دی و دی وی دی خود قرار دهید.

ویژگی های درایو نوری اکسترنال

راهنمای خرید دی وی دی رایتر اکسترنال

حالا که با دی وی دی رایتر اکسترنال آشنا شدید بهتر است قبل از خرید این درایو نوری به چند نکته قبل از خرید دقت نمایید.

1- سرعت
اولین چیزی که باید در خرید دی وی دی رایتر اکسترنال دقت کنیم سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در درایو DVD است. امروزه درایورهای دی وی دی خارجی و یا درایو های سی دی از پورت USB پشتیبانی می کند. سرعت خواندن USB3.0 از USB2.0 بیشتر خواهد بود. سعی کنید درایو دی وی دی رایتر ی را انتخاب کنید که از پورت USB3.0 پشتیبانی کند.

2- سازگاری
یکی دیگر از نکاتی باید در هنگام خرید توجه داشته باشیم این است که درایو نوری اکسترنال باید با سیستم عامل های مک و ویندوز سازگاری داشته باشد.

3- اندازه
از دیگر موارد قابل توجه به خرید DVD رایتر های اکسترنال اندازه آن است. اگر اندازه دی وی دی رایتر شما بزرگ باشد حمل آن برای شما سخت خواهد بود و شما می توانید فقط در محیط منزل از آن استفاده کنید. سعی کنید دی وی دی رایتری را انتخاب کنید که از نظر اندازه کوچک و وزن کمتری داشته باشد تا بتوانید آن را به راحتی در همه جا با خود حمل کنید.

4- سر و صدا
اگر سر و صدا دی وی دی رایتر در هنگام خواندن و نوشتن اطلاعات شما را ناراحت می کند بهتر است دی وی دی اریتر اکسترنالی را انتخاب کنید که دارای فناوری کاهش نویز است.

5- کیفیت
یکی از نکاتی که باید توجه داشته باشیم در زمان خرید دی وی دی نوری اکسترنال کیفیت آن است. برخی از درایو های نوری اکسترنال شکننده هستند که باید با احتیاط با آن برخورد کرد. بسیار از dvd رایتر ها از جنس پلاستیک ساخته شده اند. سعی کنید دی وی دی رایتری را انتخاب کنید که از پلاستیک مقاوم و باکیفیت خوبی ساخته شده باشد.

بهترین برندهای دی وی دی رایتر اکسترنال

جمع بندی
درایو نوری اکسترنال یک درایو خارجی است که می توانیم آن را به همه سیستم عامل ها اتصال کنیم و به راحتی داده ها و اطلاعات را پاک کنیم و یا مجددا اطلاعات در DVD قرار دهیم. در اینجا ما چند نکته در هنگام خرید دی وی رایتر های اکسترنال اشاره کردیم که شما برحسب نوع برند و مدل های مختلف می توانید یکی از درایو های نوری اکسترنال را در سبد کالایی خود قرار دهید.