گوگل نسخه بتا جدید اپلیکیشن اجرای بازی های اندروید روی رایانه شخصی را منتشر کرد

گوگل نسخه بتا جدید اپلیکیشن اجرای بازی های اندروید روی رایانه شخصی را منتشر کرد

نسخه بتای جدید اپلیکیشن اجرای اندروید روی ویندوز منتشر شد

آیا از بازی کردن در گوشی های اندرویدی و خیره شدن به صفحات کوچک آن خسته شده اید؟ بسیار خب، به تازگی وبلاگ توسعه‌دهندگان اندروید گوگل اعلام کرده است که این شرکت نسخه بتا جدیدی را برای پلتفرمی راه‌اندازی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد بازی‌های اندرویدی خود را روی رایانه شخصی بازی کنند.
این شرکت در ژانویه نسخه بتای خود را برای لانچر بازی های گوگل پلی راه اندازی کرده که به برخی بازارهای آسیایی مانند کره، هنگ کنگ، تایوان، تایلند و استرالیا محدود است. در حال حاضر توسعه دهندگان آن را در اختیار کاربران دیگر بازارها از جمله ایالات متحده، کانادا، مکزیک، برزیل، فیلیپین، اندونزی، مالزی و سنگاپور قرار دادند.

در نسخه بتای پلتفرم بازی های گوگل پلی برای ویندوز، 85 بازی از جمله 1945 Air Force, Cookie Run: Kingdom, and Evony: The King’s Return منتشر شده است. طبق اعلام این شرکت حداقل سیستم مورد نیاز عبارت است از یک کامپیوتر با ویندوز 10 یا 11، کارت گرافیک آنبرد و یک پردازنده 4 هسته ای. این شرکت در صفحه Google Play Games ادعا می کند کاربران برای اجرای بازی ها نیازمند 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی از نوع SSD، رم با ظرفیت 8 گیگابایت و گرافیک Intel UHD Graphics 630 نیاز دارند.
حداقل نیازمندی ها به خصوص رم و حافظه SSD کمی تعجب برانگیز است به خصوص با توجه اینکه ممکن است تعداد زیادی از کاربران دارای رایانه ها و لپ تاپ های قدیمی تر باشند و به سیستم حداقلی هم دسترسی نداشته باشند. با این حساب کاربرانی که از هارد دیسک های HDD استفاده می‌کنند امکان استفاده از این سرویس را ندارند. البته الزام به SSD به دلیل حصول اطمینان از برابری سرعت سخت افزاری بیشتر کامپیوتر با گوشی است.

به نظر می‌رسد که این پلتفرم مشابه بسیاری از لانچرهای بازی دیگر مانند Epic Games Store یا GOG Galaxy باشد. کاربران می‌توانند بازی‌ها را مرور کنند، آن‌ها را بخرند و روی دسکتاپ نصب کنند. بازی ها باید با کیبورد و ماوس سازگار باشند.