10 کتاب برتر سال 2022

10 کتاب برتر سال 2022

پرفروش ترین کتاب های سال 2022

در سال 2022 نویسندگان مشهور زیادی کتاب جدید خود را منتشر کردند اما در کنار این اسامی بزرگ نویسندگان جوانی نیز رمان‌های هیجان انگیز نوشتند و توانستند نام کتاب‌هاشان را در میان بهترین کتاب‌های سال قرار دهند. قطعا پیدا کردن بهترین کتاب‌های سال 2022 در میان هزاران کتابی که در این سال منتشر شده کار آسانی نیست، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله 10 کتاب برتر سال 2022 را به شما معرفی خواهیم کرد.
به یاد داشته باشید هر چند مطالعه کردن روزانه امر بسیار مهمی است اما اگر قصد دارید در شب این کار را استفاده کنید، در زیر نور مناسب این کار را انجام دهید در غیر این صورت ممکن است آسیب‌های بسیار جدی به چشم شما برسد. بهترین راه حل برای مطالعه در شب استفاده از چراغ مطالعه است.

ده کتاب برتر سال 2022

ما تمامش می‌کنیم (It Ends With Us)
این کتاب را کالین هور (Colleen Hoover) نوشته است، اگر به دنبال یک کتاب عاشقانه معاصر هستید این کتاب انتخاب بسیار مناسبی برای شماست.
(ما تمامش می‌کنیم) در مورد زنی به نام لیلی است که با جراح مغر و اعصاب به نام رایل آشنا می‌شود. به نظر می‌رسد همه چیز خوب پیش می‌رود تا زمانی که گذشته‌ی این زوج، آینده آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
این کتاب کالین به عنوان یکی از بهترین رمان‌های چند سال اخیر او به حساب می‌آید و در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 2022 آمازون و نیویورک تایمز قرار قرار گرفته است.

چرا هیچ کس قبلا به من نگفته بود؟ (Why Has Nobody Told Me This Before)
اگر در سال 2023 به دنبال این هستید که بر روی پیشرفت شخصی خود کار کنیدتا بتوانید در برابر سختی‌ها مقاوم باشید، قطعا خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
این کتاب را روانشناس بالینی جولی اسمیث (Julie Smith) که در زمان دوران کرونا ویدیوهایی با مزمون خودسازی در اینستاگرامش منتشر می‌کرد و این گونه به شهرت رسید، نوشته است.
در حقیقت جولی در این کتاب توضیح می‌دهد که سلامت روان شما به اندازه سلامت جسمیتان اهمیت بسیار زیادی دارد، او با راهنمایی‌های همدلانه و استراتژی‌های ثابت شده به شما کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از نحوه عملکرد ذهنتان داشته باشید.

جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند (Where the Crawdads Sing)
اگر علاقه‌مند به خواندن رمان‌های معمایی هستید، قطعا این کتاب یکی از شاهکارهایی است که خواندن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب مشهور را دلیا اونز (Delia Owens) نوشته است. این کتاب در مورد دختری ترد شده توسط خانواده‌اش به نام کیا کلارک است، این دختر با پدرش در جنگل زندگی می‌کند، به دلیل رابطه بسیار خوبی که این دختر با طبیعت دارد، روستاییان به او لقب دختر مردابی می‌دهند، هر چند او با بقیه هم سن و سال‌هایش متفاوت است اما همه چیز به نظر آرام می‌رسد تا زمانی که پسر مشهور شهر کشته می‌شود و با این اتفاق همه چیز برای کیا کلارک تغییر می‌کند.

