راهنمای خرید آبمیوه گیری

راهنمای خرید آبمیوه گیری

راهنمای خرید بهترین آبمیروه گیری

محبوبیت آبمیوه‌ گیری‌ها در طول سال‌ها افزایش یافته است، زیرا تعداد زیادی از مردم به دنبال اضافه کردن میوه‌ها و سبزیجات تازه به رژیم غذایی خود هستند. اما با وجود چندین مدل متفاوت آبمیوه گیری در بازار، ممکن است برخی از مردم مطمئن نباشند که چگونه آبمیوه گیری را انتخاب کنند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به طور کامل در مورد خرید آبمیوه گیری به شما توضیح دهیم.

چرا آبمیوه تازه این روزها پر طرفدار شده است؟

آب میوه تازه و طبیعی شامل ماده مغذی برای بدن است. از طرفی بسیاری از ما در هضم مواد غذایی اختلالات بسیار زیادی داریم، همین موضوع باعث می‌شود که بدنمان توانایی جذب مواد غذایی از سبزیجات را به طور کامل نداشته باشد. از طرفی آب میوه‌های تازه مستقیماً وارد جریان خون شما می‌شوند و نیازی به گوارش سخت و دشوار آن نیست. البته آب میوه‌های خریداری شده در فروشگاه به دلیل فرآیند پاستوریزه کردن، عملاً هیچ ماده مغذی ندارند به همین دلیل استفاده از ابمیوه گیری که به وسیله آن بتوان آب میوه تازه گرفت اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. آبمیوه گیری به شما امکان می دهد طیف گسترده‌ای از میوه‌ها و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بسیاری از ما هر روز سبزیجات و میوه‌های یکسانی می خوریم یا بدتر از آن، حتی هیچ کدام را به طور منظم نمی‌خوریم! با آبمیوه گیری، می‌توانید از طیف وسیعی از سبزیجات و میوه‌ها لذت ببرید که شاید در حالت عادی خوردن آن برای شما کار بسیار دشورای باشد. لازم به ذکر است که آبمیوه گیری بهترین راه برای مصرف وعده غذایی توصیه شده روزانه از سبزیجات و میوه‌هاست.

پس از مصرف منظم آب سبزیجات تازه فشرده، که به شدت قلیایی هستند، سطح انرژی، هضم و شفافیت ذهنی بهبود یافته، پوست شفاف‌تر و حس کلی سلامتی را تجربه خواهید کرد. برای تجربه حس سبک‌تر، وزنی کمتر و سلامتی بیشتر ما به شما خرید آبمیوه گیری مناسب با نیازهایتان پیشنهاد می کنیم.

آبمیوه گیری گریز از مرکز بهتر است یا آبمیوه گیری پرس سرد؟

انواع مختلفی از آبمیوه گیری وجود دارد که از نظر کیفیت و قیمت متفاوت است. آبمیوه‌گیری گریز از مرکز ارزان‌تر است. با این حال، آبمیوه گیری پرس سرد (همچنین به عنوان آبمیوه گیری جونده یا آهسته شناخته می شود) آب میوه‌ای با کیفیت عالی تولید می‌کند و به شما امکان می‌دهد مقدار بیشتری آب از میوه‌ها و سبزیجات استخراج کنید، هر چند ممکن است در ابتدا کمی گران به نظر برسند اما در بلند مدت بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهند بود.

ویژگی آبمیوه گیری گریز از مرکز

آبمیوه گیری های گریز از مرکز معمولاً در فروشگاه‌های خرده فروشی در دسترس هستند و ارزان‌ترین نوع برای خرید هستند. این ماشین‌ها در ابتدا با پودر کردن میوه‌ها و سبزیجات در برابر تیغه‌ای گرد که به سرعت در برابر صافی فلزی می‌چرخد، آب می‌گیرند. نیروی گریز از مرکز ایجاد شده توسط حرکت چرخشی سطح برش، آب میوه را از خمیر جدا می کند.

ویژگی‌های مثبت آبمیوه گیری گریز مرکز

ویژگی‌های منفی آبمیوه گیری گریز مرکز

آبمیوه گیری پرس سرد
این ماشین‌ها از طریق روش جویدن یا پرس سرد برای تولید آبمیوهن سبت به همتایان گریز از مرکز خود، برتر عمل می‌کنند. برخلاف استخراج خشن و سرعت بالای آبمیوه‌ گیری‌های گریز از مرکز، آبمیوه‌ گیری‌های پرس سرد با سرعت پایین‌تری کار می‌کنند و به آرامی میوه‌ها و سبزیجات را فشرده می‌کنند تا آب آن‌ها خارج شود. در حالی که گران‌تر هستند، سرعت استخراج کندتر و دقیق‌تر آنها باعث می‌شود تا یک آبمیوه با کیفیت بالاتر و با مقدار بیشتر تولید شود.

