Qi2 نسل بعدی استاندارد شارژ وایرلس بر اساس MagSafe اپل رونمایی شد

Qi2 نسل بعدی استاندارد شارژ وایرلس بر اساس MagSafe اپل رونمایی شد

نسل دوم استاندارد Qi شارژ وایرلس بر اساس مگ سیف معرفی شد

انتظار می رود گوشی ها و شارژرهای دارای گواهی Qi2 اواخر سال 2023 وارد بازار شوند. این استاندارد تحولی جدید در شارژرها و گوشی هایی ایجاد می کند که اپل نیستند اما به سبک مگ سیف شارژ می شوند.
امسال استاندارد جهانی شارژ بیسیم Qi، به روزرسانی بزرگی تحت عنوان Qi2 را دریافت خواهد کرد. به تازگی کنسرسیوم برق بی سیم WPC در رویداد CES 2023 از نسل جدید استاندارد بین المللی شارژ بی سیم، که بر اساس فناوری MagSafe اپل پایه ریزی شده؛ رونمایی کرده است. گواهی Qi2 حول یک تکنولوژی شارژ مگنتی توسعه داده شده است تا شارژ وایرلس سریع تر و کارآمدتری ارائه دهد. انتظار می رود گوشی ها و شارژرهای دارای گواهی Qi2 در اواخر 2023 وارد بازار شوند.

Qi2 بر اساس استاندارد شارژ مگ سیف اپل ساخته شده است

تکنولوژی شارژ مگ سیف اپل بسیار جالب بوده اما محدود به اکوسیستم اپل است. این تکنولوژی با استقبال زیادی مواجه شده است. با توجه به اینکه فناوری جدید تبدیل به استاندارد جهانی می شود؛ باید انتظار داشته باشیم در سال 2023 دستگاه های بیشتری از جمله هندزفری های TWS و گوشی های هوشمند اندرویدی شارژ آهنربایی پشتیبانی کنند. مهم تر از همه، شارژرهای Qi2 باید در مقایسه با محصولات مگ سیف اپل مقرون به صرفه تر باشند.

طبق بیانیه WPC، اساس استاندارد جدید Qi2، فناوری MagSafe متعلق به غول تکنولوژی کالیفرنیا است. گفته می شود گواهی Qi 2 در حالی جایگزین Qi می شود که به لطف شارژ مگنتی راه های جدیدی برای شارژ کردن باز می شود که تا پیش از این امکان پذیر نبود. این به آن معناست که همه دستگاه ها و لوازم جانبی دارای استاندارد Qi 2 می توانند مانند دستگاه ها و لوازم جانبی مگ سیف اپل به صورت مگنتی به یکدیگر متصل شوند.

تمام دستگاه هایی که از Qi2 پشتیبانی می کنند دارای خاصیت مگنتی هستند
همچنین WPC بیان می کند که به دلیل بهبود کارایی و تطبیق پذیری Qi2، ما می توانیم منتظر شارژ بیسیم سریع تر روی دستگاه های خاص در کنار ایمنی و طول عمر محصول باشیم.
در حالی که هر گوشی هوشمند با قابلیت شارژ Qi2 می تواند با هر شارژر Qi2 شارژ شود، می توان قدرت های متفاوتی برای دستگاه های مختلف داشته باشیم. اپل به احتمال زیاد همچنان برخی از تکنولوژی و فناوری ها را منحصرا برای محصولات خود حفظ خواهد کرد؛ اما به طور کلی استاندارد Qi 2 باید راه را برای طیف گسترده تر و ارزان تری از دستگاه ها و لوازم جانبی هموار کند.
انتظار می‌رود شارژر و گوشی های Qi2 در تعطیلات 2023 عرضه شوند.