عادت‌های اتمی (Atomic Habits)
اگر هر روز با خودتان فکر می‌کنید که عادت‌های روزانه‌یتان را تغییر بدهید اما نمی‌توانید این کار را انجام دهید، قطعا این کتاب را مطالعه کنید.
مهم نیست هدفتان چیست، کتاب عادت‌های اتمی به شما کمک می‌کند هر روز یک قدم به هدفتان نزدیک‌تر شوید. جیمز کلیر (James Clear) یکی از متخصصان برجسته جهان در زمینه شکل‌گیری عادت است و در این کتاب استراتژی‌های عملی را نشان می‌دهد، همچنین دقیقاً به شما می‌آموزد چگونه عادت‌های خوب ایجاد کنید، عادت‌های بد را ترک کنید و بر رفتارهای کوچکی که منجر به نتایج قابل‌توجهی می‌شود، تسلط پیدا کنید.
کتاب عادات اتمی طرز تفکر شما در مورد پیشرفت و موفقیت را تغییر می‌دهد و ابزارها و استراتژی‌هایی را که برای تغییر عادات خود نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد - چه تیمی باشید که به دنبال قهرمانی است، چه سازمانی که امیدوار است یک صنعت را دوباره تعریف کند، یا صرفا فردی که مایل به ترک سیگار، کاهش وزن، کاهش استرس یا رسیدن به هر هدف دیگری است.
به دلیل عملی بودن تمرینات کتاب، نام آن در لیست ده کتاب برتر سال 2022 قرار گرفته است.

هفت شوهر اولین هوگو (The Seven Husbands of Evelyn Hugo)
اگر به دنبال خواندن یک کتاب مفرح به هنگام خوابیدن هستید، این کتاب انتخاب بسیار مناسبی برای شماست.
در این کتاب اولین هوگو، نماد سالخورده و منزوی فیلم هالیوودسرانجام حاضر شده است تا حقیقت زندگی پر زرق و برق و رسوایی خود را بگوید. اما برای تعریف کردن این داستان خبرنگار تازه کار مونیک گرانت را انتخاب می‌کند.
مونیک نویسنده‌ای است که به تازگی از شوهرش جدا شده و از طرفی به نظر می‌رسد زندگی حرفه‌ایش به جایی نمی‌رسد، با اینکه نمی‌دادند چرا اولین او را برای این کار انتخاب کرده است اما به دنبال اثبات خودش از طریق این داستان است.
نویسنده این کتاب تیلور جنکینز رید (Taylor Jenkins Reid) شما را به سفری مسحور کننده‌ در قلب هالیود می‌برد و واقعیت‌های خشن آن را به شما نشان می‌دهد.

عشق زشت (Ugly Love)
کتاب‌های عاشقانه همیشه طرفداران خاص خود را دارند، اگر شما هم طرفداران این گونه کتاب‌ها هستید، قطعا این کتاب برای شما جذاب خواهد بود. این کتاب نیز یکی دیگر از کتاب‌های کالین هور (Colleen Hoover) است که در لیست ده کتاب برتر سال 2022 قرار دارد.
این کتاب در مورد تیت کالینز (Tate Collins) که با خلبان هواپیما مایلز آرچر (Miles Archer) آشنا می‌شود. تنها چیزی که میان این دو زوج وجود دارد کشش است، حتی کالینز متوجه شده که در نگاه اول نیز عاشق این خلبان نشده است اما کشش رابطه این دو را به یکدیگر هر روز نزدیک‌تر می‌کند.
پس از اینکه این زوج کمی با یکدیگر وقت می‌گذارند متوجه می‌شوند هر دو خواسته‌های یکسان دارند و آن نیز ارتباط بدون آینده و شکل گرفتن عشق است. البته این اول کار است وقتی این دو زوج به یکدیگر نزدیک می‌شوند، کم کم متوجه می‌شوند که از عهده رابطه بدون عشق برنمی‌آیند.
ما شما را خواندن این کتاب رمانتیک که در لیست ده کتاب برتر سال 2022 قرار گرفته است دعوت می‌کنیم.