ویژگی‌های مثبت آبمیوه گیری پرس سرد

ویژگی‌های منفی آبمیوه گیری پرس سرد

به هنگام خرید آبمیوه گیری باید به چه نکاتی توجه کنم؟

1-قطعات آبمیوه گیری:
آبمیوه گیری شما باید تا حد امکان دارای قطعات کمتری باشد که در کنار هم قرار گرفته و به راحتی جدا شوند. قطعات باید به راحتی تمیز شوند، بدون گوشه یا شکافی برای به دام انداختن غذا و باکتری.
2- اندازه آبمیوه گیری
اگر آشپزخانه بزرگی دارید اندازه آبمیوه گیری برای شما مشکلی نخواهد داشت اما به صورت معمول آبمیوه گیری هایی که فضا کمتری اشغال می کنند، برای خرید مناسب‌تر هستند. آبمیوه گیری می تواند سنگین باشد و وزنی در حدود 4 تا 10 کیلو داشته باشد، بنابراین نمی‌خواهید آن را زیاد جابجا کنید. برخی از آبمیوه گیری های آهسته عمودی از نظر عرض و عمق باریک هستند و نسبت به آبمیوه گیری‌های سریع فضای کمتری را اشغال می کنند.

3- ظرف خمیر (ظرف جمع کننده تفاله)
باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا مجبور نباشید دستگاه را برای خالی کردن آن متوقف کنید.
4- اندازه ظرف آبمیوه گیری
به این معنی است که قطعات میوه و سبزیجات نیازی به برش خیلی کوچک ندارند. یک سایز بسیار عالی، اندازه ای است که بتواند یک سیب با اندازه متوسط را در خود جای دهد.
5- تیغه
اطمینان حاصل کنید که مجموعه تیغه را نمی توان به راحتی از طریق ناودان، به خصوص با انگشتان کوچک لمس کرد.
6- سوئیچ کنترل
اطمینان حاصل کنید که دسترسی به کنترل ها آسان است.

7- استفاده آسان
اگر قصد خرید آبمیوه‌ گیری داشته باشید به احتمال زیاد قصد دارید به طور مداوم از آن استفاده کنید، در این صورت بهتر است که که مدلی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید. آخرین چیزی که می خواهید این است که پولی را که به سختی به دست آورده اید برای آبمیوه گیری بپردازید که نمی دانید چگونه از آن استفاده کنید!
8- سرعت (آبمیوه گیری سریع)
سرعت‌های چندگانه ایده آل هستند. سرعت بالا برای آبگیری میوه/سبزیجات سفت و سرعت پایین برای میوه/سبزیجات نرمتر خوب است.
9- اسموتی ساز
اکثر آبمیوه گیری های کند و برخی از آبمیوه گیری های سریع دارای اسموتی ساز هستند که برای پردازش میوه های نرم مانند موز، هلو، انبه و انواع توت ها عالی است.

معرفی بهترین آبمیوه گیری های بازار

دستگاه آبمیوه گیری شارژی شیائومی Xiaomi Zhenmi Wireless Mini Juicer Machine 300ml
اگر به دنبال یک دستگاه آبمیوه گیری کوچک و در دسترس هستید، این آبمیوه گیری شیائومی برای شما بسیار مناسب است. وزن آن بسیار سبک است، قطعات آن به راحتی از یکدیگر قابل جداسازی و شست و شو است. در این ابمیوه گیری از تکنولوژی روز دنیا استفاده شده و از اکسید شدن آبمیوه شما جلوگیری خواهد شد.

آبمیوه گیری قابل حمل شارژی شیائومی Xiaomi Mijia LP6 MJZZB01PL:
اگر به دلیل مشغله کاری بیشتر وقتتان را در رفت و آمد و جاده هستید قطعا یک آبمیوه گیری قابل حمل شارژی همانند این آبمیوه گیری شیائومی انتخاب بسیار مناسبی برای شماست. این مدل در عین سبکی به دلیل ساخته شدن از پلاستیک مقاوم، مقاومت بسیار بالایی نیز دارد. تمیز کردن این آبمیوه گیری نیز بسیار سریع و آسان است، با ریختن کمی آب داخل آبمیوه گیری و روشن کردن آن به مدت 35 ثانیه محفظه داخلی آن کاملا تمیز خواهد شد.

دستگاه آبمیوه گیری شیائومی Xiaomi bud Whole Slow Juicer BJ-32
اگر به دنبال خرید یک آبمیوه گیری حرفه ای هستید، قطعا این آبمیوه گیری پرس سرد انتخاب بسیار مناسبی برای شماست. سر و صدای این آبمیوه گیری بسیار کم است و همچنین با استفاده از این دستگاه آبمیوه گیری می توانید آب سبزی‌ها را به طور کامل بگیرید. استفاده از این دستگاه بسیار راحت بوده و برای استفاده از دستگاه نیازی به آموزش دیدن نخواهید داشت.