عاشقان کتاب (Book Lovers)
یک داستان عاشقانه و پر از لحظات شیرین را با این کتاب تجربه خواهید کرد. اگر به دنبال خواندن کتابی شاد هستید، قطعا خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب توسط امیلی هنری Emily Henry نوشته است.
نورا استفان (Nora Stephens) عاشق کتاب است، او تقریبا تمام کتاب‌ها را خوانده است. اما او به خوبی می‌داند که مانند شخصیت‌های رمان‌هایی که خوانده نیست او شجاع و دلیر یا زیبا و رویایی نیست. در واقع، تنها افرادی که نورا برای آنها قهرمان است، مشتریانش هستند، که برای آنها معاملات بزرگی را به عنوان یک کارگزار ادبی انجام می‌دهد، و خواهر کوچک محبوبش لیبی است. اما همه این اتفاقات با سفر او به همراه خواهر کوچکش به کارولینای شمالی تغییر می‌کند.

چه اتفاقی برای بنت‌ها افتاد؟ (What Happened to the Bennetts)
اگر علاقه‌مند به رمان‌های جنایی و انتقامی هستید، قطعا این کتاب، انتخاب بسیار مناسبی برای شماست. جیسون بنت یک پدر حومه شهر است که کارگاه خصوصی است، اما یک شب، زندگی او تغییری وحشتناک پیدا می کند. او پس از بازی لاکراس (این بازی شبیه به چوگان است) دخترش در حال رانندگی به خانه است که یک وانت بار شروع به تعقیب آن‌ها در قسمت تاریک جاده می‌کند. ناگهان دو مرد از وانت می‌پرند و اسلحه کشی می‌کنند و این اتفاق تمام زندگی خانوادگی جیسون را تغییر می‌دهد.
پس از آن شب وحشتناک، اف بی آی ( FBI) جیسون و خانواده‌اش را ملاقات می‌کنند. ماموران به آنها می‌گویند که دزدان خودرو اعضای یک سازمان خطرناک قاچاق مواد مخدر بودند - و اکنون جیسون و خانواده اش در تیررس آنها هستند. ماموران به بنت‌ها توصیه می کنند که فورا وارد برنامه حفاظت از شاهدان شوند و آنها چاره ای جز موافقت ندارند.
اما این برنامه برای محافظت از مخبران جنایتکار طراحی شده است، نه خانواده‌های مطیع قانون. بنت‌ها در یک زندگی ناآشنا به دام افتاده‌اند، شروع به از هم پاشیدن می‌کنند. سپس جیسون حقیقت تکان دهنده‌ای را می‌آموزد و متوجه می‌شود که باید اوضاع را به دست خود بگیرد.

پیشنهادی از طرف یک جنتلمن (An Offer From a Gentleman)
اگر علاقه‌مند به سریال بریجرتون هستید، این کتاب را که سومین کتاب از این مجموعه است را از دست ندهید.
سوفی بکت هرگز تصور نمی کرد که بتواند مخفیانه وارد توپ بالماسکه معروف لیدی بریجرتون شود - یا اینکه "شاهزاده جذاب" آنجا منتظر او باشد! سوفی با وجود اینکه دختر یک ارل است، توسط نامادری تحقیرآمیزش به نقش خدمتکار تنزل یافته است. اما اکنون که در آغوش قوی بندیکت بریجرتون خوش تیپ و ویرانگر در حال رقص است اما افسوس، او می‌داند که تمام افسون‌ها به هنگام نیمه شب به پایان خواهد رسید.
این کتاب رمانتیک نیز یکی دیگر از ده کتاب برتر سال 2022 است که خواندن آن را به علاقه‌مندان کتاب پیشنهاد می‌کنیم.

رز بدو، رز (Run rose run)
این کتاب را دالی پارتون و جیمز پترسون (Dolly Parton, James Patterson) را نوشته شده است. اگر علاقه‌مند به داستان‌های انگیزشی و واقعی یکی از محبوب‌ترین سوپراستارهای آمریکا هستید، قطعا خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

توصیه‌هایی برای کتاب‌خوان‌ها
کتاب‌خوانی یک صفت برجسته است که هر روز باید آن را از خودتان تقویت کنید. برخی از نکاتی که به هنگام کتاب خواندن باید به آن توجه کنید، عبارت است از:


می‌توانید برای خرید بهترین چراغ‌ مطالعه مقاله راهنمای خرید چراغ مطالعه را بخوانید.